CPL w Skoczykłodach?

Oglądając wiadomości na "słoneczku "nagle usłyszałem, że rząd chce zbudować razem z Chińczykami lotnisko w Skoczykłodach. Co Wy na to? :D
27/04/2016 19:18  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2016-05-01 08:05   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
CPL miałoby sens gdyby w PL narodowa linia była co najmniej wielkości austriackiej linii. Na dzisiaj LOT jest zbyt małą firmą żeby taki port zagospodarować> A nie czarujmy się hub musi być z powiązaną linią . Bez niej nie ma sensu.
Affinitor 2016-05-01 00:27   
Affinitor - Profil Affinitor
Sens CPL jest moim zdaniem głęboko dyskusyjny. Taki port miałby racje bytu przy dużej liczbie połączeń długodystansowych, a ile ich jest z Polski? ORD, JFK, YYZ i od niedawna NRT. Do tego kilka czarterów i koniec. Jaki sens ma zatem budowa takiego super lotniska? Druga sprawa, to dowóz pasażerów - nasza infrastruktura po prostu nie jest do tego przygotowana, nie mamy odpowiednio rozbudowanej i wydolnej kolei, bo to wbrew pozorom ona, a nie sieć autostrad, najsprawniej byłaby w stanie dowozić ludzi na lotnisko. To, sny o potędze rozbudzone w czasach Gierka, kiedy wydawało się, ze kariera Okęcia dobiega końca. Wtedy, gdy nie planowano jego rozbudowy, w świecie bez tanich linii itd., takie plany może miały jakiś sens, ale obecnie?...
pcharasz 2016-04-30 22:41   
pcharasz - Profil pcharasz
Jestem gorącym zwolennikiem budowy CPL, ale: 1) Jeszcze na to nie czas. Powstanie tego portu za 3 lata to absurd. Mimo wszystko, należy prowadzić do tego przygotowania, tak by w perspektywie 15 lat taki port mógł zacząć działać. Teraz jest czas na wykup gruntów, kolekcjonowanie papierków, czyli relatywnie niskokosztowe działania 2) Lokalizacja trochę dziwna. Okolice Mszczonowa chyba bardziej się nadają ze względu na istniejącą infrastrukturę, np. drogę S8, bliskość A2, DK50, Centralną Magistralę Kolejową i bliskość planowanego przebiegu KDP. 3) Ta inwestycja ma tylko sens w przypadku docelowego zamknięcia Lotniska Chopina. Lotnisko Chopina może być przeznaczone albo pod zabudowę, albo przekształcone w centrum wystawienniczo-targowe, za czym przemawiają relatywnie niskie koszty dostosowania infrastruktury (np. istnieje kolej, parkingi, hotele, droga ekspresowa, a nawet istniejące budynki terminala mogą być, wydaje mi się, odpowiednio wykorzystane. 4) Potrzebne jest przynajmniej ustabilizowanie sytuacji w LOT. LOT nie musi być Lufthansą, żeby CPL powstał, ale musi przynajmniej rozwijać się w zrównoważony sposób.
gość_e69d7 2016-04-29 13:03   
gość_e69d7 - Profil gość_e69d7
jak dla mnie to głupi pomysł ponieważ osoby ze Skoczykłód strasznie ale to strasznie się tym chwalą!!!! w szkole nie da się wytrzymać!!! ale dlaczego nie w Skierniewicach albo w Rawie Maz.? tylko w takiej dziurze do której dojazd nie jest dobry...... chyba że jeszcze zrobią drogę... Ale równie dobrze mogliby zrobić lotnisko w Jasieniu albo w Wysokienicach? My mówimy na Skoczykłody Skoczydoły przez te doły xD
JA OSOBIŚCIE JESTEM PRZECIW!!!!
greg0303 2016-04-28 14:52   
greg0303 - Profil greg0303
Chińczycy zrobili analizy i okazało się, że bardziej opłacalną dla nich będzie budowa nowego dużego portu lotniczego w Polsce niż kupno udziałów w PLL LOT :-)

Centralny Port Lotniczy w Polsce o przepustowości kilkudzięsięciu milionów pasażerów to inwestycja bardzo przyszłościowa, choć nie pozbawiona kompletnie sensu.
Przeważnie taka decyzja wiąże się z tym, że dane lotnisko zbliża się do granic przepustowości i dany przewoźnik potrzebuje większego portu lotniczego do dalszego rozwoju.
Lotnisko w Warszawie może nadal zwiekszyć przepustowość o prawie 50%, do około 20 mln pasażerów rocznie. Drogi kołowania najbardziej ograniczają to zwiększenie, choć ostatnio kilka z nich przebudowano, dzięki czemu samoloty kołujące do startu nie muszą przecinać dróg startowych.
W przypadku dużych wzrostów liczby pasażerów w stolicy Polski można skierować część dodatkowych rejsów do Modlina.

PLL LOT raczej nie narzekają na brak możliwości rozwoju na lotnisku imienia Fryderyka Chopina :-)
pablakiss 2016-04-28 13:03   
pablakiss - Profil pablakiss
@ Kelo - co Ty ciagle z tym KRK , ? W Jeleniej górze też jest lotnisko ,., rozbudujmy je i nazwijmy Centralne,., położenie na południwo- zachodnim od krakowskiego obszarze metropolitalnym sprawa, że korzystać może: Śląsk, Czechy, Słowacja, Ukraina, Niemcy,Austria ,Podkarpacie, Świętokrzyskie
Kelo 2016-04-28 12:01   
Kelo - Profil Kelo
Pomijając, że ruch nie rośnie tak szybko jakby to widzieli ministrowie to nie widzę opcji, na żadne CPL na wsiach pod Łodziami ani gdziekolwiek i to pragnę wyraźnie zaakcentować . Jeśli już się snuje szalone wizje to proponuję wojsko w Balic wywalić gdzieś gdzie się nie lata np. do Nowego Targu i wtedy się zmieści 2 pas równoległy właśnie w miejsce tej jednostki. Wtedy to można budować terminal za terminalem i płyt bez ograniczeń. Spokojnie można tu zmieścić lotnisko pokroju Heathrow 80mln przepustowości upychając do granic możliwości lub 50-60mln na spokojnie z zapasem (dużym luzem). Takich warunków na Okęciu się nie uzyska chyba, że w Modlinie do którego nikt się tułać nie będzie co nawet rząd widzi i coś nie przychyla się do idei duoportu. Co jest by przemawiało? Gotowa infra kolejowa, autostrada, puste tereny na południe od wojska, teren płaski, miasto turystyczno-biznesowe do którego linie chcą latać i latają, potencjał na transatlantyki jest, zaplecze potencjału ludnościowego ze względu na strategiczne położenie na zachód od krakowskiego obszaru metropolitalnego sprawa, że korzystać może: Śląsk, Czechy, Słowacja, Ukraina, Podkarpacie, Świętokrzyskie co zresztą widoczne jest już teraz. Co w takiej sytuacji w Polsce powstaje? sytuacja identyczna jak w Niemczech a'la Frankfurt/Monachium na 2 huby skoro jeden to za mało. Inna sprawa, że Lufchansy to my nie mamy a LOT hahaha dlatego jeszcze raz podkreślam, że prawdopodobnie samo Okęcie starczy na wieki wieków. Gdyby jednak było za 200-300 lat za małe to zostawić tam mozna długodystansowe połączenia na Azje, a z Balic puszczać długodystansowe na Amerykę Północną. Problem przepustowości Okęcia rozwiązany po cenie a nie jakieś kompletne budowanie lotniska od podstaw na wypi... wie w Obicach czy Skoczy czymś tam gdzie nie ma nic i trzeba by podciągać wszystko :D :P Od razu mowie dlaczego Balice. Wrocław za blisko Niemiec, Poznań za blisko Niemiec + brak miejsca na rozwój, w Gdańsku 2 pas nie zmieści, Katowice dalej bez kolejki, położenie na odludziu, i w zasadzie najwazniejsze nie ma rynku pod transatlantyki, który ciąży między Małopolską a Podkarpaciem a o to chyba chodzi w wizjach portów przesiadkowych. Mniejszych portów nie wymieniam, nie ma po co.
mietek 2016-04-28 10:03   
mietek - Profil mietek
@gość_d7b01: problemem jest tu chyba jednak położenie Białej Podlaskiej, które przeczy nazwie: "centralny port lotniczy"?:)))
gość_96877 2016-04-28 09:58   
gość_96877 - Profil gość_96877
gość_d7b01: "centralny" to znaczy położony mniej więcej w środku kraju, a nie na jego kresach.
gość_d7b01 2016-04-28 08:54   
gość_d7b01 - Profil gość_d7b01
Lotnisko Biała Podlaska od lat nieużywane.Przy drodze i linii kolejowej na Białoruś i do Moskwy.Dla tranzytu i cargo.Nikogo nie trzeba wywłaszczać, koszt remontu wielokrotnie mniejszy od budowy nowego lotniska od podstaw.
rafciooo77 2016-04-27 22:30   
rafciooo77 - Profil rafciooo77
Jaki sens ma budowanie CPLu w Skoczykłodach tj. 40km od A2?
adam7691 2016-04-27 22:18   
adam7691 - Profil adam7691
a gdzie to jest?
banan86 2016-04-27 21:42   
banan86 - Profil banan86
to ma sens tylko wtedy jeśli tereny obecnego lotniska WAW zostaną sprzedane deweloperom pod zabudowe. Są warte miliardy!

Taka inwestycja nie ma sensu jeśli oba porty miałyby działać jednocześnie. Warszawa to jednak nie Londyn

No i osobnym pytaniem jest to czy zostanie tam doprowadzona Kolej Dużych Prędkości (i ile to będzie kosztowało)
gość_34406 2016-04-27 21:25   
gość_34406 - Profil gość_34406
Mam pytanie: czy to prawda, że jeśli powstanie Centralny Port Lotniczy, Lotnisko Chopina zostanie zamknięte, a linie z WAW przeniosą się do CPL?
lysypiotr76 2016-04-27 21:22   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
To w połowie drogi między Warszawą a Łodzią . Tylko po co ten CPL ? Kto by zagospodarował lotnisko większe od Chopina ?
gość_527e5 2016-04-27 19:26   
gość_527e5 - Profil gość_527e5
Nowostawy Dolne - ja raczej myslalem o tej miejscowosci. Skoczyklody sa jednak chyba za bardzo na poludnie. Zawsze wyobrazalem sobie polozenie CPL na polnoc od autostrady a nie na poludnie,
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy