Raport: Dokąd lata pierwsza klasa

Raport: Dokąd lata pierwsza klasa W sezonie letnim 2017 r. przewoźnicy lotniczy na całym świecie zaoferują 7,38 mln miejsc w klasie pierwszej. Co szóste z nich będzie na pokładzie lidera tego segmentu, arabskiej linii Emirates. Podaż miejsc w first class jednak spada - w porównaniu do lata 2016 r. o 8 proc. Co prawda trend wieloletni nadal jest pozytywny, bo w porównaniu do lata 2012 r. oferta...
13/04/2017 14:10   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_472b6 2017-04-18 16:27   
gość_472b6 - Profil gość_472b6
Skąd informacja o Warszawie? Emirates od jakiegoś czasu lata w układzie 2-klasowym (bez first), a system rezerwacyjny nie daje możliwości zakupu first latem.
wroord 2017-04-16 02:51   
wroord - Profil wroord
To prawda w Stanach na trasach krajowych i sredniodystansowych miedzynarodowych jest tylko pierwsza i ekonomiczna (wzglednie ekonomiczna plus). Tradycyjny rozdzial na business i pierwsza byl na lotach miedzykontynentalnych. Przy czym linie amerykanski zaczely rezygnowac z tego produktu po pierwsze gdyz daleko odstawaly od reszty a po drugie wiekszosc pasazerow to albo 'free upgrades' albo bilety za mile w programie lojalnosciowym. Sam lecialem do Chin i Japoni United i American pierwsza klasa i doswiadczenie nie bylo niczym nadzwyczajnym. Obecnie trend jest aby klasa pierwsza na krojowkach oferowala cos oprocz lepszego fotela, wiec linie powracaja z posilkami podawanymi na porcelanie. United wystartowal z ulepszona klasa business o nazwie Polaris i ten produkt ma zastapic klase pierwsza.
lmajchrowski 2017-04-14 13:14   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Mozna by powiedziec ze troche tutaj jest przeklamanie. Bo chyba tutaj chodzi o kierunki miedzynarodowe bo jesli chodzi o USA tutaj business class nazywa sie first class i co by powiedziec chyba w tym przypadku Stany Zjednoczone bija na glowe wszystkich. Sam mialem okazje kilka razy leciec First w USA i w porownaniu do linii europejskich na trasach Europejskich gdzie dostajesz wolne miejsce obok a w USA super wygodny fotel, duzo miejsca Europa wypada super slabo.
krzysiekl 2017-04-14 11:56   
krzysiekl - Profil krzysiekl
aczkolwiek co muszą dodać, jeśli ktoś oczekuje bardziej "Spersonalizowanego" serwisu pokładowego i mniejszej kabiny to w takim A380 klasa pierwsza jest pewnym rozwiązaniem: ze względu na bardzo dużą ilość miejsc w klasie biznes ktoś kto chce poczuć się "ekskluzywnie" może być tam zniechęcony;) a i obsługa przy dużej ilości pasażerów może być słabsza.
krzysiekl 2017-04-14 11:50   
krzysiekl - Profil krzysiekl
z punktu widzenia przeciętnego pasażera klasa pierwsza to zbędny wydatek - klasa biznes jest w większości linii/samolotów na wystarczająco wysokim poziomie.
Ta pierwsza może się więc przydać jako "lecę w klasie biznes ale może trafi mi się upgrade", czy też sposób na wydawanie nadmiaru mil...
Piszę to mając niewielkie doświadczenie z pierwsza klasą w Emirates.
Oczywiście jak ktoś ma za dużo kasy to czemu nie :)
gość_36347 2017-04-14 08:20   
gość_36347 - Profil gość_36347
zdjecie Lufhansy jest z BC a nie FC!!!
gość_e083a 2017-04-13 16:09   
gość_e083a - Profil gość_e083a
Bardzo ciekawa analiza, szczególnie podsumowanie.

Nie jest zatem dziwne, że np. Emirates ostatnio odbiera coraz więcej A380 bez first class (dwuklasowe, 615 miejscowe).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy