Routes Europe 2017 - kolejna nudna impreza

W dniach 23-25 kwietnia w Belfaście (Irlandia Północna) odbędzie się kolejna 12. edycja imprezy w której wezmą udział przedstawiciele szeroko rozumianej branży lotniczej. Wśród nich linie lotnicze, lotniska, organizacje turystyczne i inne podmioty lotniczego rynku. Z Polski obecne będą lotniska z Warszawy, Krakowa, Lublina, Katowic i Rzeszowa. Dedykowane stoiska będą miały Kraków i Rzeszów. Obecność niezbyt liczna, choć Routes chyba już nie jest czymś ważnym poza spotkaniem towarzyskim. Przypomnę, że ubiegłoroczna impreza miała miejsce w Krakowie a druga edycja ( 2006 ) w Warszawie. W liczbach impreza zgromadzi 1200 delegatów, ok. 100 linii lotniczych i ok. 300 lotnisk. Czy krakowska edycja dała coś Balicom? Mam wrażenie że niewiele. Oczywiście będą spotkania, dyskusje z których niewiele wynika. Mam świadomość że to okazja do promocji lotnisk, regionów choć zdaję sobie sprawę, że impreza powoli traci na znaczeniu. Nikt więc poza organizatorem, prywatną firmą UBM nie zyskuje nic. Ale to już moje prywatne zdanie.
22/04/2017 21:25  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2017-04-23 19:54   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
A pasażer.com który w ubiegłym roku mocno komentował imprezę w Krakowie, w tym roku nie zauważył kolejnej? Żadnej, nawet suchej informacji. Nikt z redaktorów nie wybrał się do Belfastu?
lysypiotr76 2017-04-23 19:47   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - Pewnie trochę masz rację. Choć uważam, że na tego typu imprezach nie prowadzi się tego typu rozmów. To co wynikało z zapowiedzi już wcześniej pewnie prowadzono negocjacje na temat tych tras.
gość_16fea 2017-04-23 19:29   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Kelo- Myślisz, że to na Routes się załatwia? Nie bądź naiwny. LO to polityczna decyzja z Chicago . A tak większość połączeń uruchomi irlandzki FR. I wynika to z dostaw nowych samolotów. Zaczął je rozdzielać i KRK dostał też swoje. FR nie musi szukać nic na Routes. To do niego pukają lotniska.
Kelo 2017-04-23 16:37   
Kelo - Profil Kelo
łysy: Mam odmienne zdanie, o czym lotnisko rozmawiało z przewoźnikami na Routes2016?: Genewa, Wenecja, Lizbona, Norymberga, Marsylia i Chicago- są!. Nie udało się: Kolonii-Bonn, Stambułu i Dubaju 6 z 9 negocjowanych tras siadło, a gdyby nie LOT to by Stambuł też siadł.! link do przypomnienia poniżej
zobacz link
gość_16fea 2017-04-23 15:47   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Małe lotniska niewiele zyskują na takich imprezach. Małe lotniska po ostatnich informacjach same pokazały że szukają egzotycznych linii bo inne nie są zainteresowane lataniem z tych lotnisk. Lublin, Szymany , Bydgoszcz są tu najlepszym przykładem.
smolip67 2017-04-23 13:22   
smolip67 - Profil smolip67
Mnie cieszy że Prezes LUZ jeździ na Routes co roku i pewnie to zaowocuje w przyszłości.Dla takich lotnisk jak Lublin takie imprezy to promowanie swojego lotniska. Warszawa i Kraków to takie bardziej spotkania towarzyskie przy kawce .
gość_e35af 2017-04-23 10:40   
gość_e35af - Profil gość_e35af
Kraków lotniskiem pierwszego wyboru? Dla kogo? Tanie linie jedynie. Połowa połączeń to FR. CHYBA CZAS NA ZMIANY W KRK. Jeśli nie mają i nie chcą być lotniskiem tanich linii to na takich imprezach niech szukają linii z połączeniami długodystansowymi.
gość_3667e 2017-04-23 09:05   
gość_3667e - Profil gość_3667e
gość_0181f: "Władze lotniska po prostu umieją zabiegać o nowe kierunki. Nie czekają z założonymi rękoma jak w wielu polskich portach". Rzeczywiście pan o włoskim nazwisku zna się na pozyskiwaniu nowych kierunków tak jak jego mentorka jest niezależna od prezesa. Nie żartujmy sobie. Kraków jest samograjem i jaki by nie byl tam zarząd linie i tak stamtąd beda latały i otwierały nowe połączenia. To lotnisko pierwszego (może drugiego) wyboru dla linii.

Co do Routesów. To nie jest takie proste. Gdyby nie były potrzebne to by się nie odbywały. Lotniska nie chciałyby w nich uczestniczyć a linie nie korzystały. Otwarcie połączenia to nie takie hop. Poza tym nikt chyba nie zdaje sobie tu sprawy jak ważne są relacje bezpośrednie pomiędzy liniami a lotniskami. Przez email, telefon nie załatwi się tyle ile znając kogoś osobiście. Dodatkowo na takim spotkaniu mamy możliwość spotkań z dziesiątkami przedstawicieli linii. Ile podobna możliwość bez Routesów by kosztowała? Dużo, dużo więcej...
Reasumując Routesy są bardzo potrzebne!
gość_e35af 2017-04-23 02:06   
gość_e35af - Profil gość_e35af
A gdzie reszta polskich lotnisk? Widać są już na takim etapie rozwoju, że tego typu imprezy nie są im potrzebne. Łódź czy Bydgoszcz mogłyby jeszcze się wiele nauczyć od innych. Skoro dwaj liderzy Warszawa i Kraków mogą i dostrzegają szansę w takiej imprezie to co dopiero małe lotniska gdzie każdy przewoźnik i połączenie jest na wagę złota.
gość_0181f 2017-04-22 22:53   
gość_0181f - Profil gość_0181f
lysy - W ubiegłym roku KRK gościł uczestników. Ale chyba faktycznie rozwój siatki Balic to nie wynik tamtej konferencji. Władze lotniska po prostu umieją zabiegać o nowe kierunki. Nie czekają z założonymi rękoma jak w wielu polskich portach.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy