Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b09e4
2017-08-06 00:05
Zabrać małpie brzytwę! Jeżeli na etapie studiów CPK, jego pełnomocnik wypowiada tezy o sensie jego istnienia bez LOT, to czym prędzej należy takiego pełnomocnika sprowadzić na ziemię lub natychmiast wymienić na specjalistę. Idea pozostawienia WAW jako lotniska ''wojskowego'' w centrum miasta zostanie skilowana przez opinię publiczną. Prosty wybór. CPK lub WAW z dwiema równoległymi drogami startowymi.
gość_62591
2017-08-05 17:39
@lysypiotr76
Jeśli Okęcie ma funkcjonować to CPL nie ma słownie JEDNEJ poważnej zalety, za to bardzo długą listę wad!!! A to chińskie finansowanie (w zamian za dopuszczenie ich firm do budowy!!! może jeszcze kupimy chińskie pociągi i zamkniemy fabryki w Polsce?) to już zupełny kosmos, bo mamy 20 mld EUR deficytu z Chinami!!!
Najważniejsze zalety, przy zamknięciu Okęcia:
1) ograniczenie korków: odzyskujemy 800 ha blisko Mordoru pod zabudowę mieszkaniową
2) likwidacji ulegają ograniczenia zabudowy
3) pozyskujemy środki dzięki sprzedaży gruntów i CPL nie musi być drogi.
Jeśli oni chcą podnieść opłaty w porównaniu z Okęciem to ...
lysypiotr76
2017-08-05 17:26
Nie jest tajemnicą, że lotnisko Chopina będzie funkcjonować . Ze strony m.in. MON była informacja, że 1 Baza Lotnictwa Transportowego pozostanie tam gdzie jest, żadne przenosiny na CPK nie są przewidziane. Z drugiej strony skąd pełnomocnik może być pewien, że tanie linie nie będą chciały korzystać z tego lotniska. Skoro Ryanair powoli wchodzi na główne lotniska w Europie ( Frankfurt najlepszym przykładem) to CPK nie będzie wyjątkiem. Nie uwierzę że Wizz odpuści i wejdzie w bezpośrednią rywalizację z Ryanair w Modlinie. Lub co jeszcze mniej prawdopodobne, że przeniesie się do Łodzi lub he he Radomia. A LOT ? LOT nie urośnie aż tak bardzo jakby sobie życzyli rządzący. LO już nie pędzi do przodu, ten mocny skok oferowania w ubiegłym roku to jednorazowy wzrost. Teraz będzie raczej spokojnie. Kolejne trasy które miały jakieś tam zapowiedzi , raczej szybko nie zostaną uruchomione. LO sam przyznał, że potencjał niektórych tras które planowali, na dziś jest zbyt mały by połączenie stało się rentowne. Za mało samolotów to już widać. Kolejne trzy Dreamlinery które ,, przylecą '' w nasępnych latach nie zwiększą ,,mocy'' narodowego przewoźnika. Można szacunkowo przyjąć , że 8-10 mln. pax to maksimum przez najbliższe 20 lat ( mam na myśli wyłącznie warszawski hub przewoźnika) co może osiągnąć narodowy przewoźnik.
gość_07f06
2017-08-05 16:01
Przeciez chodzi tylko o to aby lotnisko było nazwane im. Kaczyńskiego jednego lub drugiego lub obu naraz...
gość_88f7c
2017-08-05 14:40
Nie rozumiem tej gigantomanii i kreślenia planów ogromnego CPK. Jeśli już zakładamy że musimy wybudować coś nowego to zróbmy lotnisko z dwoma pasami i jednym terminalem ale wszystko zaprojektujemy tak żeby było łatwe i tanie w rozbudowie. Zamiast skupiać się żeby ty to było lotnisko-pomnik zróbmy wszystko żeby było tanie w utrzymaniu, łatwo skalowalne i ergonomiczne. Przeniesmy tam w pierwszej kolejności LCC, czartery, cargo niech lotnisko zacznie zarabiać a dopiero potem LOT z innymi liniami sieciowymi. Zacznijmy od szybkiego połączenia kolejowego do Warszawy i Łodzi, potem przystanku dla intercity i dopiero jak uznamy że to będzie sensowne ekonomicznie to zróbmy z tego węzeł kolejowy. Za 10 lat może nie być rozróżnienia na narodowych przewoźników, tanie i tradycyjne linie, nie wiadomo jak będzie wyglądać rynek lotów długodystansowych itp. Teraz jest budowanie wszystkiego na tym że LOT będzie rósł w nieskończoność, a gdzie w tym wszystkim miejsce dla Norwegian z long-haul, Ryanair z przesiadkami i kilku innych firm które mogą powstać w kolejnych latach i zmienić sposób jak latamy. To tak jak planowanie 15 lat temu gdzie umieścić budki telefoniczne na dworcu który ma powstać dzisiaj. 10 lat to dużo na pojawienie się kolejnego ubera czy rbnb który może zupełnie zmienić nasz sposób podróżowania.
Aandrzej
2017-08-05 14:17
Miało być "wstawanie z kolan", a tu nagle się okazuje, że lotniska nie muszą budować Polacy, a latać z niego niekoniecznie musi LOT. Jeśli ci ludzie się nie ogarną, to ten projekt skończy się totalną porażką (a może lepiej, żeby się w ogóle nie zaczął?).
gość_6d13e
2017-08-05 13:43
Absurdalna gigantomania na koszt podatników. Kompletna ignorancja ekonomiczna i Himalaje głupoty! Mam nadzieję, że nie dojdzie do budowy tego pomnika PIS-owskiej głupoty.
gość_9d62e
2017-08-05 13:06
Lotnisko i linie kolejowe trzeba jeszcze zbudować.Tego się nie da zrobić głosowaniem w nocy i szybkim podpisem.
gość_06e47
2017-08-05 12:26
Sorry że co? Budujemy mega lotnisko dla zajecy czy co? Niepotrzebujemy nawet LOT- u a to komu chyba dla Air China z subwencjami z państwa środka 1 lot dziennie wystarczy. To najgłupsza wypowiedź jaką kiedykolwiek tu przeczytałem. Ci w LOT- cie to chyba z krzesła pospadali jak to przeczytali a w sumie to zawsze mogą się przenieść do Radomia
gość_6acca
2017-08-05 12:06
Jeszcze nie wbili łopaty a już wydają pieniądze, które niby zarobią. Chory pomysł od samego początku
gość_62591
2017-08-05 12:02
1) Świnie u koryta typu Wild i Sp-ka będą latać z Okęcia!
2) Zwykli mieszkańcy zapłacą 150 zł za taxi lub będą tłuc się publicznym!
3) Lotnisko będzie drogie: LOT zbankrutuje, a Ryan stanie się monopolistą dla Warszawy.
gość_b6fc4
2017-08-05 11:07
Rzecznik to prawnik więc nie ma pojęcia o biznesie. CPL nie dla linii niskokosztowych i niekoniecznie dla LOTowskiegi huba czyli dla kogo? Po co w takim razie budować kolosa na 40-50 mln pasażerów?
Okęcie nadal otwarte. Dla kogo? Dla kilku polityków? Wojsko nie będzie tam przecież stacjonować F-16.
Czy ktoś tam w ogóle tam myśli i liczy kasę?