Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76
2016-08-31 05:40
Jakieś plany wspólnej nazwy kiedyś były, jakiś list intencyjny podpisały samorządy.Jest kolej UBB ,ścieżka rowerowa.Jak Eurolot latał to przewoził jeśli dobrze pamiętam ok. 4 tys pax w sezonie.
jjemiolo
2016-08-30 22:10
Dla Heringsdorfu "wlaczenie" Swinoujscia jest szansa na przetrwanie. Dla Swinoujscia to bardiej poreczne lotnisko niz SZZ. Stad jesli Niemcy chca go utrzymac Swinoujscie powinno byc zainteresowane. Jesli tunel powstanie dojazd do HDF bedzie atrakcyjny. Nie wiem czy samo Swinoujscie ma potencjal by uzasadniac stale polaczenie w glab kraju. Bo na weekendy latem chetni powinni sie znalezc jesli bylaby pewnosc ze polaczenie nie zostanie skasowane z godziny na godzine. Conajmniej jeden-dwa loty tygodniowo latem z WAW, KTW, WRO i LCJ mialyby sens. No moze WAW czesciej? Q400 jest na to w sam raz.
gość_9f8bf
2016-08-29 22:45
Na tym lotnisku nie ma zadnego zainwestowanego polskiego kapitalu, wiec nie jest to polsko-niemieckie lotnisko, lecz w 100% niemieckie.
gość_32e7c
2016-08-29 21:54
Ale nikogo nie obchodzi Swinoujscie tylko to jest port jakby nie patrzec niemiecki i Niemcy lataja na Usedom i zaden z nich nie pomyslalby o lataniu do Szczecina, zeby dostac sie na Usedom bo co za granica to juz dla nich inny swiat. Te dwa porty to dwa zupelnie inne miejsca docelowe i dlatego Szczecin i Heringsdorf nie sa dla siebie konkurencja. Poza tym czy ktos ze Szczecina myslalby o dojezdzie do malej wioski na Uznam zeby dokadkolwiek poleciec?
gość_9f8bf
2016-08-29 20:48
O jejku, "Rozbudowa lotniska określanego jako polsko-niemieckie..." bez przesady Panie redaktorze. Jesli chodzi o scislosc, to to lotnisko mozna by okreslic co najwyzej niemiecko-polskie i trudno zeby bylo na odwrot z racji tego ze znajduje sie ono w Heringsdorfie a ta miescinka jest na terytorium Niemiec (o czym dobrze Pan wie). Ponadto to lotnisko nie obsluguje zadnych regularnych polaczen z Polska, wiec to okreslenie polsko-niemieckie jest zupelnie niedorzeczne.
No bo ze Szczecina dalej do Świnoujścia niż z lotniska HDF. A dojazd do centrum jest całkiem ok
No bo ze Szczecina dalej do Świnoujścia niż z lotniska HDF. A dojazd do centrum jest całkiem ok
lysypiotr76
2016-08-29 14:18
banan86 -pełna zgoda .Jak by było inaczej to eurolot latał by do Szczecina.A tak pax tracił na rzecz Heringsdorf.
gość_d3cb7
2016-08-29 13:57
W London Luton 2162 m pasa i wystarcza np. dla A321 czy B757.
gość_a74be: Heringsdorf jest jak najbardziej konkurencją dla Szczecina. Może nie tyle dla osób chcących jechać do miasta Szczecin co do nadmorskich kurortów na Pomorzu Zachodnim - a już na pewno przy dojeżdzie do Świnoujścia czy Międzyzdrojów
Też mnie zastanawiało to wydłużenie w pierwszej chwili. Na pewno dłuższą DS łatwiej w przyszłości remontować, może się zapowiadają za rok jakieś trasy czarterowe na Kanary wymagające np 2500-2600m, albo (teoria spiskowa :D) w planach zwożenie uchodźców po kryjomu z całej Afryki, Bliskiego Wschodu i Azji stąd ta długość? Tak czy inaczej coś knują tam
gość_a74be
2016-08-29 12:54
Heringsdorf nie jest konkurencja dla Szczecina.
A coś tam lata na tym lotnisku teraz czy chcą zrobić konkurencję dla Szczecina ?
gość_ebeb6
2016-08-29 12:31
malin: Też mnie to zastanawia, bo na CFU też jest 2300 m (dokładniej 2375), a bez problemu lądują/ startują tam nawet 757.
Wydawało mi się, że 2000 m wystarczy na A320 lub B737, gdzieś jakoś to czytałem. To jak jest? A tu mają 2300 m i jak rozumiem przedłużą na 2800?
gość_d3cb7
2016-08-29 12:23
Na bogato. Rozbudowują pas przy szczątkowym ruchu - 44874 pax. w 2014 r. Dla przykładu w hiszpańskiej La Corunie ruch na poziomie miliona pax., a pas mają dłuższy raptem o 33 m. Lądują tam i A320, i B738, MD87, EMB195, i nikt nie myśli o wydłużaniu pasa. A może to tylko bajka, a dłuższy pas potrzebny do czego innego?
lysypiotr76
2016-08-29 12:22
Coś mi ten komentarz się sklonował he he.
lysypiotr76
2016-08-29 12:21
I to jest rozsądna inwestycja. Przedłużenie pasa plus kupno przenosnika do bagażu i wózka elektrycznego. To co potrzebne a nie jak na ni
Proszę jak można zaplanować inwestycję. Przedłużenie pasa startowego plus kupno przenośnika do bagażu i wózka elektrycznego. A w Polsce na niektorych lotniskach mają wszystko oprócz.........pasażerów.