Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_d6f07
2017-02-18 12:26
do gość_ee659 ! Ekonomicznie lotnisko w RZE jest bardziej opłacalne niż inwestować w krakowski grajdoł, gdzie mozliwośći rozbudowy sa bardzo nikłe a jeden jedyny pas w coraz gorszym stanie. RZE ma możliwości rozwojowe i okno na wschód - dlatego powinnno się inwestować w RZE a nie przestarzały KRK KRK powinien się zadowolić A4 z KTW i RZE dla uzupełnienia.
gość_89df1
2017-02-17 16:06
Poznań traci także połączenie z Rzymem. Zapraszamy do Bydgoszczy, stąd dolecimy i do Glasgow i do Rzymu :-)
gość_16fea
2017-02-16 20:34
mluben - Nie ograniczaj Doliny Lotniczej do województwa Podkarpackiego. Z oficjalnej strony wynika że tam też są firmy z Rakowa, Bielska-Białej , Świdnika czy Lublina. Więc nie tylko Jasionka może skorzystać z tego potencjału. Druga strona medalu to marne wręcz ubogie pensje pracowników pracujących w tych firmach.
gość_fc027
2017-02-16 19:02
mluben: Podkarpacie to jedno z najbiednieszych wojewodztw w Polsce.
Nawet w porównaniu z Lubelszyzna , Podkarpackie wyglada gorzej 2665 vs 2529 (srednie wynagrodzenia). A Ty porównujesz nawet przemysl z Malopolski do Podkarpacia gdzie to pierwsze jest ponad 2 x wieksze. Czyli Ave Rzeszów ;)
gość_b7034
2017-02-16 16:35
@mluben to zostawić w RZE cargo i WAW 2-3 razy dziennie i wszystko. Nie ma sensu topić kasy u MOLa.
pablakiss
2017-02-16 15:59
I jeszcze zabierają erbaska ;) buuuuuuuuuu
Sytuacja jest taka ze poki te zaklady sa, jasionki nigdy nie zamkna. Tyle w temacie.
Moze dlatego ze kilkanascie tys osob pracuje w zakladach i fabrykach skupionych w okolicy lotniska i rzeszowa. Wszystkie te zaklady sa oparte o korzystanie z jasionki. Za plotem lotnisla jest kilkanascie takich firm. Budowany obecnie terminal cargo juz okazuje sie za maly poniewaz cala powierzchnia jest juz wynajeta. Black hawki z mielca odlatuja z jasionki w rozne strony swiata. Silniki i czesci do nich, podwozia tak samo. Co z tego ze lotnisko przynosi straty skoro dziesiatki firm i fabryk zarabia miliardy. Ciezko to zrozumiec? Wladze samorzadowe dobrze o tym wiedza dlatego ciagle chca inwestowac. Niestety niektorzy maja rozum psa pluto... Polecam najpierw poczytac o lotniczej dolinie a potem zastanowic sie nad swoimimi durnymi komentarzami. Kazdy region ma swojego asa w rekawie. Podkarpacie ma przemysl, malopolska turystyke, slask tez przemysl. Masa firm korzysta z lotnisk ale nie jest to tak spektakularne jak wylewajaca sie masa ludzi z terminala.
gość_ee659
2017-02-16 14:57
Przecież jest droga do Krakowa (A4) i duże lotnisko tam (KRK) po co więc topić pieniądze w Rzeszowie? To ślepota ekonomiczna
Porty lotnicze nie sluża tylko zarabianiu. Służa ludnosci tak jak drogi. Idąc tym tokiem myślenia trzeba zaorać 95% wszystkich dróg w polsce. Tylko płatne drogi zarabiają cokolwiek. Bardzo bardzo ubogie i krótkowzroczne myślenie.
gość_95f77
2017-02-16 12:14
Wszystkie porty doplacaja ale niektóre wychodzą w ostatecznym bilansie na plus, RZE do tej grupy nie należy i każdego roku generuje kilkanaście milionów strat, dlatego jest do zamknięcia.
lysypiotr76
2017-02-16 12:13
mluben - Ostatnio była ostra dyskusja czy KRK płaci FR.To powtórzę konkluzje że nie płaci.
Nie widze nic złego w dopłacaniu samorządu. Wiekszosc lotnisk w polsce to robi, zwlasza krakow. Napisy "małopolska lub krakow" na samolotach za darmoche nie malują. Taka forma reklamy. RZE osiagnal stabilny pułap i pewne kierunki i raczej nic tego nie ruszy. Tylko Berlin niepewny jeszcze jest. Poza Adria nic szybko sie nie zamykalo. No jeszcze OLT.... Ja osobiscie z krk lecialem tylko raz. Jesli kierunki na obu portach nie beda zdublowane to nie bedzie problemu. Londyn i dublin moga sie dublowac bo i tak jest full w samolocie.
gość_3b9df
2017-02-16 11:01
Przecież lotnisko nie służy tylko migracji zarobkowej! Lotnisko to okno na świat i regionu. Z Poznania brakuje kilku połączeń do największych miast Europy (Madryt, Amsterdam, na główne Paryża itd) a przedewszystkim na południe Europy. Samolotami lata także biznes, przyciąga inwestorów. Poznań ma Targi który ściąga ludzi z całego świata, ale jak mają tu przylecieć? Przecież to jest jakaś tragedia! I nie mówcie mi o potencjale bo ten jest. Likwidowane Glasgow miało wręcz znakomite obłożenie, bardzo często 99%. Ale to już było mówione setki razy i nic się nie dzieje! Zarząd do wymiany na wczoraj, a miasto niech sypnie trochę groszem i nie traktuje tego jako wydatek tylko inwestycje!
gość_cb2ca
2017-02-16 11:00
@mluben bo nie chodzi o to żeby "zrobić ruch" tylko żeby zarobić.
To nie ja pisałem :) Oby wszystkim szło jak najlepiej bo to korzyść dla nas konsumentow. Pasuje jeszcze żeby wkońcu ktoś sie zabrał za tanie loty dalekodystansowe z polskich lotnisk. Jak da sie poleciec do chicago z berlina w obie strony za 1000zl to dlaczego sie nie da z polski za podobna cene. Polonia w USA i ich rodziny w polsce zrobily by ruch.
gość_95f77
2017-02-16 10:40
@mluben samoloty latają z RZE pełne tylko jak samorząd dopłaca grube miliony i bilety są po 100 złotych, przy rynkowych cenach (patrz: Adria,CSA) połączenia w Rzeszowie są szybko zamykane. Ryan to doskonałe widzi i doi biedne Podkarpacie ile wlezie dla utrzymania status quo, a prawdziwy rozwój jest w Krakowie, z którego i tak większość Podkarpacia już lata.
gość_0dcff
2017-02-16 10:27
Do mluben: Skąd taki pogląd, że poznaniacy uważają się za zaje....? Czy przypadkiem ostatnio nie dotyczy to wrocławian? Jak się z nimi rozmawia uważają Wrocław za drugą "siłę" w kraju.
Wyciśnie RZE jak cytryne. Haha ciekawe :) Wiadomo źe nie ma co porównywać RZE do KRK ale nie wszystkie loty krakow jest w stanie przejac od rzeszowa. Nikt o zdrowych zmysłach nie bedzie jechał do krakowa zeby leciec do warszawy czy do wielkiej brytanii. A samoloty lataja prawie pełne. Wszyscy mądrzy, znawcy branży ale to ryanair najlepiej wie co robi.