lysypiotr76
2016-05-31 20:17
Kelo - azjatyckie kierunki to ja widzę bardziej jako pr, ale loty za ocean już bardziej realnie. Na prtl.pl jest o lufthansie i sami przyznali że z pl latają tranzytowo właśnie za ocean a poza waw właśnie krk ma największą siatkę do sąsiadów.
Tam wymieniono nie tylko USA ale i Japonię i Chiny. W tym przypadku już liczy się tylko turystyka i kto się lepiej wypromuje wśród określonej grupy klientów. Chiny to tak duży rynek, wzrastający przewoźnicy, że wejdą w następnych latach do Polski i to nie tylko do stolicy. Nie uważam, że Kraków oddaje paxy do niemieckich hubów. Można tak mówić np z perspektywy Poznania, Wrocławia i PL zachodniej, jeśli pasażerowie wsiadają w auto czy pociąg i lecą z Berlina przykładowo. W tym przypadku pasażerowie wsiadają i lecą z Balic do Niemiec czy innych zachodnioeuropejskich hubów. Liczba pasażerów pozostaje ta sama. Jeśli ja polecę bezpośrednio np Dreamlinerem LOTu czy innego "KrakAir xd" na wakacje Kraków-Chicago-Kraków to nabiję temu lotnisku 2 pasażerów, jeśli polecę przez Frankfurt czy Warszawę tyle samo nabiję "mojemu" portowi z tym, że jeszcze innym nabiję.
lysypiotr76
2016-05-31 19:52
Kelo nic ustawowo . Ale przyznasz że jednak KRK ma większy potencjał lotów za Atlantyk . Większość Polonusów pochodzi z południa Polski. No to jak tu nie wykorzystać takiej szansy ? Oddać pax. do WAW lub GDN ? Ewentualnie do niemieckich hubów ? Aż żal
łysy: W Warszawie od dawna prognozują wzmożony ruch w lipcu. Podczas tej "imprezy" Okęcie nie będzie robić za port docelowy a przesiadkowy, więc skasują każdego pasażera 2x. Przykładowo taki pielgrzym z np Kanady zrobi rotację: Toronto-Warszawa-Kraków-Warszawa-Toronto. Czyli Kraków i Toronto mają po 2 paxy do statystyk (przylot i odlot). Natomiast Warszawa ma 4 paxy do statystyk (przylot, odlot i znowu przylot, odlot). Czarterów będzie niewiele (przynajmniej na dzień dzisiejszy zapowiedziana symboliczna ilość 20tys pasażerów) KTW mogą nie dostać nic, jeśli faktycznie te szacowane 20 tys ma przylecieć. Jeśli pomylono się w obliczeniach np 5 czy 10 krotnie i zaszło niedoszacowanie to może coś tam poleci. Nie widzę takich przesłanek na dzień 31.05.2016. Większość przyleci rejsowymi o czym port informował o ile dobrze pamiętam. Niemal wszystkie linie zwiększyły częstotliwości na ten okres, niektóre jak Alitalia to wręcz spektakularnie zwiększyły liczbę dziennych rotacji. Pozwolę sobie w tym komentarzu odp także, na ten drugi Twój komentarz z artykułu o GDN. Dlaczego KRK miałby być drugim portem po stołecznym, z lotami za Atlantyk? To jakoś ustawowo, należy uregulować :) ? Takie rejsy dostanie ten kto ma potencjał i jest przygotowany do jego wykorzystania.
lysypiotr76
2016-05-31 19:14
Ja myślałem że jednak KRK w duecie z KTW obsłużą ŚDM . A jednak bez WAW się nie obędzie .Na WAW zawsze można liczyć.
zobacz link
gość_f277e
2016-05-31 13:42
Raczej cieżko żeby w LUZ był stary terminal skoro lotnisko funkcjonuje od niedawna... Porównanie z d...
gość_e8eb6
2016-05-31 12:19
Typowe w krakowie, wszyscy już dawno mają mowe terminale nawet Radom i Lublin a tu jak było dziadostwo tak jest
gość_824b8
2016-05-30 14:43
Kraków ma super rynek na przewozy lotnicze, ale infrastruktura lotniska w Balicach to porażka. Zobaczymy , jak sobie poradzą z budowę drogi startowej. Zyczę szczęścia, bo na pewno będzie potrzebne.
usuniety
2016-05-27 06:11
Gdy się czyta prasę z polski, to całe te Światowe Dni Młodzieży urastają do rangi wydarzenia, przy którym szczyt G7 połączony ze szczytem w Davos to pikuś. Serio - mało interesuje mnie co pomyślą sobie osoby przyjeżdżające na ową imprezę, powinniśmy raczej martwić się by lotnisko było wygodne na co dzień i służyło użytkownikom nie zależnie od tego czy w danym czasie odbywają się lub też nie Światowe Dni Młodzieży, Juwenalia, Krakowskie Parady Jamników czy inne hućpy, bo są to inwestycje na lata dla nas a nie na jedną imprezę dla kogoś. Opóźnienia to niezbyt fajna sprawa, ale w budownictwie i przy realizacji projektów szczególnie tej skali trafiają się - dobrze skonstruowane zapisy o karach umownych na ogół znacząco zmniejszają takie ryzyko.