Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl
2017-10-19 12:17
Jeśli będzie dobry dojazd i bezpieczeństwo przesiadki w razie opóźnienia pociągu to może się okazac, że będziemy latać z CPL zamiast z regionów. Koncentracja połączeń na jednym lotnisku da więcej możliwych połączeń niż w sytuacji gdy loty są z lotnisk regionalnych.
krzysiekl
2017-10-19 12:14
Jesli będzie można dojechać bezpośrednio na CPK z Katowic i innych miast w okolicy (Gliwice, Bielsko itd) i będzie dużo takich bezpośrednich i szybkich połaczeń (minimum raz na godzinę) to idea tego lotniska bardzo mi się podoba.
z Katowic do terminalu CPL w mniej niż 2h.
Gdyby do tego dodac mozliwość check-inu i oddania bagażu na dworcu w Katowicach/Krakowie to już w ogóle super.
gość_88f8c
2017-09-25 12:45
Przekształcenie Modlina w lotnisko mogące obsłużyć 20 mln pasażerów nie kosztowałoby pewnie więcej niż 5-6 mld. Trasa S7 i tak musi być zamieniona na ekspresową i zrobienie łącznika do Modlina zakosztuje grosze. Od końcowej stacji metra na Białołęce (w budowie) można podciągnąć linię kolejową i miasto dostanie szybkie i wygodne połączenie transportem szynowym.
A dla CPL chciałbym zobaczyć symulacje kto tam ma latać i ile będzie połączeń dalekodystansowych które miałyby uzasadniać jego budowę. Dla tras europejskich to lotnisko nie ma sensu bo z lotnisk regionalnych szybciej dotrze się połączeniami bezpośrednimi.
A na razie mamy 8 czy 9 tras do Ameryki Pln i Azji i innych na razie nie widać. Nawet ostatni 787 został skierowańy do Budapesztu. Ciekawe co się stanie z kolejnymi. Trafią do Pragi, Krakowa czy Rzeszowa? Jeżeli obecne połączenia z Krakowa będą dochodowe to gdy tylko LOT przeniesie je na CPL to inna linia wejdzie do Krakowa na te trasy. Z Budapesztem będzie podobnie.
Obstawiam ze ten port w obecnej wersji nie powstanie. Pis wiecznie rzadzic nie bedzie a do pierwszego wbicia łopaty minie 2-3 lata conajmniej. Oby ktos uwalił ten projekt bo bedzie kolejna lotniskowa wtopa. Juz nie beda sie smiac z hiszpanow tylko z Nas.
gość_f1893
2017-09-25 01:15
gość_8d9aa: Celowo napisałem że 19-20 minut, ponieważ 20 (max. 22) minut jadą pociągi zatrzymujące się w Lillestrøm podczas gdy 19 jadą bez postoju. Poza tym napisałem że jadą 210 km/h a nie 230, ale również trzeba uwzględnić fakt że pociąg nie osiąga vmax przez całą drogę (chyba przez Oslo jedzie nieco wolniej).
gość_83076
2017-09-24 23:00
CPK jest po to żeby Miśków było gdzie wsadzić i nikogo w rządzie nie obchodzi czy CPK będzie opłacalny, funkcjonalny, wypełniony pasażerami i ile będzie kosztować. Podatnik zapłaci za wszystko. Jedno czego nie biorą pod uwagę jest to czy za 10-15 lat będą jeszcze rządzić bo tyle czasu po 1989 roku to żadna ekipa nie utrzymała się u władzy. Ale faktem jest że to co zarobią przy budowie CPK to głowa mała.
gość_8d9aa
2017-09-24 22:57
50 km w 20 minut? To w sumie kiepski czas jak na 230 km/h.
gość_8d9aa
2017-09-24 22:56
smolip: takie cuda w Kanadzie i Hiszpanii juz były, wiec łatwo przewidzieć jaki cud bedzie w Baranowie.
gość_f1893
2017-09-24 19:44
gość_47d4d: Jeśli chodzi o kolej, to da się wyciągnąć dobry czas na potencjalną stację w Modlinie (myślę, że 30 min lub lepiej) pod warunkiem przeprowadzenia modernizacji żeby prędkość na całym szlaku wynosiła min. 100-120 km/h a miejscami (tam, gdzie infrastruktura na to pozwala jeśli jeszcze dołożyć ETCS) 230 km/h. W Oslo na Gardenmoen pociągi jadą w większości tym samym szlakiem co regionalne z max. prędkością chyba 210 km/h, a 50 km pokonują w... 19-20 minut !
smolip67
2017-09-24 16:55
Cuda i w lotnictwie się zdarzają i co to będzie jak zbudują i będą latać linie lotnicze.
gość_47d4d
2017-09-24 15:43
Przekształcenie Modlina w lotnisko mogące obsłużyć 20 mln pasażerów nie kosztowałoby pewnie więcej niż 5-6 mld. Trasa S7 i tak musi być zamieniona na ekspresową i zrobienie łącznika do Modlina zakosztuje grosze. Od końcowej stacji metra na Białołęce (w budowie) można podciągnąć linię kolejową i miasto dostanie szybkie i wygodne połączenie transportem szynowym.
A dla CPL chciałbym zobaczyć symulacje kto tam ma latać i ile będzie połączeń dalekodystansowych które miałyby uzasadniać jego budowę. Dla tras europejskich to lotnisko nie ma sensu bo z lotnisk regionalnych szybciej dotrze się połączeniami bezpośrednimi.
A na razie mamy 8 czy 9 tras do Ameryki Pln i Azji i innych na razie nie widać. Nawet ostatni 787 został skierowańy do Budapesztu. Ciekawe co się stanie z kolejnymi. Trafią do Pragi, Krakowa czy Rzeszowa? Jeżeli obecne połączenia z Krakowa będą dochodowe to gdy tylko LOT przeniesie je na CPL to inna linia wejdzie do Krakowa na te trasy. Z Budapesztem będzie podobnie.
gość_1e3c7
2017-09-24 15:26
CPK = C (hory) P (omysł) K (aczyńskiego). Niech lepiej przeanalizuje mapę Europy. Ten HUB nigdy nie wypali> po kiego grzyba mamy lądować w środku Polski i ciągnąć się koleją lub samochodem jak można już dzisiaj latać P2P. Kto będzie chciał się u nas przesiadać? mając już dzisiaj MUC, FRA, Moskwę, Helsinki i wiele innych HUB-ów.
gość_f1893
2017-09-24 13:56
Ponad 32 mld???!!!!!! To już naprawdę tańsza byłaby opcja drugiego równoległego pasa w WAW, albo przekształcenie Modlina w lotnisko hubowe...
gość_cb014
2017-09-24 13:30
Tworzenie takiego lotniska to sentymentalna podróż milosciwie nam panującego do lat młodości i planów z czasów Gierka. O ile wtedy myślenie o nowym, wielkim lotnisku miało uzasadnienie, o tyle obecnie, po znaczącej rozbudowie Okęcia, otwarciu Modlina, to sens takiego megalotniska jest wątpliwy. Ale nie ma się czym podniecać, bo to lotnisko i tak nie powstanie. To co moze niestety grozić, to co najwyżej wpompowanie kupy pieniędzy w rozgrzebanie terenu i pozostawienie budowy widma. Podobnie jak miało to miejsce z fragmentami A2 zbudowanymi w latach 70-ych. Marnotrawstwo pieniędzy i tyle. Unia w tej inwestycji nie pomoże, a na resztę nie bedzie skąd wziąć, bo wszystkie dobrodziejstwa korzystnej aktualnie sytuacji gospodarczej, zdążymy w najbliższych kilku latach przejeść.
gość_e4557
2017-09-24 12:43
nie ujawnił bo nie wie - nikt nic nie wie - jak zwykle
gość_ca391
2017-09-24 11:22
nie wiem, po wuj to lotnisko.
Pomnik glupoty i niekompetencji rzadu. Obecnego.
Ciekawe ile zostanie linii lotniczych w '27 roku