Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2512f
2017-05-06 08:58
Ewidentnie nalezy sie pasazerom odszkodowanie zgodnie z dyrektywa unijna WE 261/2004. Skoro od 20:00 lotnisko w Keflaviku bylo otwarte, a samolot dopiero o 21:40 byl w Glasgow, to oznacza to ze mogl bez zadnych przeszkod kontynuowac lot do Keflaviku. Ale sprawa jest prosta - rozwiazanie z Glasgow umozliwialo WIZZairowi nadrobienie opoznienia i powolywac sie beda na sily wyzsze - ktore nie mialy tu miejsca. W razie watpliwosci polecam kontakt z Urzedem Lotnictwa Cywilnego w Warszawie, Komisja Ochrony Praw Pasazerow, tel: +48 22 520 74 84. Prosze uwzglednic opoznienie, zaoferowana pomoc, posilki, itd - czyli przeczytac dokladnie dyrektywe. WIZZair pewnie nie bedzie chcial wyplacac odszkodowania, ale wtedy trzeba przekazac skarge do Urzedu. Powodzenia
gość_0591a
2017-05-03 12:29
@adam7691
Sauðárkrókur może przyjąć tylko awionetki. Podczas erupcji Eyjafjallajokull Icelandair i Iceland Express lądowały w Akureyri, więc infrastruktura poradziłaby sobie z jednym Airbusem Wizzaira. Więcej informacji -
zobacz link
Atlantic Airways lata do RKV z Vagar (Wyspy Owcze) w sezonie letnim
adam7691
2017-05-03 10:29
gość_0591a: chodziło mi raczej o infrastrukturę lotniska a nie długość drogi startowej,
SAK to Saudarkrokur,
byłem w Akureyri, to raczej infrastruktura turystyczna, zachęcam do odwiedzenia muzeum, o Egilsstadir nie wiedziałem, ale to chyba druga strona wyspy,
RKV - problem byłby ze startem, droga jest krótka, ale dla pasażerów (przylatujących) wygodniej, RKV to prawie centrum. O A319 nie wiedziałem, skąd jest ten lot, stawiam na Grenlandię, jest szansa, że z niewielkim obciążeniem.
misiok: wylądować na lotnisku zapasowym, a po uzyskaniu zgody wystartować i dowieść do miejsc docelowego.
Teraz rozumiem, ale tych informacji nie było, ani w artykule, ani w komentarzach.
gość_6d867
2017-05-02 14:36
Misiok, odpowiem jako pasażer tego lotu - lotnisko w Keflaviku zamknięto i otworzono, wyświetlano nasz przylot z opóźnieniem! W tym czasie zamiast wystartować z Glasgow i dokończyć trasę, mieliśmy ponad 2h przepychanek, kłótni i innych cudów.
Oświećcie mnie bo nie rozumiem - nie da się wylądować na lotnisku z winy lotniska, więc co powinien zrobić w tej sytuacji Waszym zdaniem przewoźnik? Dowieźć autobusem?
gość_0591a
2017-05-02 13:10
@adam7691
Keflavik nie jest jedynym lotniskiem na Islandii, na którym mogą lądować samoloty wielkości A320 czy B737. Wystarczającej długości drogi startowe są jeszcze w Akureyri i Egilsstadir. Nawet na krajowym lotnisku w Reykjaviku (RKV) ląduje A319 Atlantic Airways. Co więcej w awaryjnych sytuacjach nawet B757 Icelandair może tam lądować (oczywiście z niepełnym obciążeniem).
BTW: co to SAK?
Blazej UK
2017-05-02 11:00
@marcowy to nie zmienia faktu iż latanie A320 czy B737 na dalekich trasach to jak jazda na rodzinne wakacje fiatem 126p do Chorwacji.
gość_91eff
2017-05-02 10:55
albo nie moga zatankowac do pelna bo ogranicza je ZFW. Zwykle samolot jest pelen i do tego kazdy bagaz jest 32 kg i gdyby zatankowac je do pelna waga do startu bylaby przekroczna( zwyczajnie bylby za ciezki zeby wystartowac).
adam7691: Adam to nie jest latanie na granicy zasięgu. Wizz tak robi żeby nie tankować w islandii dlatego czasami gdy w wieje zbyt mocny wiatr musza dotankować w Norwegii.
gość_8ecbe
2017-05-01 14:43
czy wszystkie loty Wizza do KEF maja miedzyladowanie? Sprawdzalem na flightaware loty z Katowic i czasami widac polaczenie bezposrednie, a czasami lot do Stavanger pod tym samym numerem.
adam7691
2017-05-01 12:54
gość_e32b6: niestety to prawda
gość_e32b6
2017-05-01 12:29
Adam niestety ale bezposrednio z Polski na Kef lataja tylko LCC
adam7691
2017-05-01 11:29
hahaha, to są "korzyści" z korzystania z LCC,
ale tak na poważnie: niestety KEF jest jedynym lotniskiem na Islandii z którego mogą startować samoloty tej wielkości, w grę wchodziło by jeszcze ewentualnie SAK (może dałby radę), ale to daleko i za górami, tym samym brak możliwości lądowania w KEF jest istotnym problemem,
Może warunkom tych lotów przyjrzałby się nadzór lotniczy, latanie na granicy zasięgu jest "oczywiście" dopuszczalne, ale czy bezpieczne, szanujące się linie lotnicze zazwyczaj w rozkładzie lotów podają informację o lądowaniu technicyzm, dlaczego nie robi tego WIZZ, myślę, że to jest właściwe pytanie, od razu odpowiem, że zasłanianie się ceną mnie nie przekonuje
gość_251b0
2017-05-01 11:28
Może niech LOT otworzy połączenie do Reykjawiku?
gość_4a5ea
2017-04-30 23:49
Normalne linie musiałyby pasażerów dowieźć do celu. Wizzair nie powiem jak się zachowuje i wszystko jest ok. Są równi i równiejsi.
gość_eb0b3
2017-04-30 21:11
Paranoja, ktoś kupuje bilet na lot do miejsca docelowego a linia lotnicza w trakcie lotu rozmyśla się i w połowie drogi zostawia Cie samego , oferując zwrot za bilet.
gość_d69af
2017-04-30 19:31
Grubo :D
gość_fe07b
2017-04-30 17:36