Airbus A350-900LR

Linie Singapore Airlines są bardzo zainteresowane wznowieniem bezpośrednich połączeń z Singapuru do USA, które zniknęły z oferty przewożnika po znaczących podwyżkach cen paliwa. Bezpośrednie rejsy z Singapuru do Los Angeles i Newarku obsługiwały 4-silnikowe maszyny A340-500. Boeing B777-200LR mógłby zastąpić te maszyny, ale Singapore Airlines preferują samoloty nowszej generacji, których koszty eksploatacji byłyby niższe. Boeing B777-8X nie będzie dostępny przez następne co najmniej 7 lat. Logiczną opcją byłby model A350-900 z większym zasięgiem maksymalnym, tzw. wersja long range LR. Przewoźnik rozmawiał już z europejskim producentem na temat tego wariantu. Airbus musiałby zwiększyć maksymalną masę startową modelu A350-900 z 268 ton do 280 ton, konstrukcja ma lekki zapas na zwiększenie masy. Producent mógłby również zainstalować zbiorniki paliwa z modelu A350-1000, zwiększając ich całkowitą pojemość ze 138 tys. litrów do 156 tys. litrów. Taka konfiguracja samolotu pozwoliłaby na oszczędność paliwa na trasie Singapur - Los Angeles o około 20%, w porównaniu do B777-200LR. Może już niedługo model A350-900LR pojawi się w ofercie Airbusa.
15/07/2015 00:49  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2015-07-20 11:29   
krzysiekl - Profil krzysiekl
ciekawe czy samoloty byłyby tylko z klasa biznes (tak było w A340 na tej trasie) czy wprowadzili by jednak też inne klasy podróży? (np. fotele jak z biznes ale obsługa jak z ekonomicznej).
gość_e083a 2015-07-16 12:08   
gość_e083a - Profil gość_e083a
Raczej chodzi o to, aby z maszyny długości A350-900 zrobić wariant o dużo większych wagowo możliwościach poprzez zastosowanie silnika, skrzydeł, baku i podwozia (MLG - po 6 kół) z wersji -1000. Przy zachowaniu MTOW na poziomie 300+ ton oraz MZFW na poziomie 220 ton można mieć przynajmniej trzy dodatkowe warianty:
1. pasażerski ultra dalekiego zasięgu (ULR) z zasięgiem grubo powyżej 17 tys. km
2. pasażerski średniego i dalekiego zasięgu z dużą ładownością użytkową (payload, pax + cargo) na poziomie prawie 70 ton
3. towarową (Freighter) z ładownością powyżej 90 ton, a być może nawet 100 ton na krótszych dystansach
demar 2015-07-15 08:20   
demar - Profil demar
A350-900 ma już obecnie certyfikowany wariant wagowy WV001 z MTOW = 275 ton więc do 280 pozostaje już tylko 5 ton.
greg0303 2015-07-15 01:09   
greg0303 - Profil greg0303
Obecnie jeden z egzemplarzy testowych A350-900 odbywa wizytę demonstracyjną w USA, która rozpoczęła się w Atlancie. Samolot odwiedzi również Newark, Chicago, Milwaukee i Wisconsin. Trzy amerykańskie linie lotnicze zamówiły łącznie 82 sztuki A350.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy