Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jjemiolo
2016-12-07 20:27
Od czasu zamkniecia BER LO rozwinal sie na wschod (KIV, HRK, CLJ, KSC, PLQ) wiec tranzyty powinny byc silniejszym atutem na przywrocenie tej trasy. Na Daleki Wschod tez prosciej i blizej z BER przez WAW w porownaniu z FRA czy MUC.
gość_9bcf1
2016-12-07 16:58
gość_f405c@ Częściowo masz rację. LOT wycofał się z trasy z Warszawy do Berlina i natychmiast Air Berlin ogłosił otwarcie tego połączenia.
Ciekawe, jak zapowiadane na czerwiec 2017 r. dwuletnie zamknięcie linii kolejowej Warszawa - Berlin wpłynie na opłacalność tego połączenia.
gość_6ff0f
2016-12-07 14:55
TXL jest wyjątkowo nieprzyjaznym lotniskiem, czekająć na BER od 2011 ocieram łzy.
LOT może wrócić gdy BER zostanie otwarte, jako lotnisko przesiadkowe a nie terminal o planie sześciokąta + kurnik i namioty. P2P głównie latał z TXL do WAW, a ten LOT'owi nie przynosił zysków. Niemcy będą latać LH, Polacy mają WRO, SZZ i POZ.
gość_5af61
2016-12-07 14:28
LOT i AB lataly na TXL przez pare miesiecy. Wtedy ceny bylo dobre. W AB ceny byly od 69 eur za bilet powrotny. Potem zaczela sie restrukturyzacja w LOT i polaczenie zostalo zawieszone, a AB zwiekrzyl ceny. Ja latam do KRK z AB pare razy do roku i ceny maja kosmiczne. Teraz cena za lot TXL-KRK-TXL z bagazem od 16go do 26go grudnia to cena ok. 400 eur !!!!! Czekam, az Ryanair dostanie nowe samoloty w przyszlym roku i otworzy polaczenie SFX do KRK. AB zwinie sie szybciutko wtedy. Kiepski serwis za te cene oferuja. Od pewnego czasu nie daja juz darmowych napojow ani przekasek.
gość_8331c
2016-12-07 14:06
LOT przestał latać do Berlina bo za bardzo nie miał kogo wozić, za uboga siatka ze wschodu a poprawiające się warunki podróżowania.
parę lat temu PKP kupiło nowe lokomotywy i skróciła się podróż koleją do 5h, na euro A2 otworzono i z WAW do BER też 5h się jedzie ale od klamki do klamki i latanie p2p za mało opłacalne
gość_31bb4
2016-12-07 13:32
Juz raz dodali czwarty lot z/do Warszawy i dość szybko sie z niego wycofali... bardziej o dobrej frekwencji świadczy fakt, ze jeden z rejsów do WAW zaczęli na stałe obsługiwać A319, a nie samymi Dashami.
gość_cb785
2016-12-07 12:24
Czyli jak widać loty z KRK i WAW są dla nich dobrze opłacalne skoro będąc w trudnej sytuacji finansowej zdecydowali się zwiększyć częstotliwość.
gość_f225b
2016-12-07 12:00
jak spojrzec na Niemcy to LOT powinien oprocz Berlina latac rowniez do Hanoweru /miasto targow/ Sttutgart /biznes/ i Lipska /targi i centrum logistyczne/....maly koszt puscic tam Q400 lub e170 na poczatek lub Hanower/Berlin zrobic z Nordica w stylu Sztokholmu ;) ....ale moim zdaniem to strzal w 10 dobrze godzionowo zgrane z Seulem, Pekinem i Tokio ....
gość_f225b
2016-12-07 11:50
chodzilo mi bardziej nie jako port docelowy dla Polakow tylko jako dostarczyciel pasazerow na loty do Azji....Berlin to duzy rynek biznesowy, a nie ma rozbudowanej siatki do Seulu czy Tokio...
gość_f405c
2016-12-07 11:49
AB nie robił żadnej konkurencji Lotowi. W 2014 roku od letniego rozkładu Lot przestał latać do Berlina, a AB zaczął. Nie było sytuacji, w której lataliby obaj ci przewoźnicy.
ArturMUC
2016-12-07 11:48
Krakow: Wszystkie loty pozostana na Dash8-Q400,
Warszawa: W dalszym ciagu Dash8-Q400 i A319
gość_f22b - LOT latał kiedyś do TXL ale AB zrobił konkurencje.
gość_c735b - jeżeli mam jechać sam to zdecydowanie wolę samolot zmiast siedzieć kilka godzina za kółkiem, stać w korkach, płacić za autostradę itp.
Czy ktoś wie coś więcej na temat poniedziałkowego ogłoszenia AB na temat niki?
gość_9bcf1
2016-12-07 10:55
gość_f225b@: Bo go Air Berlin wyciął.
gość_c735b
2016-12-07 10:52
Gość_F225b - Bo jest autostrada A2. Od czasu jak ją oddali do użytku to sam podróżuję z WAW do Berlina tylko w ten sposób a wcześniej tylko latałem. Zajmuje to ok. 5h od drzwi do drzwi jak nie ma wypadku w Polsce lub korka w Rzeszy. To porównywalne z samolotem, pomimo, że TXL jest w zasadzie w środku miasta i wyjście z niego i transfer do miasta są błyskawczne. Jak jedzie kilka osób to jest to najtańszy sposób podróży (mimo ostatniej podwyżki opłat za autostradę Kulczyka w Polsce). Bagażu biorę tyle, ile chcę i sam ustalam godziny. Jak otworzą w końcu kiedyś BER to będzie gorzej. Jazda taxi na TXL z centrum to ok. 10-15 min na BER 30-40 min i no i koszt rośnie. Z tego samego powodu pewnie LOT zredukował liczbę rejsów między WAW a POZ i KTW (tam dochodzi jeszcze pociąg jako alternatywa).
spotter10
2016-12-07 10:41
Gratulacje dla KRK i WAW, ale martwi mnie wiadomość, że na razie nie planują powrotu do GDN. Wielka szkoda, bo ich połączenie było na prawdę świetną alternatywą dla LO i LH z GDN, o SK nie wspominając. Cóż, liczę że może jeszcze wrócą.
gość_f225b
2016-12-07 10:28
a dlaczego LOT nie lata do Berlina????