Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
wersatis
2016-09-14 22:23
Trochę rozumiem tą logikę. Zakładają, że to linie mają przywilej latać z WAW. Jeżeli nie pasuje to możecie latać do lotnisk regionalnych takich drugiej kategorii jak LCJ czy też ew. RDO.To jest słuszne, choć boje się o EK cz CA Pytanie teraz co jak się skonczą zniżki dla FR na krajówki. Te loty mogą niezle dzwignąć obywateli do poruszania się.
gość_1c220
2016-09-14 16:17
dosc dziwna praktyka... przynajmniej mogli oszczedzic polaczen longhaul...
lysypiotr76
2016-09-14 14:04
KELO , kinder - Teraz jest tak . Przewoźnicy - niezależnie od tego gdzie lądują - płacą tyle samo , a środki uzyskane z tego trafiają na konto PAŻP . I z tych pieniędzy agencja planuje i finansuje inwestycje w infrastrukturę do zarządzania przestrzenią powietrzną. Czyli bogate lotniska a inaczej pisząc te gdzie najwięcej jest operacji lotniczych finansują te biedniejsze gdzie ruch jest mniejszy. Jako że WAW ma największy postanowiono że tu stawka będzie mniejsza o połowę i tym samym ściągną nowych przewoźników. Czyli tu bez zniżek w/ g artykułu a tam mniejsze opłaty.
gość_28c46
2016-09-14 12:57
@lysypiotr76 "Ma też zapobiec ewentualnej próbie wejścia irlandzkiej linii z połączeniami europejskiejskimi z WAW" - Czy tylko mi taka decyzja śmierdzi paragrafem?
Elastyczne podziały rozumiem - w zależności od ruchu więcej więcej lub mniej obszarów - czyli teoretycznie kontrolerzy którzy się "nudzą" będą mogli kontrolować ruch tam gdzie jest on większy. Chyba że obszary są na sztywno ustalane i nie mogą się zmieniać w zależności od pory dnia.
Ale w dalszym ciągu to nie wyjaśnia dlaczego WAW ma mieć lepiej niż np wymienione przez @Kelo lotniska.
gość_42205
2016-09-14 12:39
Zmiany w taryfie były powodem tego że FR zdecydował się na wcześniejsze przeniesienie lotów krajowych do WAW - żeby załapać się na zniżki.
gość_42205
2016-09-14 12:36
Poza tym jest w taryfie jeszcze jedna ważna zmiana - opłata za paxa transferowego spada z 30 PLN (czyli zniżka 50%) do 10 PLN (jako nowa obniżona stawka opłaty) a ponad 95% paxów transferoywch w WAW to pasażerowie LOTu :)
Kinder zobacz tego yt dokładnie opisany przez PAPŻ: Podział Przestrzeni Powietrznej
zobacz link
kinder: Dobrze powiedziane. Jeszcze bym zrozumiał gdyby ustalić, że RENTOWNE lotniska WAW,KRK,KTW,GDN podzielić po równo i obciążyć do opłacania NIERENTOWNYCH. Faktycznie taka sytuacja jak teraz, że Okęcie najwięcej opłaca może im się nie podobać dlatego widziałbym wyrównanie opłat. Natomiast całkowite umycie rąk przez WAW, a taką zagrywkę szykują od 1 stycznia uważam za jakąś kpinę i brak praworządności ;x
Kinder: Obsługą przelatujących samolotów małe się nie zajmują z tego co wiem. Np Kraków obsługuje przyloty/odloty z Katowic. Przynajmniej tak wysłuchałem jak siedziałem na podsłuchu Kraków approach (w googlach znajdziesz). Dopiero na sam koniec jak samolot tuż przed pasem np 27 to piloci się łączą z wieżą w Pyrzowicach
Chodzi o to że lotniska z małą liczbą operacji "nie urobią" na kontrolerów których pensja idzie z jednego wora. Czyli faktycznie Rentowni płacą także na nierentownych. Tylko nie rozumiem dlaczego WAW ma tego nie robić?
I druga wątpliwość czy jeśli hipotetycznie polikwidowało by się większość lotnisk i pozostawiło te większe, to czy to nie będzie dziura w bezpieczeństwie? Czy kontrolerzy z tych nierentownych ni obsługują np samolotów przelatujących? Tutaj mam wątpliwość ale może ktoś coś wie na ten temat?
lysypiotr76
2016-09-14 12:03
Na to wychodzi
Ale to dobrze zrozumiałem dwu strefowość czy nie ? Przecież jak liczę to 8 lotnisk tj. Zielona Góra, Radom, Szymany, Rzeszów, Bydgoszcz, Szczecin, Łódź i Modlin przynoszą straty... 1tj. Poznań wychodzi na 0, a 1tj. Wrocław chyba ledwo co zarabia jakieś miedziaki... ;x To w zasadzie 3 tj. KRK,GDN,KTW mają utrzymywać nawigację w całej tej grupie nierentownych?
lysypiotr76
2016-09-14 11:44
Kelo - wklej cały link !!! Ja na szczęście mam dostęp do całego artykułu. Najgorsze w tym wszystkim jest to że do jednego ,, worka " wrzucono i KRK i RZE.
Czytam o tej dwu strefowości z większą uwagą... Wychodzi na to, że dochodowe porty regionalne + stołeczny utrzymują niedochodowe porty w kwestii nawigacyjnej, a Okęcie ponosi największe koszty z racji wielkości swojej. Teraz umywa ręce i od 1 stycznia niech dochodowe regionalne np (KRK) lotniska "utrzymują" ze swoich przychodów w kwestii nawigacyjnej niedochodowe regionalne lotniska np(RZE) itd? dobrze rozumuję ?
zobacz link
No właśnie. Chwilowo WAW likwiduje zniżki (które obowiązują przecież na nowe kierunki w portach regionalnych) żeby uciszyć glosy protestu. A za jakiś czas zniżki na WAW wrócą.
lysypiotr76
2016-09-14 10:06
kinder - Od 1stycznia PAŻP wprowadza dwustrefowość .Opłata terminalowa między WAW a portami regionalnymi będzie dwukrotnie większa na korzyść stołecznego lotniska.
gość_9aa87
2016-09-14 09:28
Czyli to prosta droga do zrealizowania tego co niedawno Pan Dyrektor powidział czyli że Lotnisko Chopina powinno zostać zamknięte. Czyżby ktos chętny był na grunty po lotnisku? To po co chwalą sie że kolejny rekord odprawionych pasażerów skoro zależy im na jak najmniejszym ruchu. Dziwny zwrot w polityce lotniska.
gość_563a3
2016-09-14 08:52
Można jeszcze podnieść opłatę pasażerską do 100 PLN + dać 99% zniżki za paxów transferowych => może to by dało tańsze loty z regionów z przesiadką w WAW?
gość_9c46b
2016-09-14 08:43
Zapewne wprowadzą zniżki "od obrotu" im więcej przewieziesz tym dostaniesz ogólny rabat i transferu (pod LOT) za pasażera transferowego 90% rabatu - już chyba teraz są preferencje.
A to nie jest związane z tym, że PAZP chce podnieść ceny na wszystkich lotniskach poza Okęciem? Jak Okęcie skasuje zniżki to wszystko pozostanie na tym samym poziomie chwilowo. Nie będzie argumentu dla innych lotnisk ze podwyżka ogólna opłat wpływa na konkurencyjność. A za jakiś czas się promocje przywróci i cel zostanie osiągniety