Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_324f4
2017-03-24 08:43
i szykuje sie jeszcze jedna stara nowosc w tym sezonie :)))
gość_87eef
2017-03-23 06:37
TLV zostaje na zime. Juz jest w systemie LOT-u
gość_542ef
2017-03-13 09:22
Gosc24e72 . Koniec waznosci rozdkladu . Wizz nie ma jeszcze zimowego
gość_24e72
2017-03-13 07:41
Kijów w poniedziałek i w piątek z Lublina :) Od sierpnia na 3 miesiące.
Mateuszlbn
2017-03-13 07:05
Od 25 sierpnia polecimy z Lublina do Kijówa by w6
gość_16fea
2017-03-12 23:51
smolip67- Angole a znam ich trochę to lenie. Więc jeśli nie mają innej możliwości to polecą i FR z Londynu. Założę się że 90 % pasażerów to emigranci .
goluz- Potencjał? Na co ? Na kierunki emigracyjne tak. Pełna zgoda. Na coś innego . Mało prawdopodobne.
gość_ffa3e
2017-03-12 23:05
gość_2f327: zapomniaeś o Modlinie.
gość_6e430
2017-03-12 20:38
smolip: nie przeceniaj siły tych pieniędzy przysyłanych do Polski, one sa zasiłkiem dla biednej rodziny, ale gospodarka nie ma z nich nadmiernej korzyści. Tak, tak, pieniądze wydawane sa w kraju, a sprzedający płaci podatki. Pytanie tylko ile z tych podatków wpływa, bo te pieniądze sa co prawda w części wydawane tam, gdzie sprzedający płaci podatki, ale spora ich cześć nakręca szara strefę, czyli bez korzyści dla gospodarki. Rozumiem, ze połączenia lotnicze sa wygodniejsze niż kulanie się 24 godziny autobusem, ale dlaczego maja byc dotowane? Busiarze takich dotacji nie dostawali i jakos żyć musieli...
smolip67
2017-03-12 17:32
gość_2f327;Zapewne wiesz że ta"tania siła robocza"ciężko pracuje żeby sporo kasy przysłać tu do Polski.Połączenie MPK Lublin-Świdnik dotuje miasto Świdnik,aby mieszkańcy mogli dojeżdżać min. do Lublina do pracy.W mojej firmie wizytują Anglicy którzy skorzystali z połączenia LTN,są to częste wizyty.Do Oslo od czerwca któreś z biur podróży organizuje wycieczki.Można tak wiele wyliczać przykładów.Zamiast Ryanowi albo Wizzowi dopłacać naszemu taniemu przewoźnikowi ale go nie ma?
gość_317cb
2017-03-12 17:10
gość_2f327; Nawet jeśli RYR czy W6 nie otworzyliby nowych połączeń z regionów wcale nie oznacza, że mniej ludzi wyjechałoby za granicę. Pojechaliby do Krakowa, Wrocławia czy Warszawy i stamtąd wylecieliby na zmywak. Rosnąca dostępność takich połączeń z regionów sprawia, że emigranci mają lepiej dopasowaną siatkę lotów. Oferta tanich przewoźników jest odpowiedzią na zainteresowanie lotami wśród migrantów, a nie ich przyczyną.
Lublin ma na tyle duży potencjał i możliwości że odbieranie dotacji byłoby głupotą. Po zbudowaniu S19 LUZ będzie pełnił rolę centralnego portu dla całej wschodniej Polski.
gość_2f327
2017-03-12 13:50
Tim: gosc_9228e powiedział prawdę! Jaki jest udział połączeń dotowanych przez lotniska i samorzady regionalne na lotniskach, o których mowa? 80 czy 90%. Prawda jest, że najpierw wyciągano pieniądze na budowę lotnisk, a teraz aby udowodnić, że owe lotniska są potrzebne wydaje się kolejne pieniądze publiczne, aby opłacać Ryanaira, wizzaira, sprintaira czy też nawet przewoźników tradycyjnych byle tylko uruchomili jakieś polaczenia, które udowodnić mają inwestycje lotniskowe. Dodatkowo w największym stopniu lotniska służą do wywozu taniej siły roboczej, a nie do ściągania inwestorów do regionów, jak pisano we wnioskach o fundusze na budowę. Czyli nie dość, że lotniska są skarbonkami (za coś trzeba je utrzymać oraz płacić przewoznikom) to jeszcze z danych regionów wyjechali ludzie, którzy mogliby w tych regionach pracować i płacić tam podatki na ich rozwój.
Nie wspomnę już o tym, że teraz pieniądze z lokalnych budzetow zamiast na przedszkola, szkoly, szpitale czy np. infrastrukturę lokalna idą właśnie na Ryanaira czy wizzaira, do których "na kolanach" łaszą się lokalni dygnitarze, dla których ściągnięcie np. Ryanaira jest sposobem na wygranie wyborów.
gość_5c1a9
2017-03-12 11:57
Sosnowski z Hetmanem lodziarzami roku dzięki temu Lublin nie musi zwracać dotacji
gość_d2e1e
2017-03-12 06:28
Adam LUZ ma 45 m + po 7,5 opaski utwardzone. Na zadnym lotnisku miedzynarodowym w Polsce nie ma wezszego. Od IEG po WAW to 45 do 60 m. To jakaś bzdura z ta szerokoscia pasa. Chyba, ze ktos zle odczytal mapy i uznal opaska za pas a poprawniej droge startowa. Gdyby zrobili wezszy i krotszy pas to o LCC moznaby bylo zapomniec. Ja jednak mysle, ze to jakas kaczka dziennikarska z tym pasem, bo az mi sie wierzyc nie chce, ze ktos mogl miec taki zarzut.
do gość_9228e: Człowieku, zastanów się co ty za bzdury wypisujesz?
adam7691
2017-03-12 01:18
smolip67: to o co chodzi, większość lotnisk ma chyba 60 m
gość_16fea
2017-03-11 21:47
Lotnisko-duch tak chyba określa się lotniska które minęły się z prawdą przy pisaniu wniosku o dofinansowanie szacując potoki podróżnych.
gość_9228e
2017-03-11 17:44
Szkoda, kubeł zimnej wody by się przydał polskim samorzadom, ktore bez sensu i na potęgę (roz)budowywaly male lotniska bez przyszlosci (LUZ, BZG, SZY, LCJ, RZE, IEG, POZ), aby potem ciągnąć kolejne publiczne pieniądze na dotowanie połączeń lotniczych, które mialyby udowadniac, ze inwestycja w lotnisko byla potrzebna.
smolip67
2017-03-11 16:07
adam7691;Szerokość pasa całe 45 m.Dobrze że tak to się skończyło.