CPK ma być gotowy w 2027 r.

CPK ma być gotowy w 2027 r. Według Wilda, dodatkowe 8-9 mld zł pochłonie budowa linii kolejowych do nowego lotniska. Z kolei 6,9 mld zł będzie kosztowała rozbudowa sieci drogowej. Pierwsze samoloty mają odlecieć z CPK w II połowie 2027 r. Będzie to równoznaczne z zamknięciem Lotniska Chopina dla ruchu cywilnego, choć niewykluczone, że nadal będzie ono obsługiwało loty państwowe i...
24/09/2017 10:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2017-10-19 12:17   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Jeśli będzie dobry dojazd i bezpieczeństwo przesiadki w razie opóźnienia pociągu to może się okazac, że będziemy latać z CPL zamiast z regionów. Koncentracja połączeń na jednym lotnisku da więcej możliwych połączeń niż w sytuacji gdy loty są z lotnisk regionalnych.
krzysiekl 2017-10-19 12:14   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Jesli będzie można dojechać bezpośrednio na CPK z Katowic i innych miast w okolicy (Gliwice, Bielsko itd) i będzie dużo takich bezpośrednich i szybkich połaczeń (minimum raz na godzinę) to idea tego lotniska bardzo mi się podoba.
z Katowic do terminalu CPL w mniej niż 2h.
Gdyby do tego dodac mozliwość check-inu i oddania bagażu na dworcu w Katowicach/Krakowie to już w ogóle super.
gość_88f8c 2017-09-25 12:45   
gość_88f8c - Profil gość_88f8c
Przekształcenie Modlina w lotnisko mogące obsłużyć 20 mln pasażerów nie kosztowałoby pewnie więcej niż 5-6 mld. Trasa S7 i tak musi być zamieniona na ekspresową i zrobienie łącznika do Modlina zakosztuje grosze. Od końcowej stacji metra na Białołęce (w budowie) można podciągnąć linię kolejową i miasto dostanie szybkie i wygodne połączenie transportem szynowym.
A dla CPL chciałbym zobaczyć symulacje kto tam ma latać i ile będzie połączeń dalekodystansowych które miałyby uzasadniać jego budowę. Dla tras europejskich to lotnisko nie ma sensu bo z lotnisk regionalnych szybciej dotrze się połączeniami bezpośrednimi.
A na razie mamy 8 czy 9 tras do Ameryki Pln i Azji i innych na razie nie widać. Nawet ostatni 787 został skierowańy do Budapesztu. Ciekawe co się stanie z kolejnymi. Trafią do Pragi, Krakowa czy Rzeszowa? Jeżeli obecne połączenia z Krakowa będą dochodowe to gdy tylko LOT przeniesie je na CPL to inna linia wejdzie do Krakowa na te trasy. Z Budapesztem będzie podobnie.
mluben 2017-09-25 07:20   
mluben - Profil mluben
Obstawiam ze ten port w obecnej wersji nie powstanie. Pis wiecznie rzadzic nie bedzie a do pierwszego wbicia łopaty minie 2-3 lata conajmniej. Oby ktos uwalił ten projekt bo bedzie kolejna lotniskowa wtopa. Juz nie beda sie smiac z hiszpanow tylko z Nas.
gość_f1893 2017-09-25 01:15   
gość_f1893 - Profil gość_f1893
gość_8d9aa: Celowo napisałem że 19-20 minut, ponieważ 20 (max. 22) minut jadą pociągi zatrzymujące się w Lillestrøm podczas gdy 19 jadą bez postoju. Poza tym napisałem że jadą 210 km/h a nie 230, ale również trzeba uwzględnić fakt że pociąg nie osiąga vmax przez całą drogę (chyba przez Oslo jedzie nieco wolniej).
gość_83076 2017-09-24 23:00   
gość_83076 - Profil gość_83076
CPK jest po to żeby Miśków było gdzie wsadzić i nikogo w rządzie nie obchodzi czy CPK będzie opłacalny, funkcjonalny, wypełniony pasażerami i ile będzie kosztować. Podatnik zapłaci za wszystko. Jedno czego nie biorą pod uwagę jest to czy za 10-15 lat będą jeszcze rządzić bo tyle czasu po 1989 roku to żadna ekipa nie utrzymała się u władzy. Ale faktem jest że to co zarobią przy budowie CPK to głowa mała.
gość_8d9aa 2017-09-24 22:57   
gość_8d9aa - Profil gość_8d9aa
50 km w 20 minut? To w sumie kiepski czas jak na 230 km/h.
gość_8d9aa 2017-09-24 22:56   
gość_8d9aa - Profil gość_8d9aa
smolip: takie cuda w Kanadzie i Hiszpanii juz były, wiec łatwo przewidzieć jaki cud bedzie w Baranowie.
gość_f1893 2017-09-24 19:44   
gość_f1893 - Profil gość_f1893
gość_47d4d: Jeśli chodzi o kolej, to da się wyciągnąć dobry czas na potencjalną stację w Modlinie (myślę, że 30 min lub lepiej) pod warunkiem przeprowadzenia modernizacji żeby prędkość na całym szlaku wynosiła min. 100-120 km/h a miejscami (tam, gdzie infrastruktura na to pozwala jeśli jeszcze dołożyć ETCS) 230 km/h. W Oslo na Gardenmoen pociągi jadą w większości tym samym szlakiem co regionalne z max. prędkością chyba 210 km/h, a 50 km pokonują w... 19-20 minut !
smolip67 2017-09-24 16:55   
smolip67 - Profil smolip67
Cuda i w lotnictwie się zdarzają i co to będzie jak zbudują i będą latać linie lotnicze.
gość_47d4d 2017-09-24 15:43   
gość_47d4d - Profil gość_47d4d
Przekształcenie Modlina w lotnisko mogące obsłużyć 20 mln pasażerów nie kosztowałoby pewnie więcej niż 5-6 mld. Trasa S7 i tak musi być zamieniona na ekspresową i zrobienie łącznika do Modlina zakosztuje grosze. Od końcowej stacji metra na Białołęce (w budowie) można podciągnąć linię kolejową i miasto dostanie szybkie i wygodne połączenie transportem szynowym.
A dla CPL chciałbym zobaczyć symulacje kto tam ma latać i ile będzie połączeń dalekodystansowych które miałyby uzasadniać jego budowę. Dla tras europejskich to lotnisko nie ma sensu bo z lotnisk regionalnych szybciej dotrze się połączeniami bezpośrednimi.
A na razie mamy 8 czy 9 tras do Ameryki Pln i Azji i innych na razie nie widać. Nawet ostatni 787 został skierowańy do Budapesztu. Ciekawe co się stanie z kolejnymi. Trafią do Pragi, Krakowa czy Rzeszowa? Jeżeli obecne połączenia z Krakowa będą dochodowe to gdy tylko LOT przeniesie je na CPL to inna linia wejdzie do Krakowa na te trasy. Z Budapesztem będzie podobnie.
gość_1e3c7 2017-09-24 15:26   
gość_1e3c7 - Profil gość_1e3c7
CPK = C (hory) P (omysł) K (aczyńskiego). Niech lepiej przeanalizuje mapę Europy. Ten HUB nigdy nie wypali> po kiego grzyba mamy lądować w środku Polski i ciągnąć się koleją lub samochodem jak można już dzisiaj latać P2P. Kto będzie chciał się u nas przesiadać? mając już dzisiaj MUC, FRA, Moskwę, Helsinki i wiele innych HUB-ów.
gość_f1893 2017-09-24 13:56   
gość_f1893 - Profil gość_f1893
Ponad 32 mld???!!!!!! To już naprawdę tańsza byłaby opcja drugiego równoległego pasa w WAW, albo przekształcenie Modlina w lotnisko hubowe...
gość_cb014 2017-09-24 13:30   
gość_cb014 - Profil gość_cb014
Tworzenie takiego lotniska to sentymentalna podróż milosciwie nam panującego do lat młodości i planów z czasów Gierka. O ile wtedy myślenie o nowym, wielkim lotnisku miało uzasadnienie, o tyle obecnie, po znaczącej rozbudowie Okęcia, otwarciu Modlina, to sens takiego megalotniska jest wątpliwy. Ale nie ma się czym podniecać, bo to lotnisko i tak nie powstanie. To co moze niestety grozić, to co najwyżej wpompowanie kupy pieniędzy w rozgrzebanie terenu i pozostawienie budowy widma. Podobnie jak miało to miejsce z fragmentami A2 zbudowanymi w latach 70-ych. Marnotrawstwo pieniędzy i tyle. Unia w tej inwestycji nie pomoże, a na resztę nie bedzie skąd wziąć, bo wszystkie dobrodziejstwa korzystnej aktualnie sytuacji gospodarczej, zdążymy w najbliższych kilku latach przejeść.
gość_e4557 2017-09-24 12:43   
gość_e4557 - Profil gość_e4557
nie ujawnił bo nie wie - nikt nic nie wie - jak zwykle
gość_ca391 2017-09-24 11:22   
gość_ca391 - Profil gość_ca391
nie wiem, po wuj to lotnisko.
Pomnik glupoty i niekompetencji rzadu. Obecnego.
arahja 2017-09-24 10:39   
arahja - Profil arahja
Ciekawe ile zostanie linii lotniczych w '27 roku
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy