Marcin14
2017-01-31 12:15
Bardzo interesująca akcja i ja również byłbym absolutnie za zostawieniem TXL dla LCC i lotów biznesowych P2P po Europie. Jednak jeśli TXL pozostanie, to byłoby to bardzo złą wiadomością dla okolicznych polskich portów, szczególnie SZZ, jak również POZ, IEG i w mniejszym stopniu WRO. Wydaje mi się, że jeśli TXL by pozostał głównie dla LCC (easyJet, Ryanair, Norwegian, Wizz Air, Air Berlin, Germania, Transavia, WOW Air, Pegasus, UP i jeszcze parę innych, mniejszych), to spokojnie miałby ruch około 15-17 mln pax rocznie, patrząc na wyniki SXF i TXL z ostatnich paru lat. W przeciągu następnych paru lat znów powstałby problem przepustowości (a może nawet od razu) przez osiągnięcie 20+ mln pax i niektóre linie LCC musiałyby się na powrót wynosić do SXF/BER.
TXL już od dawna oferuje standard taniego lotniska dla LCC, więc niech tak pozostanie ;-). Ale FDP ma w Berlinie niewiele do powiedzenie, więc pewnie jednak pójdzie pod kilof. BER tez nie kopnie FR, tak jak nie zrobiło tego znacznie większe FRA. Im większa forsa, tym mniej sztywnych zasad.
gość_08041
2017-01-30 14:03
Jestem jak najbardziej za. Tegel moglby obslugiwac LCC, to lotnisko jest swietnie polozone, moze jeszcze dlugo byc czynne. BER bedzie juz na starcie za ciasny, a ruch w Berlinie ciagle rosnie.
gość_16fea
2017-01-30 12:30
Tak właśnie FR działa. Na Tegel dzieliłby i rządził . A na nowym już tak łatwo by nie było.Mam nadzieję że Niemcy kopną w 4litery FR
gość_9c46b
2017-01-30 12:19
@gość_7f097 "gorszego" niby z jakiego powodu, bo starsze i kiepskie pod transfery.
A jakie to ma znaczenie dla Ryanair?
Tegel jest fantastycznie położony do ruchu P2P.
Jeżeli linie sieciowe przeniosą się na BER, AB pójdzie do piachu lub (i) jego rasy pójdą pod pieczę LH, to Ryan jest w doskonałej pozycji mogąc oferować loty na lotnisko w centrum Berlina.
Świetny pomysł - zachować TXL, zburzyć obleśny AB terminal i utrzymać ruch biznesowy p2p do innych stolic europejskich.
gość_7f097
2017-01-30 10:16
Ryanair doskonale wie, ze jak BER sie otworzy to wiekszosc linii tam wroci. Jesli Tegel mialby zostac otwarty to zaoferowalby wielkie znizki zeby przyciagnac przewoznikow do latania z 'gorszego' Berlinskiego lotniska. Ryanair na to liczy, inne linie niskokosztowe tez by sie nie pogniewaly za to...