Lublin nie odda dotacji na lotnisko

Lublin nie odda dotacji na lotnisko Województwo groził zwrot dotacji z uwagi na niespełnienie deklaracji dotyczących ruchu na lotnisku w Lublinie. Zgodnie z pierwotnymi planami, na koniec 2016 r. port miał obsługiwać 430 tys. pasażerów rocznie. Tymczasem w zeszłym roku w Lublinie odprawiono niecałe 380 tys. podróżnych. Do tego Komisja uznała, że zbudowano zbyt szeroki pas startowy, przez co inwestycja...
11/03/2017 11:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_324f4 2017-03-24 08:43   
gość_324f4 - Profil gość_324f4
i szykuje sie jeszcze jedna stara nowosc w tym sezonie :)))
gość_87eef 2017-03-23 06:37   
gość_87eef - Profil gość_87eef
TLV zostaje na zime. Juz jest w systemie LOT-u
gość_542ef 2017-03-13 09:22   
gość_542ef - Profil gość_542ef
Gosc24e72 . Koniec waznosci rozdkladu . Wizz nie ma jeszcze zimowego
Zed 2017-03-13 09:09   
Zed - Profil Zed
Kiedy oficjalne info?
gość_24e72 2017-03-13 07:41   
gość_24e72 - Profil gość_24e72
Kijów w poniedziałek i w piątek z Lublina :) Od sierpnia na 3 miesiące.
Mateuszlbn 2017-03-13 07:05   
Mateuszlbn - Profil Mateuszlbn
Od 25 sierpnia polecimy z Lublina do Kijówa by w6
gość_16fea 2017-03-12 23:51   
gość_16fea - Profil gość_16fea
smolip67- Angole a znam ich trochę to lenie. Więc jeśli nie mają innej możliwości to polecą i FR z Londynu. Założę się że 90 % pasażerów to emigranci .
goluz- Potencjał? Na co ? Na kierunki emigracyjne tak. Pełna zgoda. Na coś innego . Mało prawdopodobne.
gość_ffa3e 2017-03-12 23:05   
gość_ffa3e - Profil gość_ffa3e
gość_2f327: zapomniaeś o Modlinie.
gość_6e430 2017-03-12 20:38   
gość_6e430 - Profil gość_6e430
smolip: nie przeceniaj siły tych pieniędzy przysyłanych do Polski, one sa zasiłkiem dla biednej rodziny, ale gospodarka nie ma z nich nadmiernej korzyści. Tak, tak, pieniądze wydawane sa w kraju, a sprzedający płaci podatki. Pytanie tylko ile z tych podatków wpływa, bo te pieniądze sa co prawda w części wydawane tam, gdzie sprzedający płaci podatki, ale spora ich cześć nakręca szara strefę, czyli bez korzyści dla gospodarki. Rozumiem, ze połączenia lotnicze sa wygodniejsze niż kulanie się 24 godziny autobusem, ale dlaczego maja byc dotowane? Busiarze takich dotacji nie dostawali i jakos żyć musieli...
smolip67 2017-03-12 17:32   
smolip67 - Profil smolip67
gość_2f327;Zapewne wiesz że ta"tania siła robocza"ciężko pracuje żeby sporo kasy przysłać tu do Polski.Połączenie MPK Lublin-Świdnik dotuje miasto Świdnik,aby mieszkańcy mogli dojeżdżać min. do Lublina do pracy.W mojej firmie wizytują Anglicy którzy skorzystali z połączenia LTN,są to częste wizyty.Do Oslo od czerwca któreś z biur podróży organizuje wycieczki.Można tak wiele wyliczać przykładów.Zamiast Ryanowi albo Wizzowi dopłacać naszemu taniemu przewoźnikowi ale go nie ma?
gość_317cb 2017-03-12 17:10   
gość_317cb - Profil gość_317cb
gość_2f327; Nawet jeśli RYR czy W6 nie otworzyliby nowych połączeń z regionów wcale nie oznacza, że mniej ludzi wyjechałoby za granicę. Pojechaliby do Krakowa, Wrocławia czy Warszawy i stamtąd wylecieliby na zmywak. Rosnąca dostępność takich połączeń z regionów sprawia, że emigranci mają lepiej dopasowaną siatkę lotów. Oferta tanich przewoźników jest odpowiedzią na zainteresowanie lotami wśród migrantów, a nie ich przyczyną.
goluz 2017-03-12 15:57   
goluz - Profil goluz
Lublin ma na tyle duży potencjał i możliwości że odbieranie dotacji byłoby głupotą. Po zbudowaniu S19 LUZ będzie pełnił rolę centralnego portu dla całej wschodniej Polski.
gość_2f327 2017-03-12 13:50   
gość_2f327 - Profil gość_2f327
Tim: gosc_9228e powiedział prawdę! Jaki jest udział połączeń dotowanych przez lotniska i samorzady regionalne na lotniskach, o których mowa? 80 czy 90%. Prawda jest, że najpierw wyciągano pieniądze na budowę lotnisk, a teraz aby udowodnić, że owe lotniska są potrzebne wydaje się kolejne pieniądze publiczne, aby opłacać Ryanaira, wizzaira, sprintaira czy też nawet przewoźników tradycyjnych byle tylko uruchomili jakieś polaczenia, które udowodnić mają inwestycje lotniskowe. Dodatkowo w największym stopniu lotniska służą do wywozu taniej siły roboczej, a nie do ściągania inwestorów do regionów, jak pisano we wnioskach o fundusze na budowę. Czyli nie dość, że lotniska są skarbonkami (za coś trzeba je utrzymać oraz płacić przewoznikom) to jeszcze z danych regionów wyjechali ludzie, którzy mogliby w tych regionach pracować i płacić tam podatki na ich rozwój.
Nie wspomnę już o tym, że teraz pieniądze z lokalnych budzetow zamiast na przedszkola, szkoly, szpitale czy np. infrastrukturę lokalna idą właśnie na Ryanaira czy wizzaira, do których "na kolanach" łaszą się lokalni dygnitarze, dla których ściągnięcie np. Ryanaira jest sposobem na wygranie wyborów.
gość_5c1a9 2017-03-12 11:57   
gość_5c1a9 - Profil gość_5c1a9
Sosnowski z Hetmanem lodziarzami roku dzięki temu Lublin nie musi zwracać dotacji
gość_d2e1e 2017-03-12 06:28   
gość_d2e1e - Profil gość_d2e1e
Adam LUZ ma 45 m + po 7,5 opaski utwardzone. Na zadnym lotnisku miedzynarodowym w Polsce nie ma wezszego. Od IEG po WAW to 45 do 60 m. To jakaś bzdura z ta szerokoscia pasa. Chyba, ze ktos zle odczytal mapy i uznal opaska za pas a poprawniej droge startowa. Gdyby zrobili wezszy i krotszy pas to o LCC moznaby bylo zapomniec. Ja jednak mysle, ze to jakas kaczka dziennikarska z tym pasem, bo az mi sie wierzyc nie chce, ze ktos mogl miec taki zarzut.
tim 2017-03-12 01:33   
tim - Profil tim
do gość_9228e: Człowieku, zastanów się co ty za bzdury wypisujesz?
adam7691 2017-03-12 01:18   
adam7691 - Profil adam7691
smolip67: to o co chodzi, większość lotnisk ma chyba 60 m
gość_16fea 2017-03-11 21:47   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Lotnisko-duch tak chyba określa się lotniska które minęły się z prawdą przy pisaniu wniosku o dofinansowanie szacując potoki podróżnych.
gość_9228e 2017-03-11 17:44   
gość_9228e - Profil gość_9228e
Szkoda, kubeł zimnej wody by się przydał polskim samorzadom, ktore bez sensu i na potęgę (roz)budowywaly male lotniska bez przyszlosci (LUZ, BZG, SZY, LCJ, RZE, IEG, POZ), aby potem ciągnąć kolejne publiczne pieniądze na dotowanie połączeń lotniczych, które mialyby udowadniac, ze inwestycja w lotnisko byla potrzebna.
smolip67 2017-03-11 16:07   
smolip67 - Profil smolip67
adam7691;Szerokość pasa całe 45 m.Dobrze że tak to się skończyło.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy