Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spotter10
2016-02-10 19:02
Odnośnie porównania KTW do GDN, że tam 20% a tutaj "tylko" 11%, to pragnę zwrócić uwagę na liczby: GDN przewiózł o 27,9 tys. pax więcej, zaś KTW ze swoim 20% wzrostem przewiozły o ... 28 tys. pax więcej! To tyle jeżeli chodzi o mnie w tym temacie.
Brawo GDN za taki wzrost - nie spodziewałem się tego. Ale do 4 mln w tym roku bez kolejnych nowych połączeń może być ciężko.
gość_50884
2016-02-10 17:02
gość_86ac6 Pociag kupiony w Berlinie ad hoc kosztuje 65 € (2 kl) w jedna strone. Air Berlin nie mial zbyt tanich biletow, polaczenie do GDN nigdy nie bylo tanie, najtansze taryfy jak "Z" bylo ich malo i szybko sprzedawane. Nie slabosc polaczenia tylko sytuacja w airberlin jest powodem do likwidacji trasy. Tych Saabow od Darwin/Etihad Regio juz niedlugo nie bedzie, Dashe sa eksploatowane na maxa, puscic Airbusa czy Boeinga sie nie oplacaloby, przyczyny sa rozne. Wejscie FR na ten kierunek nie jest nieprawdopodobne. Nie kazdemu sie chce tluc busem po 10 h. A juz na pewno nie niemieckiemu klientowi, ktorych sporo korzystalo z tego kierunku. Pozyjemy, zobaczymy.
gość_86ac6
2016-02-10 14:22
'niezle oblozone' - kazdy lot moze byc niezle oblozony jest jest wyjatkowo tani, a tak było z AirBerlin. W ich raportach jedna z najslabszych tras w całej siatce (mimo sporej liczby zmian - zwiekszenie liczby rotacji, zmiana samolotu). A tu nagle ktos chce wypełnic B738 który ma 6 x razy wiecej miejsc. Dodam tylko ze jest PKP do Berlina w całkiem niezłej cenie I czasie tez juz całkiem OK, jest Polskibus - pytanie wiec ile wiecej ludzie beda w stanie zapłacic za lot samolotem (zapewne w dodatku max 3 razy w tygodniu)
gość_50884
2016-02-10 14:03
Affinitor: a mi sie wydaje, ze FR przejmie to polaczenie. Bedzie latac na Schönefeld.
Loty airberlin do/z Gdanska byly niezle oblozone, potencjal jest.
Dzis pozatym Ryan uruchomil poloczenie Rzeszowa z SXF.
gość_0b756
2016-02-10 12:33
Tez o tym myślałem szczególnie ze sprint ma dziwnie długi postój w Berlinie akurat w sam raz na rotacje do Gdn. Ale nie ma co sie łudzić sprint air bez kasy nic nie zrobi a chętnych do płacenia za takie połączenie raczej nie ma
A jak uważacie, jakie szanse na SRN, aby przejąć trochę paxów na trasie do TXL latając z SZY? Na pewno nie wszyscy pasażerowie AB byli/są z Gdańska, mogą się dostać więc paxy niejako rykoszetem Szymanom?
A co do porównań... Rzeczywiście, na pasazer.com rzeczywiście bywa sporo frustratów :). Ale nie ma się co denerwować, nie reagować. Ja zaczęłam mieć w tym źródło dobrej zabawy. I tyle :)
Affinitor
2016-02-10 09:21
Osobiście nie bardzo wierze, ze FR uruchomiłby polaczenia do Berlina. Dla kogo? Ruch GDN-BER to jak znam zycie głownie ruch biznesowy, ktory potrzebuje dwóch lotow dziennie, poza tym potrzebuje raczej lotow na TXL, a nie na SXF. To, ze Saaby latają dobrze wypełnione, nie oznacza, ze 737-8 bedzie miał sens, chyba nie bardzo. Poza tym nawet jesli FR by takie polaczenie uruchomił to ile razy w tygodniu i ile razy w ciagu dnia? Na pewno nie wiecej niz jedno dziennie. To jest dla nich niezupełnie chyba sensowne. Oczywiście mozna rozważać teorie feedowania sobie lotow z SXF, ale to juz bedzie oferta dla zupełnie innych klientów niz obecni pasażerowie AB.
gość_49c1c: Niestety AB przyznało że pomimo dobrych wyników ruch na trasie TGL-GDN jest głównie p2p dlatego zamykają trasę ponieważ zależy im na tranzytach. Dlatego jest miejsce dla FR.
gość_49c1c
2016-02-10 00:42
gość_251b0: Air Berlin lata do Gdanska po pasazerow tranzytowych, ktorych wysyla z Berlina dalej w swiat. Nie sadze zeby bylo az takie zapotrzebowanie na rejsy do Berlina bez mozliwosci dalszej przesiadki, a taka bylaby oferta Ryanaira. Poza tym Ryanaiar chce sie umocnic w Niemczech, wiec pewnie najpierw postawi na mocniejsze kierunki.
gość_251b0
2016-02-09 23:19
Też myślę, że na trasę do Berlina za AirBerlin być może wejdzie Ryanair z Gdańska tyle, że będzie jak już co to latał na SXF.
Poza tym gratulacje za napisanie słowa "nie stety" osobno. Jak widać poziom Polaków w pisowni sięga powoli dna :/
Dajcie sobie już spokój z porównywaniem portów. Jedyny, który może tu namieszać to Modlin, a poza tym to kolejność raczej długo nie ulegnie zmianie. Podobnie jak gość_e9156 odbieram to jako frustracje lub kompleksy.
A poza tym duże brawa dla Gdańska. :)
gość_e9110
2016-02-09 15:31
Co roku o tej porze jest
gość_e9110, a gdzie jest tak napisane, że musi być ta konferencja? ;)
gość_e9110
2016-02-09 14:06
Jeszcze nie było konferencji Wizzair, więc spokojnie. Jak GDN ma wzrosty to są podobne przez cały rok a w KTW jeden miesiąc +10 następny +25 a później +5 a średnia i tak niższa niż w GDN. Już nie stety KTW nie przegonią GDN, tak jak GDN nie przegoni KRK, więc po co ta licytacja?
gość_e9156
2016-02-09 13:29
Dzień bez przypisów dot. KTW lub KRK jest - jak widać - dniem zmarnowanym. Ileż tu frustracji.
gość_19054
2016-02-09 12:21
Idziemy na 4mln., w tym roku. Czekamy na nowości od FRancy!
gość_24d03
2016-02-09 12:05
cieniutko, słabo !!!
gość_4e459
2016-02-09 11:17
Wynik bardzo dobry ale na tle KRK +16% a KAT +20%, już nie robi takiego wrażenia.
gość_5dcae
2016-02-09 10:27
GDN 11% a w KTW 20%, trzeba dodać, że w KTW miesiące zimowe to totalna stagnacja, tak więc jeżeli taki trend się utrzyma a należy pamietać, że WIZZ zwiększa oferowanie w KTW plus TUI bedzie latało na B767 na Dominikanę to może się okazać, że Katowice znów się zbliżą do Gdańska.
gość_cddd1
2016-02-09 09:33
No brawo GDN !