Ryanair przeciw duopolowi, Modlin ostrożniejszy

Ryanair przeciw duopolowi, Modlin ostrożniejszy - Konkurencja się sprawdza, a monopole - nie. Dlatego jesteśmy bardzo sceptyczni wobec idei duoportu - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanaira ds. regulacyjnych i prawnych. - Plany połączenia nie pojawiały się, gdy Modlin obsługiwał 0,5 mln pasażerów rocznie. To sugeruje, że teraz Lotnisko Chopina zaczęło go traktować jako groźnego...
03/02/2016 10:34   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Psychodelik 2016-02-04 13:30   
Psychodelik - Profil Psychodelik
Idealnie. Nikt nie potrzebuje Ryanaira i jego nadąsanego prezesa na Szopenie.
gość_98be0 2016-02-04 00:47   
gość_98be0 - Profil gość_98be0
Berlin to akurat superdramat!!! Przypomnę, że nowe lotnisko mieli tam otworzyć 3 czerwca 2012, a mamy rok 2016 i dalej nie wiadomo, kiedy otworzą. Berlin to akurat najlepsza reklama, do czego prowadzi monopol.
Affinitor 2016-02-03 13:42   
Affinitor - Profil Affinitor
Stanowisko FR jest oczywiste i jasne. Stanowisko Modlina w sumie też, bo jeśli powstałby duoport, to kilka stołków zostanie wyciętych, a na innych może dojść do zmian, więc boją się o posady. A o co chodzi? Moim skromnym zdaniem o dwie rzeczy, z jednej strony być może o jakieś lepsze panowanie nad FR, ale stawiałbym raczej na co innego. Gdy Modlin miał się otworzyć było mnóstwo szumu o to, że przeniosą się tam tanie linie, ale przede wszystkim czartery. Przewagą Modlina nad Okęciem jest to, że tam można prowadzić ruch także w nocy. W praktyce jednak do tego nie doszło, co biorąc pod uwagę odległość Modlina łatwo zrozumieć w sytuacji, w której czarterami z Warszawy lata wiele osób, które wolą zapłacić nieco więcej i mieć wygodniej i bliżej, niż kisić się w blaszanym baraku 40 km od miasta. Tyle, że teraz zapewne te czartery coraz bardziej będą ciążyć Okęciu i chętnie je wyrzuci do WMI, co duoport ułatwi, a z drugiej strony dzięki duoportowi oddając czartery nie trzeba będzie rezygnować z ich pieniędzy.
A co do wykrzykiwania, że duoport to straszny zabójczy monopol, zwrócić trzeba uwagę, że w wielu krajach czy miastach lotniskami zarządza jedna firma (vide choćby Hiszpania czy Portugalia lub Berlin) i jakoś dramatu nie ma.
gość_98be0 2016-02-03 13:30   
gość_98be0 - Profil gość_98be0
Problem w tym, że budowa monopolu zdecydowanie nie jest normalizacją.
gość_91927 2016-02-03 12:57   
gość_91927 - Profil gość_91927
Nie ma się co dziwić Ryanairowi. Każda normala linia lotnicza płaci za korzystanie z lotniska a tutaj to lotnisko płaci jemu za latanie. Idealny biznes z punktu widzenia linii. Każda próba normalizacji sytuacji będzie się kończyć agresywnym sprzeciwem Ryanaira.
gość_67568 2016-02-03 11:43   
gość_67568 - Profil gość_67568
A tak po naszemu, to pewnie o to chodzi, żeby FR przystopować w WMI.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy