LOT: Seul słabo połączony w regionie

LOT: Seul słabo połączony w regionie Ogłaszając uruchomienie sprzedaży biletów do Seulu, LOT podkreślał, że to połączenie nie tylko dla Polaków, ale również dla pasażerów z innych krajów w regionie. - Jednym z największych atutów bezpośredniego połączenia do Seulu jest maksymalnie krótki czas podróży nie tylko z Polski, ale także z innych krajów tego regionu - informował przewoźnik w komunikacie...
26/06/2016 14:04   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jjemiolo 2016-07-14 05:19   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Czasy przelotow LO do/z ICN sa wyjatkowo wydluzone w porownaniu z czasami tamze z innych pobliskich lotnisk europejskich jak tez w porownaniu z pozostalymi operacjami LO do Azji. Przykkaldowo (rozklad z czerwca tego roku) LOT leci do PEK 8:05, z PEK 9:25. Podobne operacje z PRG do PEK trwaja 9:20, z PEK 10:20, zas z MUC do PEK miedzy 9:40 a 9:55 zas z PEK 10:20-10:25 (zaleznie od linii). Operacje LO do NRT z WAW sa planowane na 10:25 zas z NRT na 11:10. Podobne loty z MUC to 11:35 z NRT do MUC 11:50 do 12:05, z FRA 11:10 do 11:25, do FRA od 11:40 do 12:10, z VIE 11:05 zas do VIE 12:00. W sytuacji do ICN loty z PRG trwaja 9:55 do PRG 11:05, z MUC 10:25 do MUC 11:30, z FRA 10:15 do 10:20, do FRA 11:10 do 11:30, z VIE do ICN KE lata 10:10, z ICN do VIE 11:10. Tymczasem LO do ICN potrzebuje 10:35, czyli najdluzej sposrod wszystkich wymienionych wyzej miast mimo ze WAW jest najblizej do SEL. W powrocie sytuacja jest jeszcze gorsza bo operacje LO trwaja 12:45. Mowiac ogolnie, czas do ICN powinien byc conajmniej 30-40 minut krotszy od obecnego zas z ICN blisko 2 godziny krotszy. Przy skroconych lotach bylaby wieksza szansa na lepsze skomunikowanie tej trasy z reszta rozkladu LO w WAW jak tez obnizylyby sie koszty co jest oczywiscie rowniez wazne. W sumie LO powinien nadal pracowac nad ta trasa by dostac lepsze korytarze na te linie.
gość_5d520 2016-07-06 01:05   
gość_5d520 - Profil gość_5d520
jjemiolo: Tak. To miałem na myśli jeśli chodzi o ograniczone sloty, tylko źle to określiłem. Chodziło mi o ograniczoną ilość slotów, jakie LOT otrzymał.
jjemiolo 2016-07-05 22:25   
jjemiolo - Profil jjemiolo
gosc_caef0: jesli LO mija Rosje do ICN od poludnia to znaczy ze loty nie sa nad Syberia! Sugestia ze brak slotow nad Syberia jest conajmniej watpliwa. Raczej to kwestia w rekach tych co te sloty przyznaja.
gość_caef0 2016-07-04 19:12   
gość_caef0 - Profil gość_caef0
jjemiolo: Ten czas przelotu z ICN to zapewne efekt ograniczonej liczby slotów nad Syberią. Mają chyba omijać Rosję od południa.
jjemiolo 2016-07-04 17:25   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Odnosnie rozkladu do/z ICN to spora zagadka sa dlugosci lotow. LO do PEK potrzebuje 8:40, do NRT 10:20, zas do ICN 10:35. Powroty z PEK to 9:45, z NRT 11:35 ale z ICN 12:45 (zima 12:35). Widac do/z ICN LO dostal dluzsze korytarze mimo ze ICN jest blizej niz NRT. Moze z czasem da sie to poprawic ale poki co trudniej o korzystne tranzyty w WAW na reszte siatki w regionie. Ten przypadek wydluzonych korytarzy nie wrozy nic dobrego na przyszlosc jesli wiecej czestotliwosci moze byc potrzebne.
krzysiekl 2016-06-29 08:45   
krzysiekl - Profil krzysiekl
otwieranie lotów do takich miejsc jak Seul bez codeshare gdzieś dalej jest marne.... to nie tylko połączenia po regionie w okolicy, ale także potencjalnie niezłe połączenie np. do Australii.
LOT nie wykorzystuje swojego potencjału.
Choćby takie sprzeczności jak fakt bycia małą firmą a korzystanie jedynie z programu lojalnościowego (i to kiepskiego) dostosowanego pod giganta czyli LH.
W Polsce masa ludzi lata LCC a po kraju jeździ pociągiem(lub w ogóle samochodem) dla nich M&M na lotach długodystansowych jest nieprzydatne.
Nawet takie linie jak Emirates współpracują w minimalny sposób z LCC (za mile z ich programu można kupić bilety w EasyJet), LOT powinien współpracować z innymi w znacznie większy sposób (nie mówię, że konieczne z LCC ale np. z PKP IC?)
gość_aeddb 2016-06-29 08:40   
gość_aeddb - Profil gość_aeddb
nie wiem czy coś się zmieniło ostatnio, ale WAW zawsze wydawał mi się nieprzyjaznym miejscem do przesiadek - ze względu na ceny. Na wielu innych lotniskach, także w droższych krajach, da się znaleźć tańsze bary i restauracje. Nie ma też oferty typu zwiedzanie Warszawy dla osób z dłuższą przesiadką.
lysypiotr76 2016-06-28 10:52   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
kidloco - nawiedzony dzisiaj jesteś . Jaką połowę krajowych lotów odwołuje . Skąd Ty masz takie bzdurne informacje ? Co do c-s to zgoda . Ale LOT jest osamotniony , a mimo to otwiera połączenia . Bez gwarancji jak dalej taki pasażer będzie sobie radził .
kidloco 2016-06-27 23:52   
kidloco - Profil kidloco
Do cholery, a gdzie code-share'y z Seulu? Z Narity to nie ma co nawet myśleć o code-share'ach, szczególnie krajowych, ale z Seulu do Osaki, Fukuoki, Tajpej i tak dalej mogliby oferować. No i a propos połączeń - jak LOT połowę dolotówek z kraju regularnie odwołuje, to co to za różnica, czy dobrze skorelowane rozkłady ma, czy źle.
garcba 2016-06-27 15:47   
garcba - Profil garcba
KTW, POZ, RZE czy SZZ mają najlepiej....
lysypiotr76 2016-06-27 10:42   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
kitsune - Tam są fabryki , ale centrala w Polsce ma siedzibę w Warszawie. A co do turystyki . Koreę odwiedza ok. 3 mln. a Japonię 7 mln. .Nie są to ilości powalające na kolana . Jedynie co słyszałem i czytałem to że jest drogo . to pewnie potwierdzisz.
gość_75df8 2016-06-27 07:28   
gość_75df8 - Profil gość_75df8
Bardzo dobra analiza. Może nawet LOT takiej jeszcze nie zrobił... Wygląda, że nie zrobił.
usuniety 2016-06-27 06:06   
usuniety - Profil usuniety
Twarde dane do doskonały początek każdego komunikatu prasowego: “Koreańskie firmy zainwestowały w Polsce ponad 1,7 mld USD, a w całej Europie Środkowo Wschodniej wielokrotnie więcej.” Z takimi danymi ciężko dyskutować. Jak informuje Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, w ciągu ostatnich 5 lat inwestorzy koreańscy utworzyli w Polsce 65 tyś miejsc pracy i tendencja to rozwijania współpracy pomiędzy naszymi krajami ciągle się utrzymuje. Poniższa mapa głównych inwestycji koreańskich pokazuje, że znaczna ich część ulokowana jest na Górnym jak i Dolnym Śląsku.
zobacz link

“Od dziś LOT gwarantuje najwygodniejszą podróż między Seulem a naszą częścią Europy, bez konieczności cofania się czy męczących przesiadek w dużych i zatłoczonych portach lotniczych Zachodniej Europy. Nasza oferta to oszczędność czasu, komfort i najwyższa jakość obsługi. Jesteśmy pewni, że docenią to zwłaszcza pasażerowie podróżujący biznesowo.“

Transfery z Warszawy do Wrocławia zgodnie z artykułem p.com należą do jednych z najwygodniejszych, natomiast gdy podróżujemy do Katowic lepiej byłoby przesiąść się do pociągu. Częściowo sytuację ratuje fakt, że alternatywnie możemy wybrać wygodne przesiadki do Krakowa. Podsumowując - tam gdzie istnieją koreańskie centra biznesowe, LOT oferuje dogodne loty. Widać, że transfery były układane z myślą o ruchu biznesowym, podczas gdy transfery z myślą o pasażerach turystycznych preferują Tokio. Moim zdaniem nie jest to złym posunięciem i widać, że planując tę trasę LOT przyjął jakąś strategię. Szczerze mówiąc turystycznie Korea wypada słabo, co potwierdza wymyślanie określeń takich jak "Seul nazywany jest miastem, które nigdy nie zasypia", będących inną formą stwierdzenia, że nie ma tam niczego ciekawego do zobaczenia. Nie mówię że jest tam brzydko, oczywiście są tam ładne miejsca, ale nic światowej klasy, co usprawiedliwiałoby tak daleką podróż w to miejsce. Z tym, że Koreańczycy nazywani są Włochami Azji to prezes zupełnie poleciał, ja sam ani nikt z moich azjatyckich znajomych o tym nie słyszał, co więcej twierdzą że takie określenie jest obraźliwe dla Włoch. ;)
usuniety 2016-06-27 02:27   
usuniety - Profil usuniety
arahja - Prezes zapowiedział krótkie transfery do Seulu, Pasażer dziennikarsko sprawdził te zapewnienia stąd zapewne nie ma odniesień do innych azjatyckich lotów.
jjemiolo 2016-06-26 21:25   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Dodatkowa fala operacji LO do Europy Srodkowej rano z powrotami kolo poludnia zalatwilaby sprawe stwarzajac dodatkowo korzystny rozklad dla dziennych wyjazdow z Polski. Mozna oczywiscie pozmieniac troche czesc obecnego rozkladu ale to tylko skomplikuje czytelnosc latwosci tranzytow przez WAW.
arahja 2016-06-26 17:57   
arahja - Profil arahja
Fajny artykuł ale bez odniesieniu tego do innych azjatyckich lotów (lub wszystkich long-haul) teza jest pójściem na łatwiznę
shorty 2016-06-26 17:48   
shorty - Profil shorty
Ponadto ile trwa lot? I godziny przylotu i odlotu Seul? Ja uzywałem LH nawet fajne połączenia chociaz pamięta z Fra tez jakis ok 14. A moze poleciec do Tokio i przesiadkę zlapac na Seul?
shorty 2016-06-26 17:44   
shorty - Profil shorty
Wszystkim nie dogodzisz:( inna rzecz ze taki lot powinien byc dużo późnej aby lecieć w nocy. Z Fra czy muc do Azji zawsze wybieram loty po20 wtedy na drugi dzien jestem o normalnej porze. Jaka godzina zdaniem redakcji była by najlepsza?
lysypiotr76 2016-06-26 15:37   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Panie redaktorze Dominiku . Na dziś te przyloty ułożone są pod loty do Pekinu i Tokio . A do inauguracji połączenia do Seulu pewnie siatka się zmieni . Tym bardziej , że LOT zwłaszcza liczy na pasażerów tranzytowych z Europy Środkowej i Wschodniej oraz Bałkanów.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy