Listopadowe statystyki Modlina

Listopadowe statystyki Modlina W listopadzie lotnisko Warszawa-Modlin obsłużyło 107 543 pasażerów (754 operacje lotniczych). W porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, Ryanair odnotował wzrost liczby podróżnych o 17,5 proc.Od 30 września do 30 listopada tego roku port lotniczy w Modlinie obsłużył 243 155 pasażerów (1710 operacji lotniczych).Od początku działania lotniska (15.07.2012) do...
02/12/2013 16:01   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_388c7 2013-12-03 21:02   
gosc_388c7 - Profil gosc_388c7
wystarczy porownac ile fr mial w listopadzie w wmi a ile mial w6 z waw i dla porownania ile mial w 2012 roku w wmi
gosc_68ef0 2013-12-03 18:42   
gosc_68ef0 - Profil gosc_68ef0
@kiwas32
Konkret podaj kierunki na których W6 ma mało pasażerów w WAW jakoś tego nie zauważyłem. Pasażerów którzy latają W6 w cenach po 300 zł OW czyli taryfach droższych niż w FR jest na pęczki i po ponad roku funkcjonowania FR na rynku warszawskim jakoś nie zapowiada się na ich odejście od Wizzair :)
wersatis 2013-12-03 17:35   
wersatis - Profil wersatis
Co raz mniej wierze w powrót do WMI. Wyniki na trasach konkurencyjnych z FR lecą zbyt w dół. Bardziel realnym jest likwidacja mniej dochodowych tras, albo przeżucenie na LCJ. Ostatnio po ogłoszeniu, że FR planuje baze w Gdańsku. Odpowiedz W6 było ogłoszenie, że negocjucją baze w Kalingradzie. Podtekst jest jasny, żę planujemy podbierać FR oraz ogólnie GDN klientów z obwodu Kalingradziekiego. Taki scenariusz wydaje sie bardziej racjonalny.
kiwas32 2013-12-03 16:10   
kiwas32 - Profil kiwas32
gosc_c9fd2: Budapeszt nie jest lotniskiem low costowym, nie ma co porównywać. WMI ma bardzo niskie opłaty w sam raz dla FR, nie sądze, żeby cokolwiek zamknął a Wizz jest w potrzasku. gosc_d1953: Wizz tak czy siak konkuruje z FR niezależnie czy lata z WAW czy z WMI. Zatem jaki jest sens latanie z droższego lotniska? Wizz bedzie z roku na rok miał coraz mniej zniżek w WAW. Zeby niewelować swoje koszty operowania z WAW bedzie musiał podnosić ceny biletów, odpływ pasazerów od tej linii bedzie coraz wiekszy, więc masz racje jezeli uprze sie ze nie wróci do WMI to zwyczajnie wypadnie z rynku warszawskiego. Chyba, że Wizz nagle zostanie normalnokosztowym przewoznikiem ale na to sie nie zanosi.
gosc_c9fd2 2013-12-03 15:24   
gosc_c9fd2 - Profil gosc_c9fd2
Stwierdzam, że najwięcej w tym temacie piszą osoby, które WAW i W6 widziały tylko na zdjęciach, np niejaki kiwas. W ostatnim tygodniu dwa razy leciałem W6 z/do WAW i mimo iż ceny W6 były nieznacznie wyższe niż u FR to obłożenie samolotów wynosiło po około 85% więc jakoś odpływu pasażerów na rzecz Ryanaira nie zauważyłem :) W dodatku Wizzair ma o wiele lepszą renomę w PL niż Ryanair i posiada o wiele większy bagaż rejestrowany, co często jest czynnikiem decydującym. Do tego jeszcze bezpłatna polska infolinia obsługująca w zakresie odwołanych i zmienionych lotów. A jeśli chodzi o rzekomą dominacją FR to warto podać przykład BUD, gdzie bo bankructwie Maleva FR zbazował 5-6 maszyn i po roku walki przegrał z W6 i zniwelował ilość maszyn do 3.
gosc_d1953 2013-12-03 14:56   
gosc_d1953 - Profil gosc_d1953
w6 przegrywal z ryanairem jak byl w Wmi przegrywa takze teraz jak jest w WAW takze wytlumacz mi drogi kiwasie dlaczego wg Ciebie ma sens powrot do Wmi? Juz bardziej prawdopodobne jest chyba likwidowanie czesci lotow jak konkurowanie z Fr w Wmi
gosc_61ca8 2013-12-03 14:49   
gosc_61ca8 - Profil gosc_61ca8
do kiwasa nawet BA czy Emiraty nie musza zostac na stale w Waw. Okecie to nie jest prestizowe lotnisko na ktorym takie linie musza byc nie przesadzaj to nie jest LHR
kiwas32 2013-12-03 14:29   
kiwas32 - Profil kiwas32
gosc_46544: jako rejsówka tez nie bedzie miec znizek na tą trase bo nie jest to nowe polaczenie, od lat na tej trasie lata LOT i EL AL. A znizki sa przydzielane tylko dla nowych tras, gdzie nikt przez ostatni rok na danej trasie nie latał. TLV pod to nie podchodzi.
banan86: to Ty nie mozesz zniesc mysli że W6 moglby wrocic do modlina.
banan86 2013-12-03 14:24   
banan86 - Profil banan86
gosc_3f8d6: dyskusja na temat Modlina dawno wymarłaby śmiercią naturalną (dla mnie temat jest zamknięty) ale to użytkownik kiwas32 ciągle swoim fanatyzmem odgrzewa starego kotleta. Mnie ten temat też już nudzi, bo ileż można? Warszawa i jej lotniska nie są przecież centrum wszechświata
gosc_c41b3 2013-12-03 14:17   
gosc_c41b3 - Profil gosc_c41b3
@gosc_ab168 liczysz źle- nawet jeśli byłoby 85%, ale liczysz tylko 1 połączenie np. WMI-WRO a co z GDN? Dlatego powinno to być razy 2 a LF koło 75%. Mimo to wychodzi koło 17tys co miesiąc, do tego loty do SNN,ALC,SKG i powrót zawieszonych połączeń. Jeśli latem w WAW Ryanair miał koło 140tys pasażerów to wychodziłoby, że latem 2014 będzie miał 170 a może i 180tys jak nic-łącznie z czarterami a przecież Ryanair nie powiedział ostatniego słowa i spodziewam się jeszcze paru tras od wiosny, więc wynik koło 200tys w lipcu nie powinien być dla nikogo zaskoczeniem.
gosc_ab168 2013-12-03 13:48   
gosc_ab168 - Profil gosc_ab168
Tak sobie policzyłem ile pax daje jedna krajówka na 737 realizowana raz dziennie. Zakładam, że jest 165 pasażerów (LF 85%), zatem liczba przylatujących łącznie z wylatującymi to 330 dziennie. W sali miesiąca daje to około 10 000 nowych pasażerów. Zatem od kwietnia na samych krajówkach WMI (a możne WAW) będzie miało 20 tys dodatkowych pasażerów miesięcznie, czyli rocznie 240 tys.
gosc_46544 2013-12-03 13:43   
gosc_46544 - Profil gosc_46544
kiwas32: w6 do tlv na razie lata jako czarter. Dopiero będzie latać jako rejsówka, więc Tobiue chodzi o aktualne połączenia czy o to na któe dostał zgodę i będzie wykonywać jako rejsówka ?
gosc_3f8d6 2013-12-03 13:20   
gosc_3f8d6 - Profil gosc_3f8d6
Z tego co jest w cenniku lotniska to za lądowanie A320 wyjdzie koło 1600 zł, zatem nawet odliczając 85% wyjdzie 240 zł, czyli 1300 zł oszczędności, za to opłata za odprawę pasażera 60 zł to grubo ponad 10 tys zł, więc te oszczędności wcale nie są aż takie gigantyczne a raczej nieduże. Sporo też jest innych opłat, gdzie zniżki wg tabeli nie przysługują(bo może mają indywidualnie coś wynegocjowane). Fakty są takie, że nawet bez W6 Modlin sobie świetnie radzi-przy zimowej siatce 107tys i doskonałe perspektywy na kolejny rok.Na prawdę powoli mam dość dyskusji czy W6 wróci do WMI w każdym artykule o WAW/WMI/W6/FR. Jak podadzą to się okaże a póki co latają z Warszawy i oficjalnie tego się trzymajmy.
kiwas32 2013-12-03 13:04   
kiwas32 - Profil kiwas32
a W6 za trase do TLV nie dostał zadnych znizek, bo te przysługuja tylko linii ktora otwiera daną trasą na ktorej przez poprzedni nie latała zadna inna linia. A do TLV lata od dawna LOT i EL AL.
mietek 2013-12-03 12:59   
mietek - Profil mietek
@sauvi: Nikt się nie kłóci. To takie luźne pitu pitu:)
gosc_9bb3f 2013-12-03 12:17   
gosc_9bb3f - Profil gosc_9bb3f
@malin- było parę dni temu podawane, że do dwóch tygodni mają być. Spokojnie, ponad 3 miesiące do pierwszego lotu jeszcze.
kiwas32 2013-12-03 11:56   
kiwas32 - Profil kiwas32
nie ma czegoś takiego w temacie tanich linii lotniczych jak pozostanie na stałe na jakims lotnisku. Na stałe w WAW to na 100% zostanie np. Emirates, Lufthansa, British Airways itp. Oni zostaną na stałe, w przypadku low costów nie ma nic stałego.
malin 2013-12-03 11:55   
malin - Profil malin
A co z tymi krajówkami z Modlina by Rajaner? Miały być, są, nie ma, będą?
gosc_bf118 2013-12-03 11:41   
gosc_bf118 - Profil gosc_bf118
@mietek po pierwsze- Modlin w ruchu miesięcznym niech wyprzedzi najpierw WRO a nie KTW czy GDN. To, że POZ już wyprzedził to wiemy, ale do wyniku WRO sporo brakuje(jeszcze nie znany), ale w X to było 131 w WMI a 170 we WRO, zatem różnica jest nadal spora. Zobaczymy co będzie od wiosny-5 nowych tras a może jeszcze czymś Ryanair zaskoczy? Mimo to wynik na poziomie 2 mln byłby wielkim sukcesem, ale siłami FR i czarterów ciężko będzie(jedynie spora ekspansja FR by to umożliwiła). Po drugie widać ewidentnie, że Wizzowi idzie gorzej niż rok temu(mniej pasażerów w październiku niż w tym samym miesiącu rok wcześniej a siatka się nie zmieniła). Tymczasem FR podbiera mu klientów, ma coraz lepsze LF-y bo jest tańszy...No dziwne, jakby spece od marketingu W6 nie wiedzieli, że klienci tanich linii patrzą przede wszystkim na cenę a nie na fakt wylotu z lepszego lotniska bo przecież i tak lądują w znacznie oddalonych portach:BVA,TRF,LTN,NYO,BGY. Te mitologizowane zniżki dotyczą opłat za operację a nie za pasażerów bo na to trudno liczyć(a przyszły cennik bardziej premiuje ruch krajowy i tranzyt- w domyśle ma ulżyć będącej w trudnej sytuacji Lotowi a zapłacą normalnie pozostali). Krótko mówiąc w W6 jak biznes będzie działał źle mają do wyboru albo chować głowę w piasek i udawać że nic się nie stało-ale tak wiecznie nie można, albo się przenieść do WMI i na równych zasadach konkurować z Ryanairem i znaleźć niszę dla siebie. Pozostanie na WAW może być próbą ratunku, ale moim zdaniem nieskuteczną a czas pokaże czy skuteczną. Jeśliby wracali to nie spodziewam się tego wcześniej niż przed jesienią 2014.
sauvi 2013-12-03 11:41   
sauvi - Profil sauvi
@mietek: argumenty sa i w jedna i w druga strone, a jak naprawde w koncu bedzie, to pewno nawet dyrekcja W6 nie wie - podstawy decyzji businessowych zmieniaja sie z czasem. Nie ma o co sie klocic, czas pokaze.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy