Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_85f03
2014-02-20 10:11
Jeśli Rębiechowo i Kosakowo będą działały wspólnie to Trójmiasto może konkurować z Modlinem i nie tylko, tym bardziej że Wizzair nie pali się tam do powrotu ... otwarcie Szyman i Radomia też zmieni sytuację na rynku lotniczym.
wersatis
2014-02-20 09:03
@gosc_687c9 To nie jest kwestia monopolu, a racjonalizacji siatki. Łatwiej jest skompletować samolot WMI niż np. BGZ, LCJ czy też potencjalnego RDO, SZY. GDN. Wizz jeżeli miałby głowę to zwiększał by operowanie z GDN aby zagospodarować kl. z warmi i i mazur. Dodatkowo lotnisko, aby nie przegrywać z WMI powinna obniżyć koszty postoju na lotnisku. Koszt trasferu z Olsztyna do Gdańska jest 2 razy droźszy względem Modlina a i ceny Wizzaira nie są konkurencyjne do FR. Warto dodać, że trasa Modlin Olsztyn i Gdańsk Olsztyn ma porównywalną długość. Czym ma np. GDN czy teź SZY przebijać WMI?
gosc_687c9
2014-02-20 00:56
Monopolista FR promuje WMI dużą ilością destynacji, ograniczając jednocześnie loty z sąsiednich portów - to zmusi te lotniska do szukania innych przewoźników bo inaczej zbankrutują ... chytry dwa razy traci !
wersatis
2014-02-20 00:46
@gosc_68177 może i nie wszyscy są z rodzin niskobudrzetowych ale większość ludzi nie ma zasobnego budżetu. Wyobraź sobie, że masz na lotnisku 3 loty tygodniowo o róznych godzinach np. do Londynu. Możesz ogranicza sie do dostępnych terminów i cen lub podjechać do lotniska z szerszą listą lotów. Dużo ludzi dojeżdza. Dowodem są statystyki. 60 proc. pasażerów Modlina to osoby z poza Warszaw oraz Mazowsza. W wyniku tego ilość potencjalnych kl. dla takiego odpływa. Lotniska regionalne nie mają szans na częstotliwośc 5-7 lotów tygodniowo na destynacji.Tylko taka częstotliwość pozwoliła by na zablokowanie odpływu pasażerów.
gosc_7e50f
2014-02-20 00:22
SZY tak samo jak GDN i SZZ będą chętnie odwiedzane latem przez pasażerów z RZE, LUZ, KRK, KTW i WRO ... ale na okres jesienno-zimowo-wiosenny Mazury muszą przygotować interesującą ofertę aby ściągnąć turystów i wczasowiczów ... może ośrodki leczniczo-rehabilitacyjne i odnowy zdrowia ? wtedy dopiszą również goście z zagranicy ...
gosc_06bb9
2014-02-20 00:05
Gdyby Wizzair lub inne linie zwiększyły operowanie z Trójmiasta, Bydgoszczy, Łodzi, Lublinie czy wkrótce Szyman i Radomia to Ryanair może mieć dylematy w Modlinie i nie tylko.
gosc_68177
2014-02-19 23:50
gosc_2bccf myślisz nielogicznie: nikt nie pojedzie 150-250km do WMI jeśli będzie miał bliżej lotnisko i możliwość lotu za zbliżoną cenę czy nawet za kilkadziesiąt złotych drożej ... nie wszyscy są z rodzin niskobudżetowych.
gosc_786fd
2014-02-19 23:44
Gosc_2b45a: mieszkam w poludniowej czesci Warszawy i nawet nie spojrzę na ofertę z WMI, bo to za daleko dla mnie. Nie będę jechal w korku do WMI, skoro mogę polecieć wygodnie z WAW. Nie wspomne, ze do glowy nie przyszloby mi leciec z LCJ czy RDO. Liczy sie calosciowy koszt jak i czas dojazdu. Nawet jeśli bilet będzie droższy o 200 zl to wybiorę wylot/powrot z/do WAW. I nie jest to związane z chowaniem czegokolwiek do kieszeni.
gosc_2b45a
2014-02-19 23:05
@gosc_bccf Nie rozśmieszaj mnie :). Przykład WMI vs LCJ i WAW w segmencie niskobudetowym. Ludzie jak przychodzi co do czego to chowają dumę w kieszeń i korzystają z tańszego lotniska. Jedno to mówienie, a drugie to statystyki, które potwierdzają coś odwrotnego. WMI drenuje paxów z podlasia, warmi i mazur, Łodzi i niedługo po redukcji tras z BZG także z kujawsko-pomorskiego.
gosc_bcccf
2014-02-19 14:11
Eeeetam - prawie każdy dołoży do ceny biletu z lokalnego lotniska koszty dojazdu np do WMI czy innego większego portu, byle zaoszczędzić czasu i mitręgi ... dlatego wierzę w rozwój lotnisk regionalnych - nawet tych, które aktualnie ledwo przędą bo muszą zacząć walkę o pasażerów i oferować im więcej połączeń, aby nie zbankrutować.
gosc_c7934
2014-02-19 10:01
tutaj sie nie zgodze. Pasażer niskobudżetowy nie patrzy na bliskośc lotnisko ale na opłacalność i szerszy wachlarz dostępnych lotów. Lokalne porty mogą liczyć jedynie ew. ELO lub Adria do większych portów. loty raz na kilka dni. Na nic więcej bym nie liczył.
gosc_b2ff3
2014-02-19 07:32
@gosc_2b787 To po prostu osoby zwiazane z WMI. LOT sporo wycial, po budowie nowego terminala w WAW zrobi sie sporo miejsca. Nikt na pewno nie chce sie pozbywac W6 z WAW. No ale fanboje WMI wiedza swoje.
gosc_2f54b
2014-02-18 23:42
Która linia tradycyjna zdecyduje się na rozwój w nowym porcie lotniczym ? Doświadczenie uczy, że brak większego operowania LCC pogrąża każde lotnisko regionalne w kłopotach, czego przykładem jest SZZ, BZG, LCJ, IEG, LUZ ... pasażer woli latać z najbliższego lotniska, więc SZY i RDO mają teoretyczną przewagę nad problematycznym Kosakowem, czy dalekim Modlinem, który został opanowany przez Ryana i Wizz ma tam dylemat z powrotem ...
wersatis
2014-02-18 22:51
Szymany Radom jeżeli powstaną to i tak będą musiały szukać przewoźników w segmencie tradycyjnych linii niż lcc. Nisko kosztowi przewoźnicy nie są zainteresowani taką drobnicą. Modlin bardzo mocno zasysa paxów z regionów ościennych. Przykładowo pasażerowie z Łodzi mając do wyboru własne lotnisko i znacznie tańszy Modlin z relatywnie dobrym dojazdem wybrali drugi wariant. .Osoby z tego segmentu nie mają przywiązania do lotniska, ale do niskiej ceny.Pod tym względem małe lotniska staną przed nie ciekawą perspektywą pustych terminali.
gosc_bf7e1
2014-02-18 22:34
Okęcie ma silne parcie na wypchnięcie Wizza od siebie. Nowy Prezes PPL będzie łączył PPL z LOT więc trudno aby dawał Wizzowi dobre warunki. Miejsce Wizza od początku było w Modlinie - o ile chce obsługiwać rynek warszawski.
gosc_2b787
2014-02-18 21:30
Skąd ta pewność ze wszystkich stron, że Wizzair wróci do Modlina?
gosc_866fe
2014-02-18 16:34
Modlin po otwarciu Szyman, Gdyni i Radomia może liczyć na podlaski marazm ... pozostałe porty regionalne zwiększą oferowanie lub zaczną szukać nowych przewoźników dla obsługi nowych destynacji - bo silne aktualnie lotniska zagrażają ich egzystencji, a coraz więcej pasażerów lata na trasach p2p.
wersatis
2014-02-18 11:39
@gosc_6cd44 Ale nie zwiekszą gdyż Wmi ma lepsze oferowanie w segmencie tanich linii. GDN czy też Kosakowo nie przebije Modlina. Trójmiasto może próbować w segmencie czarterów oraz tradycyjnych linii. Pierw GDN muszą sie dogadać z przewoźnikami na dowóz paxów. Na razie firmy mają kosmiczne ceny dojazdu. WMI bije też cenami transferu na lotnisko z Olsztyna oraz Białegostoku.
gosc_6cd44
2014-02-18 09:43
Lotniska Trójmiasta też mogą zwiększyć teren oddziaływania i obsługiwać Pomorze i Mazury - to kwestia organizacji komunikacji drogowej i kolejowej ... dlatego rozwój tandemu Rębiechowo-Kosakowo jest niewygodny dla WMI, WAW i RDO oraz BZG i LCJ.
gosc_db0a4
2014-02-17 19:51
@banan86- dokładnie, WMI obsługuje nie tylko Warszawę czy MAzowsze, ale Polskę Północno- Wschodnią, więc ma sporo klientów- świadczą o tym chociażby kursujące autobusy PKS Białystok czy Radex z Olsztyna. Gdańsk o takiej sytuacji może pomarzyć. Dlatego WMI będzie najdynamiczniej się rozwijającym portem w Polsce, jak Wizz wróci to port spokojnie przegoni pod względem ruchu WRO a nawet KTW.