gość_ea336
2016-08-01 17:15
@gość_47003 - naucz się liczyć: w czerwcu wychodzą 32 osoby dziennie, a nie 90. Pewnie policzyłeś używając liczby pasażerów z okresu kwiecień-czerwiec albo wziąłeś dane z czerwca 2015 :D
gość_a3047
2016-08-01 11:53
Mam pytanie - czy ktos policzył czy np Dworzec Głowny w Warszawie jest dochodowy? To jest poważne pytanie. Nie mam tez nic wspólnego ani z Zieloną Górą ani Warszawą, tak jeśliby ktoś chciał sobie ulżyć.
gość_21cab
2016-07-29 09:14
@gość_47003 - masz rację że są lotniska które trzeba zamknąć. W pierwszej kolejności to pewnie Radom i Zielona. Ale dlaczego nie dać szansy takiemu Lublinowi który ładnie się rozwija. Tak samo Bydgoszcz czy Rzeszów.
gość_47003
2016-07-29 01:29
Są lotniska deficytowe, które co prawda nie zarobią na siebie, ale chociaż mają jakieś sensowne statystyki. Ale port lotniczy Zielona Góra to już jest dno dna.
W ruchliwym (!!!) czerwcu wychodzi 90 pasażerów (in and out) dziennie. W tym wypadku już nawet nie można mówić o jakiejkolwiek misji czy "wyższym interesie społecznym", a tym bardziej NIE WOLNO tego porównywać do pociągów czy autobusów podmiejskich.
Gdyby ZG była wyspą, 100km od najbliższego lądu - może.. ale w obecnej sytuacji to jest kompletny kretynizm...
lysypiotr76
2016-07-27 16:43
cellkam - To lotnisko zawsze , podkreślam zawsze będzie deficytowe . Nie liczyłbym że w tym temacie się coś zmieni. Województwo liczy ok . miliona mieszkańców . Z każdej strony województwa są lotniska - Poznań , Wrocław , Berlin , Szczecin .I w środku Babimost . Małe lotnisko tak naprawdę bez pomysłu jak ma funkcjonować a proszę pamiętać że trzeba zapewnić mu finansowanie . Same po miesiącu miałoby kłopoty.
usuniety
2016-07-27 12:44
Nie należę do fanów lotniska w Zielonej Górze, ale ktoś kto mieszka w bliskim promieniu dużego kilku milionowego lotniska nie zrozumie co to znaczy jechać 200 czy 300 km do najbliższego przez kilka godzin. Wiąże się to często z zarwaniem nocy aby w napięciu zdążyć na lot.Moim zdaniem każda stolica województwa powinna mieć swoje lotnisko ale nie powiat i nie gmina.Za kilka lub naście lat u nas też zwiększy się liczba paxów wiec małe lotniska regionalne będą obsługiwać ponad milion lub więcej rocznie. Tak jest obecnie w wielu miastach na Zachodzie więc będzie też tak i u nas.Każdy biznes wymaga czasu i rozkręcenia.Lepiej nie burzyć czegoś co za chwile trzeba będzie budować od nowa.
gość_d5419
2016-07-27 12:44
Polikwidujmy także linie kolejowe - tak samo przynoszą straty. Zróbmy tylko 6 aglomeracji (Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań i Gdańsk) a resztę Polski zasypmy żeby strat nie przynosiła.
gość_12ccb: Nie ma sensu utrzymywania tego lotniska i wielu innych zresztą też. "Za pieniądze podatnika baluj" ciąg dalszy. Wyborcy powinni rozliczyć polityków z tego regionu za marnowanie ich pieniędzy. Codzienny Saab nie rozrusza lokalnej gospodarki, tak samo jak nie rozruszają emigracyjne kierunki Wizz/FR z innych portów w przedziale 200-600tys, które należy tak samo wy zamykać jak tą nieszczęsną Zieloną Górę. Wydaje mi się, że najlepiej zobrazuje to Poznań, który zamknął zeszły rok minimalną stratą (niemal wynik na 0), a obsługuje niemal tyle co wszystkie pozostałe małe porty razem wzięte.
gość_12ccb
2016-07-27 10:59
Nie jestem specjalista ani od lotnictwa,ani od ekonomii.Dlatego prosze,zeby ktos mi wytlumaczyl jaki sens ma utrzymywanie takiego lotniska.Przecirz to worek bez dann dla panstwowych(publicznych) pieniedzy.Nie zycze zle Zielonej Gorze,ale jesli z tamtad praktycznie nikt nie lata,to moze warto by sie zastanowic nad sensem dalszego istnienia.