LOT będzie rozmawiał o lotach nad Syberią

LOT będzie rozmawiał o lotach nad Syberią Spotkanie odbędzie się w Warszawie, a poza przedstawicielami urzędów lotniczych z obydwu stron udział w nim wezmą jeszcze reprezentanci Ministerstwa Spraw Zagranicznych, odpowiedzialnego za umowę dwustronną o transporcie lotniczym z Rosją, i głównego zainteresowanego - LOT-u.Polski przewoźnik zgłosił zapotrzebowanie na dodatkowe zezwolenia na przelot nad Syberią w związku z...
25/08/2016 07:08   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b179f 2016-08-31 10:08   
gość_b179f - Profil gość_b179f
I znów problemy z Dreamlinerami tym razem do naprawy silniki Rolls-Royce...
zobacz link
lysypiotr76 2016-08-28 12:21   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - Większość tu komentujących jest za rozwojem siatki azjatyckiej . A loty za ocean uważają że są dla Polonii. Ja uważam tą drugą opcję za rozwojową . Azja na dziś to połączenia LO dla kogo ? 3x tygodniu to może polecieć turysta który kupi bilet z dużym wyprzedzeniem . Te loty są na dziś podobne do tych jak w Pradze gdzie chińskie linie latają w większości z turystami.
Kelo 2016-08-28 10:07   
Kelo - Profil Kelo
łysy: Musiałyby to być jakieś pokaźne kwoty do uiszczania od LOT dla Aeroflot, który nie chcąc rozwijać w Polsce na inną opcje nie pójdzie. Czy niedochodową małą linię z Warszawy stać na takie koszty? gdy nawet najwięksi potentaci europejscy przegrywają walkę o klienta z liniami arabskimi. Zresztą te większe maszyny od qatar i emirates to nie przypadek. Wyszarpały przyszłych klientów LOTu do Azji i nie oddadzą chyba. Chyba jednak trzeba postawić na USA,Kanadę do których haraczu narodowy przewoźnik nie będzie płacić za przelot to większe szanse na dochodowość
lysypiotr76 2016-08-27 23:59   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - faktycznie źle zrozumiałem. A czy nie jest tak że polski przewoźnik lata do Moskwy i Petersburga to rosyjski również do dwóch polskich miast? W tym momencie nie ma polsla strona nic do zaoferowania . Jedynie biznes czyli pieniądze za przeloty nad Syberią . Tylko czy Rosjan to zadowoli . Wątpię.
Kelo 2016-08-27 22:35   
Kelo - Profil Kelo
łysy: źle mnie zrozumiałeś, głównym zamysłem mojego komentarza był ewentualny rozwój lotowskiej siatki w Azji. Chciałem, żeby z mojego komentarza można było wywnioskować, że obecnie chyba nie ma żadnych argumentów do podjęcia rozmów z Aeroflotem przez narodowego przewoźnika. Na pewno wydawać się tak może na podstawie artykułów pojawiających się dzisiaj w mediach, które też widziałeś. Loty Krakow-Moskwa, wspomniałem tylko w kontekście przypomnienia jak parę lat temu negocjowano zgody na latanie do Pekinu przez Syberię. Co może dzisiaj zaoferować LOT? analogicznie jak przed czterema laty zgody na loty do regionów z monopolem dla Aeroflotu, bądź więcej kursów na Okęcie. Niestety na nieszczęście narodowego przewoźnika, druga strona w dobie kryzysu w swoim kraju raczej na pewno nie będzie zainteresowana na takie dogadanie interesów. Chyba, że ktoś ma inny jakiś pomysł co może być karta przetargową ?
lysypiotr76 2016-08-27 21:59   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - tylko komu z południa Polski z dwiema przesiadkami w Warszawie i Moskwie będzie się chciało latać do Azji? To połączenie do KRK było by super gdyby wróciło.Ale faktycznie Rosjanie chyba mają ,,chudszy" portfel .
Kelo 2016-08-27 20:53   
Kelo - Profil Kelo
łysy: Też czytałem dzisiaj podobny artykuł. Nie wydaje mi się, żeby LOT coś zdziałał. Zgoda na przeloty do Pekinu (nad Syberią) wpadła, bo LOT oddał monopol dla Aeroflotu SVO-KRK. Teraz Rosyjski przewoźnik nie jest zainteresowany powrotem (rozwojem) ani w Balicach, ani wejściem na następne regionalne lotniska. Wiadomo rubel+ turystów z Rosji już nie stać i te sprawy
lysypiotr76 2016-08-27 20:19   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Rosyjska gazeta ,,Kommiersant '' twierdzi że kwestia praw przelotowych dla LO jest drugorzędna . Najważniejszy jest interes Aerofłotu. Jako że wielu Polaków lata do Azji właśnie przez Moskwę , może być problem w znalezieniu wspólnego języka. Danie zielonego światła dla LO może oznaczać wymierne straty rosyjskiego przewoźnika. Nie wiadomo czym Polska miałaby przekonać Rosjan bo argumentów za jest chyba niewiele.
gość_77420 2016-08-26 20:42   
gość_77420 - Profil gość_77420
I dobrze. Niech Aerofłot zarabia, samoloty niech latają.Turyści niech zwiedzają świat.Wszyscy będą zadowoleni..Trzeba się spotykać i rozmawiać, a nie toczyć nikomu niepotrzebne boje.
lysypiotr76 2016-08-26 18:34   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Aerofłot ma z tych opłat spore pieniądze. W ubiegłym roku było tego ok 420 mln USD.
Landor 2016-08-26 00:00   
Landor - Profil Landor
wroord: Korean z Seulu do Pragi lata nad Polską, więc raczej nie jest to trasa południowa.
gość_d3cb7 2016-08-25 16:26   
gość_d3cb7 - Profil gość_d3cb7
gość_89b60@: Co ma piernik do wiatraka?
gość_89b60 2016-08-25 15:11   
gość_89b60 - Profil gość_89b60
Nie rozumiem obecnych władz.
"czerwoni są źli" - Air China lata do Warszawy, lot chce otwierać nowe połączenia do Chin, Chiny jednym z głównych partnerów biznesowych
"Ruscy są źli" - LOT chce latać nad Syberią
"Muzułmanie są źli" - Lot chce latać do Teheranu
gość_858d7 2016-08-25 14:23   
gość_858d7 - Profil gość_858d7
@gość_4ad48: proszę nie mylić opłat nawigacyjnych z haraczem (mytem) pobieranym prze Rosję, za loty nad Syberią. Inne kraje pobierają opłaty za zapewnienie ATC a Rosja ATC + opłata za "wykorzystanie suwerennej przestrzeni powietrznej". Fakt faktem pobiera od wszystkich, zarówno Polaków jak i Niemców i innych.
gość_327c5 2016-08-25 13:22   
gość_327c5 - Profil gość_327c5
Rosjanom nie należy ograniczać lotów nad Polską, ale zachęcać żeby latali jak najwięcej.To przełoży się na pozwolenia przelotów nad Syberią.Zgoda buduje. Niezgoda rujnuje.
gość_e083a 2016-08-25 11:33   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@gość_fcab1: Obecnie LOT ma tylko 6 rotacji w tygodniu do dalekiej Azji (3x PEK i 3x NRT). Jeśli dojdzie 4x ICN to w sumie będzie 10x.

Realne jest dokładanie 2-3x rotacji w tygodniu do dalekiej Azji rocznie (licząc, że do floty będzie dochodził 1 nowy WB rocznie). To oznacza, że za 2-3 lata realnie będzie możliwe 14-19 rotacji w tygodniu do 3-4 portów docelowych.
Rotacji do Ameryki Północnej będzie też więcej choć ich udział dla WB pewnie spadnie z 80-85% (obecnie) do 65-75% (za 2-3 lata).

Tak więc loty do Ameryki Północnej są (de facto) i pozostaną dla LOT-u priorytetem.
gość_15869 2016-08-25 11:10   
gość_15869 - Profil gość_15869
gość_4ad48: Chodzi po prostu o to, że Rosjanie niezbyt chętnie takie sloty udostępniają. Pomijając już fakt znacznie wyższych opłat za przelot nad ich terytorium w stosunku do innych krajów.
gość_fcab1 2016-08-25 10:28   
gość_fcab1 - Profil gość_fcab1
Myślę, że uda się ugrać jeszcze Seul i ten Shenzen i pewnie to będzie na tyle Azji, bo i koncepcji na nic więcej raczej już nie ma. Bangkoku nie traktuje poważnie, bo chyba i LOT już o tym zapomniał. Jakby się postarali o SIN, to było by to lepsze wyjście.
Po raz kolejny powtarzam, że LOT powinien rozwijać siatkę do Ameryki Północnej. LAX, EWR, MIA czy YUL powinny być priorytetami.
gość_f8972 2016-08-25 10:25   
gość_f8972 - Profil gość_f8972
Obserwując ile samolotów rosyjskich lata nad Polską zwłaszcza po zamknięciu przestrzeni Ukrainy należy bardzo stanowczo negocjować z Rosjanami. W ostateczności ograniczyć im przeloty nad Polską.
wroord 2016-08-25 09:49   
wroord - Profil wroord
Korean lata poludniowa prasa z ICN do PRG, lot jest o godzine dluzszy wiec nie jest to koniec swiata przy paru rejsach w tygodniu. Problem zaczyna sie przy wiekszej czestotliwosci gdyz oszczednosci w skali roku sa znaczne.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy