Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_18306
2017-08-22 17:36
Jeśli dobrze pamiętam to OLT próbował ciąć się na ceny z Eurolotem, ale tak naprawdę facetom chodziło o to, żeby rozsprzedać maksymalnie dużo tanich biletów, które nigdy nie zostały zrealizowane. Teza o tym, że OLT miał wykończyć LOT aby mógł go przejąć AB jest tak samo prawdziwa jak ta, że upadek OLT przyczynił się do upadku AB....
gość_71246
2017-08-22 08:51
@gosc_81602 - o jakim kicie mówisz? Mam ci wrzucić link ze strony FR z cenami z WAW do SZZ, GDN, WRO żebyś uwierzył? Twierdzisz, że w 2012 była inna sytuacja. Co to znaczy inna? Samoloty inaczej latały? Inne lotniska były? Teza o dumpingu cenowym w OLT celem wykończenia LOTu jest po prostu totalną bzdurą w świetle tego, co teraz robi FR na tych samych trasach, na których operuje LOT.
gość_18306
2017-08-21 22:45
do: teemu - napisz może coś więcej co wyczytałeś w tym wywiadzie, albo daj link do wersji oryginalnej - jeśli możesz...
CEO AB dał wywiad do Bild am Sonntag, w którym stwierdza, że linie podzieli między siebie 2-3 nabywców. Jako najbardziej prawdopodobnych, oprócz Lufthansy, wymienia się grupę TUI, która ma przejąć ok. 8 maszyn.
gość_9886d: nie wiedziałem że rząd PIS w 2012 roku zablokował tą aferę. Po prostu cud....
gość_f6474
2017-08-21 11:46
Póki co jest pełnia wakacji i większość biletów jest już dawno sprzedanych. Dla kogoś, kto kupuje bilet niezbyt długo przed wylotem nadal AB jest opcją do wyboru, bardziej można się zastanawiać nad kupowaniem biletów z dużym wyprzedzeniem, bo tutaj ryzyko problemu jest spore, choć bynajmniej nie 100%-we.
Ciekawe kto teraz kupi bilety w AB ?
gość_81602
2017-08-21 08:21
Prezesik : W 2011-12 była inna rzeczywistość i nie wciskaj kitu o cenach obecnych FR.
prezesik
2017-08-21 02:33
@gość_9886d - albo jesteś totalnym laikiem albo trollem na etacie na Nowogrodzkiej. Przyjmij do wiadomości, że jedyną linią lotniczą, która byłaby w stanie szybko i sprawnie wykończyć i kupić LOT może być tylko Lufthansa. Wynika to z wielu czynników: jednolitych systemów rezerwacji, umów CS, penetracji polskiego rynku przez LH, itd. Oficjalna propaganda twierdzi, że OLT chciało wykończyć LOT poprzez dumpingowe ceny na trasach krajowych, co było możliwe dzięki pieniądzom z Amber Gold. Przypomnę, że ceny OLT były od 99 PLN OW, oczywiście "honorowali" zniżki dla emerytów i studentów (cokolwiek to nie znaczyło).
A teraz zadanie domowe dla ciebie - wejdź na stronę Ryanair i sprawdź ceny na krajówkach: z Okęcia do GDN, SZZ i WRO. Podpowiem Ci - bez promocji od 21 PLN OW. Pytanie do ciebie - jeśli dla propagandy w tvp ceny 99 PLN były dumpingiem obliczonym na wykończenie LOTu, to dlaczego nikt teraz nie bije na alarm przy tych cenach Ryana? Przecież to są połączenia z Okęcia a nie jakiegoś Modlina na zadupiu? Bo co? Do z góry ustalonej politycznie tezy to nie pasuje, czy wszyscy lubią latać za 20-30 zł nad morze?
gość_9886d
2017-08-20 22:13
Bogu dzięki, że polskie służby w zadziałały sprawnie, bo OLT Express doprowadziłoby LOT do upadku, zdublowało jego trasy, a potem zostałoby kupione przez Air Berlin. Bogu dzięki za rząd PiS i wyjaśnienie tej afery.
Gosc_18306 mało prawdopodobne, gdyby nie spłacali zobowiązań wobec lotniska to mogłoby nie wyraziłby zgody na lądowanie. Ale teraz na pewno żaden port lotniczy i firmy handlingowe nie zgodzą się na faktury z długim okresem płatności. Niestety teraz cierpią najsłabsi czyli pasażerowie
gość_17966
2017-08-20 15:07
AirBerlin jest w stanie upadlosci i ochronie przed wierzycielami (insolvenz) jak by sobie to nie tlumaczyc to na polski poprostu jest bankrutem. Poniewaz jest ochrona przed wierzycielami to klienci (rowniez pasazerowie) wlasnie dlatego nie moga dostac kasy spowrotem. Jesli nie beda chcieli to moga nie uregulowac rachunkow z np. polskimi lotniskami a te lotniska dalej im pozwola na obsluge przy splacie za biezace naleznosci to juz decyzja lotnisk. Co zrobia nowi wlasciciele to juz ich sprawa lub jakie ustalenia beda w przejeciu majatku (znaku towarowego, samolotow, slotow i DLUGU ;) )
gość_18306
2017-08-20 14:21
A mnie tam tej linii wcale nie szkoda. W pamięci pozostała mi niebywała buta i arogancja, brudne samoloty, nieczynne toalety, brak wody w umywalkach. A teraz widzimy, że atrakcyjne ceny biletów do Chicago były dumpingowe. A teraz zostawią wierzycieli z niezapłaconymi rachunkami. Tych ludzi i firm mi szkoda. Widać nadchodzi "deutsche wirtschaft..."
gość_18306
2017-08-20 13:26
Czy to oznacza, że faktury za obsługę samolotów AB przed 15 sierpnia wystawione przez lotniska w Warszawie, Krakowie i Gdańsku pozostaną bez zapłaty ?
gość_61935
2017-08-20 12:56
szkoda, wielka szkoda. Lubilem Air Berlin, byli dla mnie faja alternatywa dla LH. Wszystkie loty z nimi to bylo fajne doswiadczenie, ostatni mam TXL-GDN-TXL i mam nadzieje, ze go wykonaja. Bedzie to pewnie pozegnanie z nimi.
gość_17966
2017-08-20 12:35
Czyli cztajac inaczej : nic nie dostaniecie od AirBerlin co wam sie nalezalo do 15 sierpnia 2017, chyba nie liczycie ze pozniej cos z tego zobaczycie od syndyka ;)
Nowe zobowiazania wynikle po 15 sierpnia 2017 maja byc podobno regulowane juz normalnie, ale ta pozyczka 150mil. EUR raczej starczy do wyborow w niemczech a nie na trzy miesiace jak glosza media a po tej deadline juz nie wazne czy spoleczenstow bedzie zadowolone.
blue_sky
2017-08-20 12:31
I tak oto widzimy niestety zakończenie działalności przez kolejną linię lotniczą. Szkoda, bardzo szkoda.
gość_a430a
2017-08-20 11:38
czy oni nie sprzedali swego czasu programu lojalnościowego topbonus linii Etihad? Czy w związku z tym to nie Etihad powinien go obsługiwać i ponosić jego koszty?