Czesi odlatują. Poznań i Gdańsk bez Czech Airlines

Czesi odlatują. Poznań i Gdańsk bez Czech Airlines Loty na trasie Gdańsk-Poznań-Praga są już niedostępne w systemie rezerwacyjnym, a Gdańsk został w ogóle z niego usunięty. Poznań wciąż można wybrać jako miejsce przeznaczenia, ale nie wyświetlają się żadne trasy.To zapewne oznacza, że czeska spółka rezygnuje z obsługi tych tras. Jak wcześniej pisaliśmy, inauguracja miała odbyć się 27 marca 2016 r. To już...
31/01/2016 14:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2016-03-30 02:53   
greg0303 - Profil greg0303
Czech Airlines zamówiły siedem maszyn A320neo, które zastąpią dziewięć samolotów A319 obsługujących rejsy czeskiego przewoźnika. Początek dostaw spodziewany jest w roku 2021.
Affinitor 2016-02-03 19:39   
Affinitor - Profil Affinitor
adam7691: pełna zgoda, ale... Po pierwsze "średni" nie oznacza brak sensu, po drugie, sam znam takich co z POZ do PRG latać potrafią i to w celach prywatnych, nie biznesowych i za własne pieniądze, wreszcie oferta przesiadkowa jest kluczem do sukcesu, ale czy takim kluczem są połączenia 3-4 razy w tygodniu w mało atrakcyjnych porach? Poznaniacy mają lepsze możliwości przelotów przez MUC lub FRA, a ewentualny zysk na odległościach traci się na ATRze i niekoniecznie dogodnych przesiadkach w PRG. Poza tym staystyki i ruchy linii wskazują, że Poznaniacy do najbardziej latających z własnego lotniska nie należą. Fakt, Lufa ostatnio trochę wzmocniła swoją ofertę, ale wzamian SAS obcina, a liczby pasażerów w Poznaniu na kolana nie rzucają. Oczywiście nie dziwi to w sąsiedztwie Berlina, ale nie zmienia faktu, że moim zdaniem sens takiego połączenia CSA jest cokolwiek średni... :)
solokhumbu 2016-02-03 19:00   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Ja również osobiście uważam pomysł lotów lączonych z GDN i POZ jednocześnie za (delikatnie mowiąc) dziwny. Zwłaszcza przy czasie lotu GDN-POZ. Wg mnie CSA już po raz trzeci nie spróbują (bo w sumie po co!), szczególnie w tej formule.
To, co miałoby szansę się sprzedać (pytanie: czy teraz, po tych dwóch nieudanych próbach) to: 1) rejsy PRG-GDN 3-4x tygodniowo w godzinach umożliwiających przesiadkę do wielu portów w obie strony oraz 2) połączenie PRG-POZ-xxx (jako xxx widziałbym przede wszystkim BGO, może TRD, może HEL/TKU. Należałoby przy tym również zadbać o dogodne przesiadki w PRG z południa / poł wschodu Europy do POZ i portu na Północy, a w przypadku wyboru HEL - również o CS z AY. No i oczywiście jakieś rozsądne ceny. Te, które były - były nieakceptowalne chyba nawet dla biznesu, szczególnie przy lądowaniu w PRG późnym popołudniem.
adam7691 2016-02-03 18:13   
adam7691 - Profil adam7691
Affinitor: czy połączenie POZ-PRG ma sens, zależy wyłącznie od możliwości dalszego lotu, np. Wiedeń, Rzym, Bałkany (poprzednio utrzymało się chyba przez dwa sezony, więc raczej nie było najgorzej),
nie sądzę żeby poznaniacy wybierali się na wycieczkę do PRG w ten sposób, ja sam byłem w PRG parę razy, i zawsze samochodem
pozpiotr 2016-02-03 10:13   
pozpiotr - Profil pozpiotr
Posty na temat CSA przestanę traktować poważnie; ich inwencja twórcza nowych połączeń to czyste science fiction, a radość z uruchamiania lotów z POZ kończy się rozczarowaniem...
Affinitor: połączenia z POZ do PRG by LO czy LH zabierają mniej więcej tyle samo czasu, a i ceny są podobne, więc nie wiem skąd Twoja krytyka. Też raczej wybrałbym LH, bo nie lubię turbośmigłowców i płatnego cateringu w tradycyjnych liniach.
dareck 2016-02-01 23:26   
dareck - Profil dareck
Te chaotyczne ruchy CSA wyglądają raczej na rozpaczliwe próby zebrania pieniędzy od nieświadomych klientów niż realne plany rozwoju siatki połączeń. Kogo oni chcą przyciągać, podobno biznesmenów? To już nawet lowcosty bardziej dbają o wiarygodność...
Affinitor 2016-02-01 21:55   
Affinitor - Profil Affinitor
gość_5ee62: konieczna jest jednak niepełnosprawność umysłowa, żeby tracić 5 godzin na coś, co może zająć 3 i zamiast 1200 zł kosztować 600.... Ciebie może mierzić wszystko co polskie (ale dlaczego latasz w takim razie z POZ, nie mierzi Cię ten polski terminal?), ale nie wszyscy tak mają, o czym świadczą liczby. Nie widzę także powodu do tego żebyś chamskimi odzywkami obrażał obsługę. Swoją drogą skoro takie z Ciebie klient LH to skąd wiesz jak wygląda latanie Lotem? Z forów internetowych? A samoloty zapewne oglądasz głównie zza parkanu, smutne...

adam: może i połączenie składane GDN-POZ-PRG mogłoby mieć pozory sensu, gdyby nie ten zupełnie niezrozumiały czas na pokonanie odcinka GDN-POZ. Natomiast jak znam życie, to potencjał na ruch POZ-PRG jest cokolwiek średni.
adam7691 2016-02-01 21:41   
adam7691 - Profil adam7691
szkoda, moim zdaniem POZ-PRA miało sens, łączenie tego z GDN raczej już nie
gość_5ee62 2016-02-01 17:24   
gość_5ee62 - Profil gość_5ee62
Po kim jak po kim, ale po Affinitorze nie spodziewałem się takiej niepełnosprawności umysłowej, a wręcz ograniczenia. Jak się jest klientem LH to tak się właśnie lata. Od razu uprzedzę pytanie, dlaczego nie przez WAW? Bo mierzi mnie lot DH8 i wieczny grymas niezadowolenia na gębach obsługi, a do tego hipergalaktyczny hub na Okęciu jest po prostu żałosny. Sprawdziłem.
Affinitor 2016-02-01 15:39   
Affinitor - Profil Affinitor
Latać z Gdańska czy Poznania przez MUC, albo wręcz FRA? To chyba trzeba być trochę niepełnosprawnym umysłowo....
gość_5ee62 2016-02-01 13:28   
gość_5ee62 - Profil gość_5ee62
Te połączenia OK trzeba traktować z przymrużeniem oka. Wszyscy, którzy lecą do Pragi i tak wolą przesiadać się we FRA albo MUC. Od początku to był poroniony pomysł.
Affinitor 2016-02-01 12:16   
Affinitor - Profil Affinitor
gość_96877: na czym niby ten paradoks ma polegać? To chyba raczej logiczna konsekwencja.
gość_4717d 2016-02-01 10:19   
gość_4717d - Profil gość_4717d
Eurolot Prim
gość_96877 2016-02-01 09:54   
gość_96877 - Profil gość_96877
Co za paradoks. Kraj, którego władze są prorosyjskie, najbardziej cierpi na "kryzysie ukraińskim".
gość_7cfcf 2016-02-01 07:49   
gość_7cfcf - Profil gość_7cfcf
maciek_waw, ATR42 CSA akurat jest wygodniejszy niż Q400 LO/K2 - taki paradoks.
gość_19ef4 2016-01-31 23:02   
gość_19ef4 - Profil gość_19ef4
tego to się już nawet komentować nie chce...
CSA, trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...
Affinitor 2016-01-31 22:57   
Affinitor - Profil Affinitor
Tylko kto im wypełni te A319? Lot przeciez nie wozi tak intensywnie tylko pasażerów p2p, a w sporej mierze karmi sie tranzytowcami, wiec CSA raczej pod tym względem konkurencji nie zrobi. Obecnie wozi duzo powietrza, a w arbuzie bedzie hulać wiatr....
maciek_waw 2016-01-31 21:40   
maciek_waw - Profil maciek_waw
Taniej by ich wyniosło gdyby skupili się na trasie do Warszawy i podmianie samolotów na A319. Te stare ATR-y nie są absolutnie żadną konkurencją, nawet dla Q400 LOT-u. A trzeba zauważyć, że LOT coraz częściej używa na trasie do PRG E195! Patrząc z perspektywy polskiej strony, lepiej to dla polskiego przewoźnika i warszawskiego portu Chopina.
aguirre 2016-01-31 21:30   
aguirre - Profil aguirre
Zapewne zainteresowanie lotami było tylko nieco większe, niż w RDO i okolicach. Czyli i GDN i POZ nie mają potencjału na ruch wysokopłatny, ani na turystyczny z Czech. Portom regionalnym pozostaje LCC i najwięksi gracze, czyli głównie LH, bo ona ma najbliżej swoje huby i oferuje najwięcej połączeń, i ją stać na długofalowe działania.
dpietrzak17 2016-01-31 20:34   
dpietrzak17 - Profil dpietrzak17
Może już niedługo wrzucą do systemu kolejny wymysł w naszym kraju np. PRG - WRO - SZZ - WRO - PRG :>
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy