Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Marcin14 - masz racje. Kiedys prawie zawsze latalem SW, ale ostatnio ich ceny sa prawie zawsze wyzsze. Chyba zeruja na przyzwyczajeniach pasazerow, tym bardziej ze ceny SW nie sa dostepne na zadnym innym portalu oprocz strony SW.
Boarding "przy słupkach" nie jest specjalnością Southwest. Powiedziałbym że jest spacjalnością amerykańską. Zawsze stałem grzecznie w swojej kolejce przy boardingu latając np United.
gość_fcd93
2016-11-30 07:27
@ mietek: Oj mieciu mieciu. Znowu czegoś nie zrozumiałeś? Przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem gość_a43b9 a potem twoją odpowiedź. Albo ze mną jest coś nie tak albo z tobą. Co to ma znaczyć co napisałeś: "To ten cały świat to kto to jest jak nie LH?" Jak pisałem że "cały świat to robi" to miałem na myśli 9 siedzeń w rzędzie w ekonomicznej w 787 bo większość linii na całym świecie które mają 787 to robią a ty porównujesz z A320neo. Nie ta klasa samolotów. Inny zasięg i inne zastosowanie samolotów a w dodatku LH nie ma 787. A LH podałem dla przykładu jak Polacy szukają odrobiny komfortu w klasie ekonomicznej w innych liniach w lotach za ocean bo ze wszystkich linii które latają na długich trasach i docierają do Polski to najbardziej niewygodna ekonomiczna chyba jest w 787 z 9 siedzeniami w rzędzie. To nie jest wina samolotu tylko linii lotniczych. Wrzuć na Google "787 economy class reviews" i poczytaj opinie pasażerów z całego świata i nie chodzi tu tylko o LOT. Tak więc nie wybieraj pojedyńczych fragmentów z mojego komentarza i nie twórz nowego znaczenia mojej wypowiedzi który zupełnie wypacza to co napisałem. Być może trochę cię zmyliły dwie pomyłki które popełniłem pisząc 787-800 zamiast 737-800 w kontekście najnowszych 737 wprowadzanych przez Southwest i planowanych przez LOT 737 z maksymalnym zagęszczeniem co na trasach 6-7 godzinnych będzie masakrą ale to było w innym kontekście i nie powinno mieć wpływu na to co napisałeś. Nie mniej przepraszam za pomyłkę a ty zastanów się co piszesz następnym razem bo jakoś to nie ciekawie brzmi i nie ma za bardzo sensu a jeśli to robisz celowo żeby z kogoś zrobić idiotę i ośmieszyć to sobie daruj bo zaczynam podejrzewać że może pracujesz dla LOTu. Już kilka razy spotkałem się z tym że gdy ktoś rzeczowo krytykował LOT lub lotnisko Chopina to z braku kontrargumentów odpowiadały jakieś półgłowki na poziomie rynsztokowej budki z piwem które próbowały autora ośmieszyć, poniżyć i wywrócić do góry nogami wszystko co napisał. Jeśli chcesz prowadzić rzeczową rozmowę to bardzo proszę ale jeśli znowu będziesz pisał bzdury to żegnam.
Leciałem kiedyś LAX-OAK-LAX, nieznany mi jeszcze wówczas system boardingu "w grupach", trochę zabawne, ale poza tym bardzo spoko. I urocze starsze panie w białych adidasach i bermudach jako stewardessy.
Marcin14
2016-11-29 11:46
Southwest są spoko - leciałem nimi wiele razy. Mają jednak dużą wadę - po prostu ceny wcale nie są niskie. Bardzo często można kupić taniej na tej samej trasie od tradycyjnych przewoźników z różnymi benefitami. Ogromnym plusem jest możliwość darmowej zmiany rezerwacji, co w innych liniach praktycznie nie istnieje.
@gość_a43b9: Piszesz, że "na całym świecie tak robią dlatego LOT też robi tą głupotę", a potem, że wybierają LH, bo jest...lepiej? To ten cały świat to kto to jest jak nie LH? A pamiętasz układ siedzień LH w A320neo? Ciaśniej niż w B737 FR.
Bazy opracyjne SW wg wielkosci to Chicago-Midway, Baltimore, Las Vegas, Denver, Dallas-Love, Phoeniz, Houston-Hobby i Orlando. Dallas-Love do roku 2000 mial ograniczenia co do ilosci rejsow i odleglosci z tego powodu SW nie mogl obslugiwac dlugich tras z tego lotniska.
W dzisiejszych czasach SW wygladaja bardziej tradycyjnie niz linie tradycyjne, szczegolnie gdy nie ma dodatkowej oplaty za bagaz.
pcharasz
2016-11-28 02:29
Za Southwest, Las Vegas jest nr 3, po Chicago i Baltimore, mierząc w liczbie odlotów (265 lotów dziennie w Chicago vs 223 w Las Vegas):
zobacz link Chyba, że się coś zmieniło, bo to dane z Maja 2016.
gość_73f5e
2016-11-27 23:15
W/g wikipedii największą bazą jest Las Vegas
gość_a43b9
2016-11-27 22:53
Szanowny panie Pachowicz. Czy próbuje pan na zapas usprawiedliwić zakup LOTu nowych 737-800 ze 189 siedzeniami co w rozstawie będzie oznaczać około 30 cali? Bo z tą zasługą zagęszczania w sukcesie Southwest nie jest dokładnie tak jak pan pisze. Jako pierwsze w Southwest 737-300 mają 32-33 cali rozstaw. Następnie Southwest zaczął zagęszczać w 737-700 i rozstaw w nich jest 31 cali a szerokość 17,1. Nie jest to zbyt popularne wśród pasażerów i mają sporo skarg na to. Dlatego też obecnie wchodzące 787-800 znowu mają rozstaw 32-33 cale, szerokość 17,8 i odchylane fotele. Coś w tym musi być. Prawda? Wracając jeszcze do LOTu to najgorsze jest to że 787-800 z LOTu będą latać nawet na trasach 6-7 godzinnych i 30 cali na rząd to będzie masakra. Może LOT powinien się czegoś nauczyć od innych że zagęszczanie aż do przesady się nie opłaca (Spirit Airline w USA) bo ludzie będą uciekać do konkurencji tak jak jest na trasach za ocean i 787 gdzie powinno być 8 siedzeń w rzędzie a nie 9. Tak wiem, na całym świecie tak robią dlatego LOT też robi tą głupotę i Polacy wolą lecieć LH a Japan Airline z 8 siedzeniami w ekonomicznej w 787 to odchył od normy który wszyscy kochają ale LOTowi to nie jest potrzebne. Jeśli chodzi o bezpłatny bagaż w Southwest to wielu pasażerów wolałoby mieć tańszy bilet bo lecą na dzień lub dwa i zabierają tylko bagaż podręczny. Jedyne z czym się zgodzę w pana artykule to jest brak klasy biznes bo wielu liniom przynosi to więcej strat niż zysku tak jak np. LOT. I znowu wracając w tym miejscu do LOTu to powinni zastąpić klasę biznes ulepszoną premium tak jak np. Norwegian Air, 46 cali na rząd. Ale to już szerszy temat na inną okazję. A jeśli pan chciał dać przykład jakiejś dobrej "low budget" linii z USA to sugeruję JetBlue. Not tak ale oni nie zagęszczają i usprawiedliwienie zagęszczania w LOcie by nie wyszło. A teraz mam pytanie do pana. Dlaczego pasazer.com co pewien czas zamieszcza artykuły w których próbuje przekonać pasażerów w Polsce że wszelkie ograniczenia, zagęszczanie lub restrykcje wprowadzane przez LOT lub WAW, które w efekcie pogarszają komfort podróży mają sens i są usprawiedliwione? Czy pasazer.com to tuba propagandowa LOTu i lotniska Chopina pod płaszczykiem fałszywej troski o pasażera?
pcharasz
2016-11-27 22:12
Jest jeszcze inna spora różnica pomiędzy Southwest a większością europejskich low-costów - w Southwest można kupić lot z przesiadką na jednym bilecie. Co do baz przewoźnika, największą nie jest wcale Dallas - jest to Chicago-Midway.
Szymon3066
2016-11-27 20:04
Leciałem nimi 4 razy - naprawdę super linie :P Na pewno po lotach w obrębie USA lepszy wybór jak np. Spirit Airlines :P
usuniety
2016-11-27 19:13
175 foteli w B737-800 podczas gdy Ryanair ma 189 miejsc.
lmajchrowski
2016-11-27 15:29
Latajac po USA wiekszosc osob wybiera tylko bagaz podreczny boleca na dzien lub kilka dni. Poza tym nie chca stac w kolejce po bagaz rejestrowany. Ostatnio czekalem 30 min na torbe ktora byla priority bo lecialem w business i powiem dla wiekszosci jest to denerwujace dlatego tyle osob lata tylko z podrecznym