Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76
2016-09-02 15:36
Modlin po sierpniu 255 tys pax i 12 procentowy wzrost.
gość_a59cc
2016-09-01 20:38
Powinni zamknąć to "lotnisko" zamiast pchać tam niepotrzebnie pieniążki....
Teoretycznie samorząd nie powinien inwestować w podmioty typu lotnisko, pod warunkiem, że nie ma w nim udziałów. A jeśli ma, to niech inwestuje, bo stopa zwrotu dla całego regionu jest niemierzalna, ale wiadomo, że znacznie przewyższa czyste statystyki finansowe samego podmiotu, jakim jest lotnisko.
Modli należy do lotnisk młodziutkich i z tego tytułu potrzeba jeszcze wielu lat, zanim zacznie zarabiać na swoje potężne inwestycje. 7-8 milionów w przyszłości, o ile nie będą to tylko pasażerowie Ryanaira, pozwoli spokojnie funkcjonować na rynku, polepszając jakość swoich usług.
Wg mnie najsłabszą stroną Modlina jest fatalny do niego dojazd. Szybki pociąg z centrum Warszawy, zatrzymujący się na max 1-2 dodatkowych stacjach mógłby przyciągnąć inne tanie lotnicze (Max czas przejazdu 30 min). Terminal to również konieczność, bo nikt teraz nie wejdzie tam, tylko po to, żeby pasażerowie porzucili przewoźnika i latali z przesiadkami z Okęcia. Coś gdzieś słyszałem, że jest plan rozbudowy terminala do 5 mln. Tylko po co? Zbudować od razu terminal na 8 mln (albo przynajmniej w etapach 5 + 3, ale wg jednego projektu, tak że po oddaniu 5m burzy się stary (wiem, nie taki stary, ale beznadziejnie zaprojektowany), a potem doczepia się jeszcze 3m i mamy optymalne lotnisko dla przewoźników niskokosztowych na co najmniej 10 lat do przodu. Kolej + terminal = więcej linii lotniczych
gość_632a6
2016-08-31 14:43
Nie mam w takim razie więcej uwag. Skoro zastrzyki finansowe nie mają nic wspólnego z kondycją spółki i są na "inwestycje" (jakie to inwestycje?)...
PS. Zadanie inwestycyjne samorządu to nie inwestycje lotniska. Ale trzeba by poszperać w dokumentach zamiast opowiadać przeróżne rzeczy na forach :)
lysypiotr76
2016-08-31 14:16
marcowy- No chyba właśnie jest,,czarna dupa".Sam prezes mówił że jeszcze kilka lat potrzeba czekać na zyski. Tak mi się wydaje że właśnie udziałowcy portu pokrywają straty każdego roku.
lysypiotr76
2016-08-31 14:10
Kelo - zostaw je w KRK bo jak przyleci szeroki kadłub to miejsca w terminalu zabraknie he he
dokapitalizowanie nie ma nic wspólnego z tym czy firma zarabia czy tez nie. Jeżeli by było to dokapitalizowanie tyutułem pokrycia strat to czarna dupa ale co innego z przeznaczeniem na inwestycje. Ponieważ wynik jest cały czas ujemny netto to skąd maja wziąć pieniądze na inwestycje ? Jeszcze ich nie zarobili dywidenty będą pewnie za jakieś 10 lat. Natomiast współczynik EBIDTA jest sztucznym , umownym wskaźnikiem pokazującym po prostu czy firma zarabia na działalności podstawowej i czy jest w stanie spłacać zobowiązania.
sprzedam namioty do obsługi pasażerów po cenie, można je rozstawiać w Modlinie wzdłuż dróg kołowania po samą S7 hue hue
gość_632a6
2016-08-31 12:50
Oraz budżet 2016 województwa mazowieckiego. Dodatkowo jeśli nie było zmiany w strukturze właścicielskiej oznacza to, że pozostali właściciele dokapitalizowali to lotnisko proporcjonalnymi kwotami (nie chce mi się sprawdzać)
Kwotę 7.479.000 zł przeznacza się na zadanie inwestycyjne pn. "Uruchomienie lotniska komunikacyjnego poprzez modernizację istniejącej infrastruktury oraz budowę nowej związanej z obsługą samolotów i pasażerów na terenie byłego lotniska wojskowego w Modlinie (Nowy Dwór Mazowiecki) - dokapitalizowanie spółki Mazowiecki Port Lotniczy - Warszawa - Modlin (umowa wsparcia)"
gość_632a6
2016-08-31 12:43
marcowy: skoro jest takie dochodowe to powiedz mi co robi kwota 3 632 000 (dokapitalizowanie spółki Mazowiecki Port Lotniczy - Warszawa - Modlin Sp. z o.o.Cel: modernizacja infrastruktury komunikacji lotniczej)w budżecie województwa na 2015 rok?
gość_f5897: gościu bzdury opowiadasz ponieważ zysk operacyjny EBITDA jest dodatni i wyniósł kilka mln zł za 2015 rok. A to jest podstawowy wskażnik czy spółka zarabia czy też nie. W bilansie rocznym ten wskaźnik nie występuję i dlatego może się wydawać że firma leci na stratach a będzie leciała i to długo ponieważ inwestycje trzeba amortyzować.
lysypiotr76
2016-08-31 12:00
Panie Dominiku można było zacytować prezesa FR w temacie Chopina- ,,Okęcie nas polubi jak LOT zacznie znowu mieć problemy". Kochają Modlin ale chętnie weszliby mocniej na lotnisko Chopina.
z punktu widzenia pasażerów byłoby to dobre, z punktu widzenia LOT'u tragiczne....
lysypiotr76
2016-08-31 11:31
gość_f5897-WMI nr 2 w Polsce pod względem ruchu ? To niemożliwe. Brak terminala .
gość_f5897
2016-08-31 11:02
gość_68022 ma oczywiscie racje! WMI ktory lada moment zostanie lotniskiem nr 2 od wzgledem ruchu nie przynosi zysku przy prawie 3 mln pax! Ta inwestycja niegdy sie nie zwroci, zwlaszcza dopoku RYR bedzie latal praktycznie za darmo. Mam nadzieje ze sie to niedlugo zmienii. RYR juz obliczyl sobie darmowe $$$ z biletow.
lysypiotr76
2016-08-31 10:13
wroord- Dokładnie tak.Publicznie to ogłasza nie rozmawiając z polskimi lotniskami.A te natychmiast ruszają do FR .Bo baza to pax A dla FR pieniadze.I wszyscy zadowoleni.
MOL zawsze opowiada bajki, które często ulegają modyfikacjom. Rynek w Polsce się rozwija sukcesywnie, wiec dodawanie nowych tras i samolotów jest odpowiedzią na ten wzrost i nie wiem czy ma coś wspólnego z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii.
gość_fede1
2016-08-31 10:05
Modlin zaorać a loty przenieść do Łodzi. Za te środki którymi mają zbudować drogi do Modlina zbudować szybką kolej do Łodzi.
gość_89b60
2016-08-31 09:45
gość_9acae: to władze Równego zabiegają o połączenia z Lublinem :)
gość_ce565
2016-08-31 09:42
Zapłacić, czy pożyczyć? Panie i Panowie poniżej, różnicy w tym nie ma. Sfinansować, to znaczy dać pieniądze. Ryanairowi daleko do fundacji charytatywnej, więc wiadomo, że albo mówią o pożyczce, albo o udziałach, niemniej jeśli pożyczka byłaby atrakcyjna, to czemu nie. Zapłacą a potem będzie trzeba im oddać. Normalne.