Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Chcieli z pewnością dobrze, a wyjdzie jak zawsze. Dla poprzedniego rządu sztandarową inwestycją miała być elektrownia atomowa, dla obecnego CPL, a raczej CPK. Przypuszczam, że obydwie czeka podobny koniec: po okresie hałasu i propagandowego zadęcia odpłyną w siną dal, a ściślej mówiąc z powodu braku możliwości sfinansowania odłożone zostaną po cichu 'ad calendas graecas'. Jeśli inwestycja CPK zakończy się sukcesem i unikniemy skandalu typu Berlin-Brandenburg, to bardzo dobrze, bo Okęcie wkrótce się zapełni, a sztukowanie przy pomocy Modlina czy odległego Radomia ma ograniczone możliwości. Z dwóch wspomnianych inwestycji to już lepiej mieć nowy port lotniczy z prawdziwego zdarzenia - unikniemy przynajmniej polskiego Czernobyla.
gość_1a16d
2017-03-15 14:48
Jako łodzianin bardzo się cieszę i trzymam kciuki za szybką realizację :)
Miejmy nadzieje ze to oddzialywanie bedzie bardziej globalne jak ten port lotniczy powstanie. Loty do Ameryki Poludniowej np do Brazili to bylby szal!
gość_53896
2017-03-15 14:24
Pasażerowie chcą latać z lotnisk regionalnych, a nie podróżować z Warszawy.Nie wolno tak centralizować kraju.Polska to nie tylko Warszawa..Trzeba wykorzystać istniejący majątek a nie wyrzucać miliardy dolarów na zbędne inwestycje. Za te pieniądze lepiej modernizować szlaki kolejowe i tabor.
gość_89b60
2017-03-15 13:58
Pracowałem w BZ WBK w czasach prezesury Morawieckiego i nie będę się na jego temat wypowiadał. Powiem tylko, że odkąd nie jest szefem banku, Duża część "pracowników firm zewnętrznych" zatrudnionych na śmieciówki i kontrakty, przeszła na etaty w BZ....
lysypiotr76
2017-03-15 13:26
Wicepremier Morawiecki uznał, że oddziaływanie ( potencjał) CPL-u ma zasięg 180 mln. pasażerów. Czyli Ukraina, Białoruś, część Rosji, kraje nadbałtyckie i nasi południowi sąsiedzi. No cóż, będziemy uważnie przyglądać się temu ,,zjawisku'', dziwi mnie jednak wypowiedź jednego z wiceministrów iż CPL nie będzie zagrożeniem ani dla lotniska w Modlinie ani dla warszawskiego lotniska Chopina. Czyli reasumując, te lotniska zostaną?
gość_6138d
2017-03-15 12:57
Decyzja nie mogła być inna, biorąc pod uwagę, co się dzieje na Okęciu:
zobacz link
gość_de52f
2017-03-15 12:49
Nie jest to wcale decyzja wynikająca z planu Morawieckiego, gdzie jak byk stoi, że co prawda istnieje konieczność przeprowadzenia analiz w sprawie CPL, to jednak możliwe jest, aby jego funkcje wypełniła rozbudowana już istniejąca infrastruktura portów lotniczych.
Może warto domagać się aby Komisja, która ponoć pracuje nad tym tematem od lipca 2016 roku, przedstawiła wyniki swoich kilkumiesięcznych studiów i analiz?
Blazej UK
2017-03-15 12:32
I za jakie pieniądze oni maja to zamiar wybudować.
gość_caea3
2017-03-15 12:13
Będzie tak jak z elektrownia atomowa , a tak swoja droga to budowa elektrowni duoyo bardziej pilna i potrzebna
gość_a98fb
2017-03-15 12:11
Wspaniale. Władza sobie otworzyła furtkę do wyprowadzania kasy. Zbudują kolejny Modlin cy Radom, za daleko dla wszystkich... i będzie świecił pustkami. Gratulacje. Takich mocodawców należałoby wyganiać z kraju na zawsze.
gość_cd479
2017-03-15 12:07
Świetna decyzja biorąc pod uwagę ograniczone możliwości rozbudowy Okęcia, hałas i zanieczyszczenie miasta jakie powstaje przy tak bliskiej odległości lotniska od centrum. CPL z pewnością powstanie około 50-60km od centrum Warszawy i Łodzi, przy autostradzie A2, okolice Łowicza i Sochaczewa. Trzymam kciuki !
gość_6a48c
2017-03-15 11:57
na szczęście szanse, że to coś powstanie są równe zero ;)
gość_b9645
2017-03-15 11:56
rozbudowa Modlina?
lepiej poprawić komunikacje do Radomia, wyjdzie taniej i z korzyścią dla wszystkich niż ładować kase w RyanAir Airport w Modlinie, skoro mamy w Radomiu mamy puste lotnisko to lepiej wykorzysta je skoro tyle kasy wpompowano
gość_f4653
2017-03-15 11:49
to jakiś PiSowski poroniony pomysł!
Cieszymy sie oby port powstal jak jajszybciej!
gość_b9f10
2017-03-15 11:30
kielbasa wyborcza zero kumy o lataniu tylko pieprzenie frazesow pod eletorat