Czy Kraków płaci Ryanair ?

Nie chce wywołać ,,burzy '' ale prezes łódzkiego lotniska w wywiadzie zasugerował coś innego niż wielu na tym portalu pisze.Pamiętam że FR z Balic prawie zniknął jak władze lotniska nie zgodziły się na jego warunki. Poczytajcie sami zwłaszcza końcówkę wywiadu. - Niczego nie straciliśmy - tłumaczy prezes łódzkiego lotniska po informacjach, że Łódź wypadła z tzw. krótkiej listy w walce o bazę dla samolotu Ryanair. Zdaniem prezesa, wciąż mamy na to szanse. Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej – Nigdy nie startowaliśmy w tym konkursie. Walczymy o bazę dla innego samolotu, która ma zostać uruchomiona około 2018 roku. Więc to nie jest tak, że z czegoś odpadliśmy, jak napisał jeden z portali – zapewnia Tomasz Szymczak, prezes łódzkiego lotniska. W poniedziałek portal Fly4free.pl napisał, że Łódź nie znalazła się w ścisłym gronie miast ubiegających się o bycie bazą dla samolotu Ryanair. Prezes tłumaczy, że Łódź owszem, stara się o to, ale starania te nie dotyczą tego samolotu, a następnego, który irlandzka linia chce stacjonować w Polsce. Ze słów prezesa wynika, że Łódź nadal jest w grze, jeśli idzie o tę drugą bazę. Wciąż trwają negocjacje dotyczące finansów. Sprawa ma się wyjaśnić w ciągu następnych kilku miesięcy, a samolot miałby zacząć latać w 2018 roku. W interesie miasta byłoby uruchomienie lotów na przykład do Szkocji, choć mówienie o nich w tym momencie jest przedwczesne. Dlaczego watro bić się o bazę? Samolot stacjonujący na danym lotnisku to dla portu spora korzyść. Zdaniem Mateusza Walaska – łódzkiego radnego i pasjonata lotnictwa - bazowanie jednej maszyny w Łodzi może zwiększyć ruch lotniczy w Łodzi nawet o 50 tys. pasażerów rocznie. Dla nas byłaby to duża zmiana, bo obecnie odprawiamy około 240 tys. osób rocznie. Trzeba jednak pamiętać, że negocjując z liniami lotniczymi właściciele portów muszą iść na spore ustępstwa – przede wszystkim finansowe. Mówiąc wprost, linie za latanie z danego lotniska każą sobie dopłacać – czasem całkiem sporo. Dopłaty te zależą od wielu czynników. Taki na przykład Kraków jest w stanie wynegocjować dopłaty rzędu kilkudziesięciu złotych za pasażera. Ale są w Polsce porty, które musiały płacić za każdą osobę nawet 800 zł.
09/02/2017 19:17  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
qwerty 2017-02-11 13:08   
qwerty - Profil qwerty
gość_8edd6 PL RZE to tez spolka z.o.o wiec tak samo moge powiedziec ze Rzeszow nie doplaca do Ryanaira. Za reklame placi wojewodztwo Podkarpackie, na prawde sadzisz ze napisy reklamujace malopolske i Krakow na samolotach Ryanair sa za darmo? Na pewno poszla na to kasa.
rafciooo77 2017-02-11 13:04   
rafciooo77 - Profil rafciooo77
Akurat w przypadku Krakowa, gdyby nawet takie dopłaty były to nie jest nic złego Jeżeli Ryanair przywiezie do Krakowa 1,5-2mln turystów a inwestycja w dopłaty ze strony samorządu przyniesie zysk to chwała i cześć, a że przy okazji takiej szczodrości ze strony małopolskiego podatnika mogą tanio polecieć na wakacje czy na weekend Ślązacy to tylko się cieszyć :)
gość_ba2a1 2017-02-11 12:55   
gość_ba2a1 - Profil gość_ba2a1
gość_4030d: Kraków ma markę na rynku turystycznym, jest to turystycznie najbardziej rozpoznawalne miasto w Polsce. Dlaczego Norwegian miał Boeinga 737 z wielkim napisem Kraków, dlaczego Austrian nazwał swojego Fokkera także nazwą Kraków...
To w interesie linii lotniczych promować ciekawe połączenia, a Ryanair ma jedna z największych baz (pod kątem ilości tras) w Krakowie więc nic dziwnego że zrobili naklejkę. Inna kwestia to nie wiem czy wiesz, ale Ryanair sprzedaję najdroższe bilety w Polsce, nawet droższe niż z Warszawy z Modlina czy Okęcia. I tutaj kryje się sukces rozwoju linii.
gość_cb2ca 2017-02-11 12:40   
gość_cb2ca - Profil gość_cb2ca
Kraków nie jest żadnym wybrańcem i płaci Ryanowi tak jak wszystkie lotniska/miasta/samorządy na świecie. Województwo i miasto zapłaciło łącznie 3 miliony złotych (w formie przetargu na "promocję") za utworzenie bazy w KRK: zobacz link samo lotnisko nie mogło wydać tych pieniędzy żeby nie być posądzone o niedozwoloną pomoc publiczną. Była dopłata? Była. Zniżki na opłaty lotniskowe to też forma dopłaty, bo lotnisko na tym nie zarabia. Inna sprawa,że KRK dzięki ogromnemu jak na polskie warunki przepływowi pasażerów zarabia na usługach okołolotniczych i w ostatecznym bilansie jest na plusie.
gość_4030d 2017-02-11 12:23   
gość_4030d - Profil gość_4030d
Kelo, a jak w takim razie wytłumaczysz reklamę Krakowa czy małopolski na kadłubie samolotu? Ryanair to robi z dobrego serca? A artykułów w gazetce pokładowej nie ma o atrakcjach miasta ? Pod pojęciem opłat rozumie się przeciez rowniez wynagrodzenie za tzw. reklamę?
Kelo 2017-02-11 11:40   
Kelo - Profil Kelo
gość_8edd6: Dokładnie jest jak gość pisze w kwestii lotniska, a ja dodam miasto i województwo też muszą rozliczać się z każdej złotówki przy uchwalaniu budżetów i nie ma oficjalnie żadnych przelewów dla nikogo. gość_16fea: Nie brałbym słów prezesa, tragicznego lotniska na poważnie, które istnieje wbrew logice i prawom ekonomi. Tamtejszy prezes musi walczyć o utrzymanie stołka przy fatalnych wynikach i szuka sobie alibi. Trzeba było by zapytać go co miał na myśli pod pojęciem dopłat, a nie gdybać na podstawie jednego zdania wyrwanego z kontekstu, nawet linka do wypowiedzi nie było od łysego który nie wiedzieć czemu tą dyskusję zaczął?. Jak dla mnie pod pojęciem dopłat może prezes portu w Łodzi miał na myśli cennik opłat lotniskowych premiujący Ryanair na Balicach (który powstał w 2009 roku i pozostaje bez zmian jest do tej pory) poprzedni który FR bojkotował i groził przez zamykanie kierunków w tym czasie obowiązywał z 2004 roku i był fatalny dla tanich linii
gość_8edd6 2017-02-11 01:03   
gość_8edd6 - Profil gość_8edd6
Drodzy Hejterzy, w Krakowie Ryanairowi się nie płaci. Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków - Balice sp. z o.o. jak nazwa wskazuje zwracam uwagę na ostatni człon czyli Sp. z o.o. która co roku publikuje szczegółowe raporty. Jeśli nie ma takiej pozycji, to rozumiem że prezes lotniska w KRK wydaje swoje prywatne pieniądze przywozi w walizce do Dublina? Bo lotniskowych nie może... Co więcej Kraków nie organizuje przetargów reklamę czy marketing w przeciwieństwie do np. sąsiadów czyli RZE dla Ryanaira czy województwa Śląskiego dla Wizza w Katowicach. Reasumując drodzy hejterzy nie ma dopłat do FR w KRK czy wam się to podoba czy nie. A widać też co was boli... PS. A słyszeliście by Okęcie płaciło Ryanairowi? ;)
gość_16fea 2017-02-10 18:40   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Kelo - Sam nie umiesz zaprzeczyć słowom prezesa lotniska w Łodzi. Więc .......................więc KRK płaci .
lysypiotr76 2017-02-10 15:37   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Jak czytam tak naprawdę nie ma dowodów na to że FR dostaje coś od krakowskiego lotniska. Z drugiej strony prezes łódzkiego lotniska też coś powiedział . Kto mówi prawdę a kto się mija z prawdą trudno wywnioskować.
gość_0e2a6 2017-02-10 08:40   
gość_0e2a6 - Profil gość_0e2a6
Każdy płaci mniej lub więcej ale przynajmniej lotnisko zarabia na siebie tak jak KTW GDN WRO a przecież oni też płacą każdy na swój sposób i chyba nikogo już to nie dziwi.
gość_28052 2017-02-10 07:00   
gość_28052 - Profil gość_28052
Jasne, Kraków płaci a Gdańsk jedynie realizuje business plan. Tyle już usłyszeliśmy w kolejnych odsłonach tematu-rzeki. Hipokryzja to dość skromne określenie na takie poglądy.
Kelo 2017-02-10 00:15   
Kelo - Profil Kelo
gość_16fea: (ziewając) hejterzy -> czyli zagorzali przeciwnicy tego portu to chyba będą udowadniać "dopłaty", a jak już to fanatycy będą udowadniać "brak dopłat". Jedni i drudzy będą mieli problem, żeby udowodnić ten proceder bądź jego brak. Jeśli np sąd czegoś nie udowodni to jest tzw domniemanie niewinności.
gość_92ae6 2017-02-09 23:37   
gość_92ae6 - Profil gość_92ae6
EI-ENK samolot z reklamą Krakowa i Małopolski, kto za to płaci?
garcba 2017-02-09 20:33   
garcba - Profil garcba
No to sobie przeskrobałeś... Szykuj się na ostrą krytykę prosto z grodu kraka :D
gość_16fea 2017-02-09 19:24   
gość_16fea - Profil gość_16fea
lysypiotr76 - krakowscy hejterzy będą udowadniać że KRK nie dopłaca. A prezes łódzkiego lotniska ...........no cóż powiedział o jedno zdanie za dużo. Tajemnicą poliszynela jest znany fakt że KRK PŁACI IRLANDCZYKOM. KONIEC. KROPKA. Pozdrawiam z ........Polski.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy