Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_41159
2016-10-31 08:40
Ja mam nadzieje ze w koncu ktoś dobierze sie do WIZA i RYN i ich dopłat z UE (z naszych podatkow). Zobaczymy czy wtedy beda sprzedawac bilety w tych cenach co teraz.
jjemiolo
2016-10-31 00:36
Ja nie rozumiem tych "patriotow" z KTW, RZE, POZ czy LUZ ciagle narzekajacych na brak porownywalnych polaczen z WAW. Panowie i Panie: odpowiedz jest banalna: zadne z tych miast nie ma potencjalu dla przewozow lotniczych rownego WAW. WAW tez kilka lat temu nie miala polaczen do szeregu punktow ktore sa obecnie obslugiwane. Czyli, z czasem cos nowego pojawi sie w kazdym z tych miast ale nie tyle co w WAW. Transport to nie tylko samolot. Po to buduje sie autostrady, ekspresowki jak tez modernizuje koleje czy dodaje nowe trasy autobusowe byscie mogli z Waszego podworka dotrzec albo na Wasze pobliskie lotnisko, albo do innego najblizszego skad sa loty. Tak jest wszedzie na swiecie, zatem nie denerwujcie sie ze nie ma tego u Was bo dorobicie sie niepotrzebnie wczesnego zawalu albo wrzoda. Polska jest juz wcale normalnym krajem od kilku lat i czas najwyzszy to zauwazyc.
gość_377a9
2016-10-29 11:42
Tymczasem od 17 czerwca A321 w GDN kierunki to: LTN, HAM, GOT, NYO źródło skyscraper
gość_0ca08
2016-10-28 12:43
Żuliany są bliżej centrum Kijowa, bez korków jedzie się około 15 minut vs Borispol 30 min. Taksówka jest około 3 razy tańsza.
Tania linia na takim lotnisku to jest tak jakby Ryan latał do Wa-wy z London City.
gość_d2626
2016-10-28 12:37
Nie z Rzeszowa ale z Katowic!!! Wielka aglomeracja z żadnymi podróży mieszkańcami!!!
gość_776bb
2016-10-28 08:53
Te kierunki powiiny być ogłoszone z Rzeszowa. Tam jest większy potencjał.
gość_a30ab
2016-10-28 08:01
@aguirre Zgodzę się z Tobą, że każdy z tych kierunków jest ciekawszy niż DTM ale co do reszty zapowiedzianych kierunków mam troszkę inne zdanie. IEV, BTS, VNO, OTP to kierunki przygotowane pod polskiego turystę, który nie ma sensownych połączeń do tych miast (czas/cena). Kierunki w pełni dostępne cenowo dla średnio zarabiającego, przy czym na trasie do IEV połowę będą stanowić Ukraińcy pracujący/studiujący w Polsce.
No to niezły rozmach. Kijów to oczywiście Żuliany, a nie Boryspol. Do LYS kiedyś latał LO, do BTS też (i nawet krótko Sky Europe). Dziwi mnie Wilno, bo w LO jest często przedmiotem zniżek, ale VNO z BTS pewnie są z potrzeby znalezienia krótkiej rotacji. Natomiast Rumuni z OTP latają przez a nie do WAW, więc jest miejsce na drugiego przewoźnika. NCE ma kiepskie godziny wylotów. SUF i NCE bardziej nadają się na kierunki sezonowe. Może kiedyś dodadzą jakąś 'egzotykę' w rodzaju TZL, SKP, INI, SCV, SUJ, CRA, TSR czy BRQ albo DEB (chociaż te dwa ostatnie powinny raczej pasować LO). No i sezonowo mogliby dodać TGD. Ale nie ma na co narzekać. Każdy z tych kierunków jest ciekawszy niż DTM :-)
gość_495b2
2016-10-27 14:42
gość_07904: co do zasady zgoda. Linie tradycyjne a LCC to inny schemat latania,. Ale po pierwsze, to tylko wielkie linie tradycyjne, latające ze swoich hubów 3x dziennie trzymają się mocno. Małym pozostaje rola feederów. Po drugie linie tradycyjne przejęły z LCC płatne posiłki, płatny bagaż (ale niestety nie przejęły tanich biletów OW) i subsydia lokalne (bo straciły subsydia centralne). Zaś Malev upadł z przyczyn ekonomicznych, bo bez dotacji rządowych upadłby rok wcześniej. Upadł też AeroSvit. Natomiast linie typu Lot, CSA, AirBaltic, Adria Airways, Alitalia nieustannie balansują na krawędzie i prędzej czy później staną się spółkami zależnymi lidera jednego z trzech sojuszy (jak OS i LX są 'eurolotem' LH). I jest to pośredni efekt LCC, ale i czarterów, które (jak każda konkurencja) wymuszają po prostu niższe ceny w klasie ekonomicznej.
lysypiotr76: LOT już od dawna nie lata do Lyonu... NCE owszem - zagrożenie dla LO...
gość_07904
2016-10-26 21:37
Strasznie mnie bawią takie opinie forumowych eksperuf o tym co pozostaje Lotowi, jak to najpierw wykończy do Ryan, pózniej Wizz lub odwrotnie, co bedzie musiał, a czego nie itp. Na pewno LCC bardzo zmieniły rynek lotniczy i nikt im tego nie odbiera. Kiedyś gastarbajterzy jeździli do pracy po 12-24h autobusami, teraz latają, więcej osób może odwiedzać odległe miejsca. Ceny przelotów dramatycznie sie nie zmieniły, ale więcej jest korzystnych cenowo ofert (właśnie ostatnio odkryłem swoje bilety z 2000 roku, za przeloty Lotem do AMS i CDG płaciłem wtedy po ok. 800 zł). Tylko czy LCC wyeliminowały jakiegoś przewoźnika z rynku? Oczywiście zaraz pewnie eksperci przytacza przykład Maleva, o tyle mało adekwatny, ze powód bankructwa tej linii był bardziej polityczny niż stricte ekonomiczny. Ale jakos nie bardzo widać, by obecność FR czy W6 zaskutkowała tym, ze jakieś linie zaczęły znikać z rynku. Może zatem warto przestać wypisywać głupoty o końcu Lotu tylko dlatego, ze FR wprowadził do WAW loty krajowe, czy W6 otwiera jakieś nowe kierunki?
jjemiolo
2016-10-26 20:43
Rywalizacja w WAW zaczyna sie na calego. Dla LO to niekoniecznie najlepsza wiadomosc. Pozostaje mu rozwijac tranzyty bo czesc ruchu O-D na tych trasach (za wyjatkiem (BTS, LYS i SUF) przejdzie do W6.
gość_6d9c3
2016-10-26 20:35
Nareszcie Bukareszt.Wizz Air jest potentatem na lotniskach Rumunii.Obecne ceny LOT z Warszawy do Bukaresztu ograniczają możliwy ruch turystyczny.
gość_da8a0
2016-10-26 19:48
Niech walczą, z korzyścią dla nas. Jest jeszcze kilka destynacji do których nikt nie lata
lysypiotr76
2016-10-26 19:27
Tak podsumowując te nowe trasy na dziś. W aglomeracji warszawskiej Wizz będzie miał 48 tras a Ryanair 43 trasy. Zapowiada się walka o klienta. A między nimi musi również odnaleźć się nasz narodowy przewoźnik. Lyon , Wilno , Nicea , Bukareszt i Kijów to również trasy LO .Będzie ciekawie.
gość_fd586
2016-10-26 18:52
Ryanair odpali loty z WAW na kierunkach WIZZ i za rok WIZZ będzie w Modlinie albo poza wcale obecny:))
gość_7bc85
2016-10-26 16:05
Panie Varadi - Poznań! Mówi to Panu coś? ;)
gość_2f38a
2016-10-26 13:07
Samolot z IEV wraca do WAW o 11:30, a z OTP o 14:10, więc teoretycznie Ukraińcy i Rumuni mogą potraktować te rejsy jako tańsze doloty pod kierunki azjatyckie i północnoamerykańskie.
Osobna kwestia, czy w praktyce loty bezpośrednie z WAW nie byłyby dla nich droższe niż bilety z przesiadką (KBP-WAW-XXX lub OTP-WAW-XXX).
gość_9078c
2016-10-26 12:01
gość_89b60: Z dzisiaj opublikowanego wywiadu z innego portalu:
PYTANIE: To kiedy możemy się spodziewać lotów krajowych Wizza w Polsce? Już w przyszłym roku?
ODPOWIEDŹ: Analizujemy ten temat, ale nie chcę się wypowiadać na temat konkretnych dat.
gość_0ca08
2016-10-26 11:27
@gość_f043f
Moim zdaniam Wizz przy dobrze dobranych godzinach wygra rywalizację o Kijów, Bukareszt, Niceę.
LOT będzie latał dalej (możę odpuści Niceę), ale ze stratami.
Wizz powinien przegrać walkę o Wilno.
Utrzyma Bratysławę napędzając głównie ruch turystyczny z Bratysławy do Warszawy.