@gość_e32b6 ok, masz rację, sprawdziłem AIP EGLL, nie są zakazane. Na pewno jednak łatwiej jest przenieść czartery i część lotów lowcostów do Modlina niż ruch Cargo.
gość_39c5b
2017-06-22 13:55
Klepanie takich pomysłów to skrajna głupota. Co znaczy "przeniesienie"? Duże cargo ma tu swoje terminale, więc jak się mają przenieść? Czarterów cargo jest niewiele. GA/BA korzysta głównie z GATu. A ograniczeniami są terminal i krzyżujące się drogi.
gość_ea1c6
2017-06-22 08:31
Gdyby zburzyć tą cholerną drogę co ją specjalnie pod lotniskiem wybudowano to miejsca jest aż nadto!
gość_59a2c
2017-06-19 20:40
Rozbudowywać coś po to, aby to później zlikwidować? Aha już to widzę. Tymczasowy duo-port powiadacie? W tym kraju tymczasowe rozwiązania okazują się najtrwalsze, więc jak widać pomysł CPL powoli zaczyna odlatywać, widocznie zderzenie z rzeczywistością okazało się bardziej bolesne.
gość_29db9
2017-06-19 15:40
Czas przejazdu 50-60 km z CPL do W-wy w 15 min był by do osiągnięcia tylko przez MAGLEV. O połowę krótszy w Szanghaju kosztował kilkanaście lat temu ok. 5 mld złotych. Gdyby chcieć go dociągnąć do centrum to kosztowało by to z pewnością grubo ponad dwa razy więcej, bo Chińczycy zrezygnowali z budowy do centrum Szanghaju oszczędzając na najdroższym odcinku, ale powodując że z końcowej stacji MAGLEV do centrum jedzie się jeszcze metrem 3 razy dłużej niż MAGLEVem z lotniska.
gość_e32b6
2017-06-16 20:44
drogi adrianie na Lhr nie jest zakazany ruch czarterowy tylko brak jest slotow ktore sa piekielnie drogie tak jak oplaty portowe. I to jest przyczyna ze, czartery wybieraja inne lotniska londyńskie LGW czy STN.
gość_6138d
2017-06-16 17:02
gość_fb229@ Przecież LOT ostatnio ma się coraz lepiej. Czemu kraczesz?
gość_fb229
2017-06-16 13:30
7b8de ogarnij się człowieku. Jakie 15 minut? W Pruszkowie wybudują to lotnisko?
Módlmy się żeby LOT nie padł wcześniej bo będziemy mieć górę betonu z którego nic nie będzie odlatywać w żadnym kierunku. Taki Radom tylko 300 razy droższy.
gość_52585
2017-06-16 13:20
Ha ha ha, czym niby dojedziesz w te 15 minut? Helikopterem?
pcharasz
2017-06-16 11:48
Przeniesienie cargo w tym momencie to głupota, bo niczego nie zmieni. Operacje nierozkładowe to co innego.
gość_bceb3
2017-06-16 11:34
@7b8de: z CPL dojedziesz na Dworzec Centralny w niecale 15 min. i stąd do domu. Więc będziesz w domu niewiele później. Dodatkowo będziesz mógł polecieć bezpośrednio z CPL do dużo większej liczby miast na świecie niż dziś z Okęcia.
pomysł ministra moim zdaniem jest słaby, loty full cargo to tylko UPS, DHL, Fedex i może jeszcze z 3 samoloty dziennie. Na Okęciu jest już infrastukturc cargo, buduje się terminal cargo DHL, a w Modlinie jest jakaś infrastruktura cargo ? Poza tym i tak większość cargo przylatuje w pasażerskich samolotach: LO, EK, QR, CA i LH. Można natomiast przenieść ruch GA i czarterowy, ograniczając np. do 8 ilość operacji nierozkładowych lub w ogóle zakazując takich operacji z lotniska Chopina (przykład lotnisko London Heathrow). Przykładowo dzisiaj z lotniska Chopina wykonywanych jest: 9 lotów Entera, 8 Smalla, 7 Travela, 1 Air Cairo, Nouvelair, Correndon i Tailwind. Loty te mogłyby się odbywać z Modlina.
gość_22b23
2017-06-15 13:28
A DHL właśnie buduje terminal cargo na lotnisku Chopina ...
gość_7b8de
2017-06-15 09:11
sa dwa slabo wykorzystywane lotniska w okolicach warszawy :Lodz i Radom.dlaczego tam nie skierowac cargo ? a propos CPL . ostatnio wyladowalem na okeciu o 1 rano . taksowka do centrum 35zl i 15 min. super bedzie sie dojezdzalo z tego CPL