gość_b38ff
2017-06-27 09:18
Nie ma powodu do smutku, europejski producent samolotow nadal ma sie dobrze i w wielu segmentach ma wciaz lepsze stytystyki niz jankeski konkurent.
Boeing wygrał PAS2017 i to zdecydowanie. Nie budzą wątpliwości zebrane gratulacje i uznanie wielu obserwatorów.
Model 737 MAX 10 został przyjęty lepiej od wcześniejszych oczekiwań. Na pewno zmniejszy też przewagę A321 w tym segmencie.
Jako ciekawostkę ze strony Boeing mogę przytoczyć fakt, że po raz pierwszy w swoim „Current Market Outlook” zlikwidowali kategorię „large widebody” (obejmującą B747 i A380) łącząc ją z „medium widebody” (obejmującą np. B777, B777X, B787-10 czy A350-1000). W CMO roku 2016 przewidywali jeszcze dostawę 430 sztuk dużych pasażerskich WB w ciągu 20 lat oraz 3020 średnich. W roku 2017 wspólna kategoria „Medium / Large passenger widebody” przewiduje już tylko dostawę razem 3160 sztuk w ciągu 20 lat (czyli zmniejszyli o 290 sztuk lub inaczej o 8,4%). Airbus w swoim analogicznym GMF2017 zmniejszył kategorię „very large aircraft” z 1480 do 1406 (o 74 sztuki lub 5%) z tym, że Airbus kategorię liczy nie wg modelu, a liczby miejsc dla pasażerów większej niż 400 (a zatem np. niektóre A330-300 też są liczone jako VLA).
Jak ciekawostkę ze strony Airbus można podać, że w tym czasie po raz pierwszy oficjalnie opublikowano dokument AC z nowym wariantem wagowym WV002 dla A350-1000 z MTOW = 316 ton (podwyższona o 8 ton) oraz MZFW = 223 ton (podwyższona ładowność o 3 tony).
gość_16fea
2017-06-26 13:08
Większość zamówień dotyczy B737 MAX i A320 neo. Można dodać, że również kanadyjski Bombardier wyjeżdża z 25 zamówionymi Q400 o wartości katalogowej 1,7 mld. USD