Raport: LOT przybliża Japonię (z przesiadką)

Raport: LOT przybliża Japonię (z przesiadką) LOT od 1 grudnia - niecały rok od rozpoczęcia lotów do Japonii - rozpoczął współpracę na zasadzie code-share z linią ANA, największym przewoźnikiem w tym kraju i członkiem sojuszu Star Alliance (podobnie jak polska linia). Porozumienie obejmie z jednej strony loty ANA z Tokio-Narita do Fukuoki, Sapporo i Sendai, a z drugiej połączenia LOT-u z Warszawy do...
07/12/2016 08:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
LS9 2016-12-08 11:51   
LS9 - Profil LS9
Wiem ze to moze troche nie na temat, ale czy po tym jak Lufthansa ograniczyla oferowanie do Tokyo i Austrian wypadl z tej trasy nie zrobi sie luzniej i wiecej pasazerow bedzie wybierala LOT. Tez bylem zdziwiony ze CS nie objely Osaki i Nagoya jednakrze wybrane miasta sa dosc duze i moze tez beda generowac jakis procent pasazerow.
gość_b09e4 2016-12-08 10:58   
gość_b09e4 - Profil gość_b09e4
To jest bardzo korzystna umowa. Dla ANA. Zamiast okodować bezpośrednie połączenie LOT, ANA okodowała swoje loty przez FRA, CDG, LHR jako połączenia do Warszawy. Majstersztyk ANA i wielki błąd LOTu. Nie ma się co dziwić, że takiego ''rozwiązania'' nie oprotestowała Lufthansa. LOT dostał w ramach CS mniej istotne kierunki. Osaka i Nagoya nadal nie ma CS. Na takiej umowie CS, LOT więcej straci niż zyska.
kidloco 2016-12-08 09:06   
kidloco - Profil kidloco
Zacznijmy od tego, że na Naritę lata się z myślą wyłącznie o obsłudze rynku tokijskiego. To nie jest port przesiadkowy dla japońskich połączeń krajowych. Przesiadkowa jest Haneda. Chciałbym poznać za parę miesięcy statystyki tych CS z Narity. To będą pojedyncze osoby. Więc o co cały ten szum. ANA ciągle nie jest na CS na trasie WAW-NRT, dla rynku japońskiego te połączenie praktycznie nie istnieje, bo oni latają niemal wyłącznie własnymi liniami i lotami oznaczonymi jako CS ANA czy JAL. A z Warszawy do wszystkich dużych miast Japonii można polecieć Air China z krótką przesiadką w Pekinie. Tyle w temacie.
gość_9de25 2016-12-08 01:08   
gość_9de25 - Profil gość_9de25
To ANA kładzie swoje kody na rejsy LOTu do FRA, MUC, CDG, LHR, aby móc zaoferować połączenie do Tokio z wykorzystaniem swoich połączeń obsługiwanych miedzy NRT/HND a tymi miastami.
gość_9de25 2016-12-08 00:57   
gość_9de25 - Profil gość_9de25
Napewno fajnie byłoby, gdyby LOT przylatywal wcześniej do NRT, aby łapać tranzyty na poranne rejsy NH. Ale to by oznaczało, że samolot musiałby wystartować wcześniej z WAW. To jednak mogłoby spowodować, że LOT utraciłby ważniejsze dla niego tranzyty ze swoich własnych rejsow w WAW np. VNO, PRG, BUD. Dodatkowo być może czas postoju samolotu po przylocie z Ameryki, a przed odlotem do NRT musi być odpowiednio długi, aby samolot posprzątać i zrobić krótki przegląd techniczny. Stad zapewne nie uda się tak przesunąć rozkładu do NRT, aby zdarzyć na poranne rejsy NH.
Warto byłoby sprawdzic czy polsko-japonska umowa bilateralna nie ogranicza liczby połączeń code share wewn. Japonii i stad LO i NH maja code share tylko na trzech trasach.Taki zapis jest w umowie polsko-chińskiej. Innym powodem może być brak oferty w obu kierunkach.
gość_af262 2016-12-07 23:35   
gość_af262 - Profil gość_af262
Nie czepiam się Dominika, czepiam się wypisywania bzdur w tonie znawcy. Niektóre artykuły na pasażer.com są bardzo fajne, ale czasami jak się czyta to co jest tu wypisywane, to się niedobrze robi. Szkoda czasu na pisanie i czytanie takich artykułów. LOT doskonale wie co ma robić, możesz mi nie wierzyć, ale to akurat wiem, w siatce pracują świetni specjaliści i jeżeli coś nie jest zrobione to znaczy, że nie ma to sensu a nie, że ktoś nie zwrócił uwagi, że brakuje 15 minut... przecież to jest podstawowe i nawet ślepy by to zauważył. Jak ktoś "robi" w branży, to takich rzeczy nie przegapi. Jeżeli natomiast Redaktor uważa, że swoim artykułem spowoduje to, że LOT przejrzy na oczy, to chyba zupełnie nie wie o czym pisze. A co do tego, co napisał gość_a464e - zgadzam się całkowicie. Twierdzenie, że CS nie jest inwestycją jest kolejną nieprawdą - chociażby z tego punktu widzenia, że za publikację kodu w Amadeuszu i innych systemach się po prostu płaci, a więc są koszty. Co do bilansu umów, to to nie jest tak, że nikt się temu nie przygląda - na bieżąco są analizowane, i zostawia się tylko te trasy, które zarabiają lub mają strategiczne znaczenie.
gość_a464e 2016-12-07 20:46   
gość_a464e - Profil gość_a464e
Dla mnie jest to takie bajdurzenie - co by było gdyby. Gdybyśmy mieli blachę, zarzucilibysmy Europę konserwami, ale nie mamy mięsa - cytując klasyka. Nie wiem jak poważnie traktować autora, który najpierw pisze z pewnym entuzjazmem o tym, ze CS obejmuje wymienione lotniska, a nieco dalej sam przyznaje, ze w połączeniach z innych europejskich hubów nie wróży Lotowi powodzenia (i słusznie). Dość odważnie brzmi dla mnie także stwierdzenie, ze podpisujac umowę CS Lot niczego nie inwestuje i nie ma niczego do stracenia. Umowy CS maja to do siebie, ze ANA nie bedzie sprzedawać biletów na rejsy Lotu bezinteresownie, tylko przewoźnicy wpływami z biletów bedą sie odpowiednio dzielić. Na umowach CS z LH o ile pamietam Lot w większości przypadków nie wychodził finansowo zbyt dobrze, wiec skąd pewność, ze tu nie straci?
jjemiolo 2016-12-07 20:16   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Ja bym sie nie czepial Dominika. Mysle ze robil ten material z intencja pokazania na ile LO moze byc konkurencyjny ze swoja oferta i jak niewiele brakuje by bylo lepiej niz jest. Uwazam ze LO wzial co jest dostepne z NRT. Moze ten artykul zmobilizuje ludzi z LO do proby zmiany rannych odlotow NH z NRT? Jak gosc_72d7d jest to malo prawdopodobne ale moze trzeba zapytac. Wszak miesiac temu zadnego c/s nie bylo a cos sie ruszylo. Mysle ze wazniejsze jest zwiekszenie liczby japonskich miast z c/s, nawet z dlugimi przerwami na NRT. Problem w tym, ze niewiele wiecej poza obecnymi trzema miastami jest dostepne z NRT na NH. Pozostaja jeszcze: HIJ, KMQ, NGO, KIJ, OKA, KIX, oraz MNL i TPE. Najlepiej byloby przeniesc operacje LO na HND ale to chyba poza zasiegiem LO. Inna alternatywa jest zrobic c/s z NH z dowozami miedzy NRT a HND ale prawde mowiac nie wiem czy cos takiego jest dopuszczalne dla LO, bo logistycznie do zrobienia.
lysypiotr76 2016-12-07 10:23   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
pszn - Pewnie błąd w materiale. Chodzi zapewne o to że podróż jest ekonomicznie nieopłacalna
gość_66a8b 2016-12-07 10:22   
gość_66a8b - Profil gość_66a8b
Panie Sipiński chyba Panu coś się poprzestawiało z tym code-share. Kody NH są położone na europejskich połączeniach LOTu nie po to, żeby z Japonii lecieć via NRT i WAW do np. CDG lub LHR, tylko po to, by lecieć z NRT/HND do WAW via FRA, CDG lub LHR. Bo chyba zauważyliście, że na połączeniu WAW-NRT nie ma kodu NH.
pszn 2016-12-07 10:04   
pszn - Profil pszn
Co to znaczy, że podróż jest "ekologicznie nieopłacalna"?
gość_72d7d 2016-12-07 09:59   
gość_72d7d - Profil gość_72d7d
Ja mysle, ze´Sipinski na dyrektora siatki LOT´. Na pewno nikt w siatce LOT nie zauwazyl tego, ze polaczenie sie de facto nie laczy z NH, slepi i niekompetentni:) No ale redaktor Sipinski zauwazyl, toz to kluczowe dla istnienia polaczenia (a juz na pewno pasazera). A tak na serio, rozumiem ze pisac trzeba, z tego sie zyje, ale czy juz nie ma ciekawszych tematow? Polaczenie do Tokio zyje przede wszystkim dzieki Europie Zachodniej i to te przesiadki sa kluczowe. Japonia ma dopelniac, szczegolnie ze LOT obsluguje sporo ruchu grupowego. Te z Japonii sa przede wszystkim z rejonu Tokio, a te z Polski robia i tak objazd. A co do tekstu o tym ze gdyby jedna z linii zmienila rozklad o 15 minut - LOT moze oczywiscie skrocic rozklad na sile, ale to najglupsze co moze zrobic, bo i tak przylot do Tokio jest przewaznie opozniony. Wiec i przesiadki byly by tylko na papierze, za to odszkodowania juz nie. A ANA - juz widze jak sie rozpedzili zeby zmienic rozklady swoich trzech rejsow tylko dlatego ze jakas tam mala linia z jakimis tam 3 czestotliwosciami z jakiegos kraju otworzyla polaczenia i te przesiadki sa kluczowe dla rozwoju przyjasni japonsko-polskiej. Wstydu nie macie, zeby pisac takie brednie. Ba, pisac! Publikowac!
gość_67d25 2016-12-07 09:36   
gość_67d25 - Profil gość_67d25
Jednego mi w tym tekście brakuje - jak to "20" minut przesunięcia wpłynie na przesiadki z regionów/Europy Środkowo-Wschodniej w WAW do NRT?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy