Nie polecimy z Lublina do Dublina

Nie polecimy z Lublina do Dublina Linie lotnicze Ryanair kasują połączenie między Lublinem a Dublinem - potwierdza Katarzyna Gaborec z Ryanair. Ostatni rejs z lubelskiego portu lotniczego do Irlandii został zaplanowany na 29 marca 2014 roku.Ryanair uruchomił loty z Lublina do Dublina w grudniu 2012 roku, rejsy do Irlandii obecnie realizowane są dwa razy w tygodniu. Przewoźnik poinformował już wcześniej, że...
30/01/2014 12:17   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_2d5cd 2014-02-03 12:51   
gosc_2d5cd - Profil gosc_2d5cd
Z głównej strony LUZ zniknęła reklama FR. Ciekawe, dlaczego? ;)
gosc_bf1f4 2014-02-02 16:35   
gosc_bf1f4 - Profil gosc_bf1f4
Pod linkiem wywiad z członkiem zarządu oraz prezesem LUZu. Mowa między innymi o likwidacji 2 połączeń przez FR oraz planach na 2014 (230 000 PAX)
zobacz link
gosc_4e7db 2014-02-02 14:33   
gosc_4e7db - Profil gosc_4e7db
Proste - przez rok linia miała zniżki na nowe trasy. Minął rok i zmyła się dając do zrozumienia, żeby dać kasę albo w inny finansowy sposób zachęcić do pozostania. Wszystko wskazuje na to, że LUZ nie zamierza popełniać błęów innych lotnisk, w tym BZG i LCJ.
gosc_58d13 2014-02-02 11:31   
gosc_58d13 - Profil gosc_58d13
Żadne innne lotnisko, nie jest w sprawie połączenia DUB-LUZ alternatyeą dla LUZ. Myślę, że p.Gaborec , czy jak jej tam ,dawała i daje czytelne sygnały odnośnie tego połączenia cyt."może wróci, nie wykluczone,że wróci, niektóre wrócą, więc trzeba mieć nadzieję i takie tam. Z tego wynika, że przywrócenie tego połączenia we wrześniu leży również w gestii zarządu LUZ. Tylko nie wiem jak wysoki postawi FR, ten próg opłacalności, czy lotnisko to udżwignie. Wydaje mi się, że próbować trzeba,bo chodzi o ponad 30000 pasażerow w skali roku. Ale to sprawa dla speców od biznesu lotniczego. Ja mogę tylko mocno trzymać kciuki za powodznia LUZ i robię to. FR, w sprawach biznesu jest okrutny.
wersatis 2014-02-02 08:36   
wersatis - Profil wersatis
RDo zacznie działać za 2 lata. W tym czasie wszystko sie może zmienić. Lotnisko ma m.in. nie przygotowane DK pod kod C. Nie wspominam o strefie ograniczonego użytkowania. To kolejna kwestia do dopracowania. Mogą być z tym niezła jaja WSA jeżeli to wyjdzie. Fr nie będzie latał do RDO, gdyż miasta jest za biedne na dotowanie tego przewoźnika.
gosc_8cbbd 2014-02-01 23:04   
gosc_8cbbd - Profil gosc_8cbbd
DUB to chlebowy kierunek ze wszystkich polskich lotnisk, ale FR ma swoja specyficzna polityke... moze z RDO bedzie tam latal ?
gosc_8af71 2014-01-31 23:58   
gosc_8af71 - Profil gosc_8af71
gość_c7b5f Masz rację połaczenie LUZ-DUB, według oceny przewożnika, czli FR, było nieopłacalne. Tak powiedział dziś w telewizji lubelskiej prezes LUZ. Nie znam kryteriów oceny opłacalności połączeń FR, ale tak uznali i koniec dyskusji. Decyzja jest ostateczna. Szkoda, wielka szkoda. Trzymam kciuki za LUZ.
gosc_c7b5f 2014-01-31 19:06   
gosc_c7b5f - Profil gosc_c7b5f
Gelek83: skoro Ryanair usunął to połączenie ze swojej siatki to dla Ciebie nie jest znamienne. LF to nie wyznacznik opłacalności, a gdyby było rentowne to gwarantuje ci ze FR by go nie zamknął. Ta firma liczy kasę i nie kieruje sie sentymentami. Szczekać to ty potrafisz, i we wszystkim fani portu widza zła wole w stosunku do waszego portu. A to przewoźnik nie dobry, a to służba graniczna, a to PAZP, a to biura podróży , a to prasa, portal pasazer a o forumowiczach nie wspomnę ;)
gosc_0ea79 2014-01-31 15:52   
gosc_0ea79 - Profil gosc_0ea79
No i co na to LUZ-accy krzykacze? Muahaha. A mialo byc tak pieknie.
gosc_a08e4 2014-01-31 15:45   
gosc_a08e4 - Profil gosc_a08e4
Nie zdziwię się jeśli wkrótce pojawi się dodatkowy lot do DUB na WMI.
gelek83 2014-01-31 15:15   
gelek83 - Profil gelek83
Widać jak to potencjał ma Lublin, oraz lotniska klasy C w Polsce czyli IEG, BZG, LCJ, RZE, SZZ i planowane nowe. Nawet taki pewniak masę siły roboczej czyli DUB nie jest rentowny. a gdzie sa teraz obrońcy lotniska w LUZ? Tak potencjał, ale w ich głowach... W PL sens maja lotniska w Wawie, Krakowie i Gdańsku pózniej przerwa i WRoclaw Poznan i rzutem na taśmę Katowice i to tyle. Reszta nie ma sensu...

A skąd masz informacje że tek kierunek z Luz był nierentowny...widać potrafisz tylko dużo szczekać i pluć jadem..nie masz pojęcia o czymś to się nie wypowiadaj!
gosc_6786e 2014-01-31 14:08   
gosc_6786e - Profil gosc_6786e
"Dotychczas Ryanair sprzedał około 20% miejsc na loty w sezonie letnim na tej trasie. Chcemy zminimalizować niedogodności dla pasażerów odwołanych rejsów dlatego przygotowaliśmy specjalną stronę, gdzie prezentujemy możliwości przesiadek przez Luton i Stansted. Naszym zdaniem to zdecydowanie lepsza alternatywa od męczącej podróży do Modlina oddalonego o 220km z Lublina i minimum 3,5 godziny czasu jazdy
zobacz link
gosc_f3b3e 2014-01-31 12:52   
gosc_f3b3e - Profil gosc_f3b3e
Żadna linia nie zastąpi FR, bo nie ma w tym interesu (poza może Eurolotem). Loty do Irlandii, matecznika FR, to krótkookresowy interes. Zainwestuje się w promocję połączenia i poniesie inne koszty, a FR jak tylko zobaczy, że ktoś zjada jego ciasteczka, przywróci połączenie z dumpingowymi cenami i wykończy konkurenta. Ćwiczy to już z Wizzem i WMI.
gosc_67341 2014-01-31 11:55   
gosc_67341 - Profil gosc_67341
Z LUZ z połaczenia do Dublina skorzystało w 2013 ok. 30000 osób. Teraz będą korzystać z WMI. Innej możliwości nie ma i nie szybko bdzie. Szkoda.
gosc_3d66a 2014-01-31 11:33   
gosc_3d66a - Profil gosc_3d66a
Ezy nie lata do DUB. W6 też tam nie lata. W6 lata do LPL.
sauvi 2014-01-31 11:22   
sauvi - Profil sauvi
@solokhumbu: EZY w ogole nie lata do DUB ani innego irlandzkiego miasta.
gosc_583b8 2014-01-31 11:14   
gosc_583b8 - Profil gosc_583b8
sauvi - pierwsze loty z Lublina miały miejsce tuż przed wojną, w 1939 (4 czerwca 1939). W czasie II wś z lotniska korzystali Niemcy. Zostało zniszczone w 1944. Tak w kwestii formalnej ;)
gosc_2fd46 2014-01-31 11:03   
gosc_2fd46 - Profil gosc_2fd46
brak dobrego organizatora -zarzad nic nie robi prezesi biora kase a kontrolerzy z Rzeszowa kieruja samoloty z Lublina na Jesionke bobiora premie dodatkowe z Rzeszowa obiecone kierunki nie widac brak rozwoju a premie biora chwala sie ze 200 tys a 35 tys poszlo kolo nosa
gosc_83143 2014-01-31 10:55   
gosc_83143 - Profil gosc_83143
Jeżeli połączenie do Dublina jest tak popularne i dochodowe (jak piszecie) to tylko patrzeć jak inna linia je przejmie. Bardzo bym chciał aby tak się stało i by to przejęcie było udane - Raian dostałby po nosie. Jeżeli nie będzie chętnych to inna bajka. Jest to swojego rodzaju sprawdzenie czy LUZ ma potencjał czy są to tylko pobożne życzenia.
solokhumbu 2014-01-31 10:54   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Gościu: ale na kogo jest szansa na trasie do DUB (wszystko jedno, z którego portu w Pl). Aer Lingus - to wersja z zakresu sf (są tylko w WAW, nie ma ich w wielu znacznie silniejszych i starszych portach niż LUZ), W6 - to DUB na 99,% nie wejdzie, Easy? - nawet do WAW nie latają, zatem śmiem wątpić o LUZ. Kto jeszcze? Niestety, bez Mr MOLa i jego wygłupów szanse na wzrost liczby pax w LUZ (i nie tylko LUZ) są w zasadzie zerowe :(
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy