Boeing wygrał z Airbusem na Paris Air Show

Amerykański producent samolotów wygrał ,,rywalizację'' na paryskim Air Show. Po raz pierwszy od 2012 roku zebrał więcej zamówień niż jego główny rywal Airbus. 571 samolotów zamówiono u amerykańskiego producenta z Seattle o wartości 44,8 mld. USD i 346 samolotów francuskiego producenta z Tuluzy o wartości 42,2 mld. USD. Szef sprzedaży Airbusa podsumował wygraną Boeinga słowami:,,Każdy pies ma swój dzień i wygląda na to że wygrali". Oczywiście, wiele z tych transakcji musi być do końca sfinalizowanych. No i kwoty które wymieniłem będą mniejsze po uwzględnieniu rabatów. Tak więc prawdziwe pieniądze które producenci uzyskają to odpowiednio 35 mld USD w przypadku Boeinga i 17 mld USD u Airbusa. Niestety żadnemu z producentów nie udało się zebrać zamówienia na żaden z największych modeli oferowanych w katalogu. Niestety A380 i B747 pozostają w bazie zamówień bez zmian
26/06/2017 11:15  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b38ff 2017-06-27 09:18   
gość_b38ff - Profil gość_b38ff
Nie ma powodu do smutku, europejski producent samolotow nadal ma sie dobrze i w wielu segmentach ma wciaz lepsze stytystyki niz jankeski konkurent.
demar 2017-06-26 23:13   
demar - Profil demar
Boeing wygrał PAS2017 i to zdecydowanie. Nie budzą wątpliwości zebrane gratulacje i uznanie wielu obserwatorów.

Model 737 MAX 10 został przyjęty lepiej od wcześniejszych oczekiwań. Na pewno zmniejszy też przewagę A321 w tym segmencie.

Jako ciekawostkę ze strony Boeing mogę przytoczyć fakt, że po raz pierwszy w swoim „Current Market Outlook” zlikwidowali kategorię „large widebody” (obejmującą B747 i A380) łącząc ją z „medium widebody” (obejmującą np. B777, B777X, B787-10 czy A350-1000). W CMO roku 2016 przewidywali jeszcze dostawę 430 sztuk dużych pasażerskich WB w ciągu 20 lat oraz 3020 średnich. W roku 2017 wspólna kategoria „Medium / Large passenger widebody” przewiduje już tylko dostawę razem 3160 sztuk w ciągu 20 lat (czyli zmniejszyli o 290 sztuk lub inaczej o 8,4%). Airbus w swoim analogicznym GMF2017 zmniejszył kategorię „very large aircraft” z 1480 do 1406 (o 74 sztuki lub 5%) z tym, że Airbus kategorię liczy nie wg modelu, a liczby miejsc dla pasażerów większej niż 400 (a zatem np. niektóre A330-300 też są liczone jako VLA).

Jak ciekawostkę ze strony Airbus można podać, że w tym czasie po raz pierwszy oficjalnie opublikowano dokument AC z nowym wariantem wagowym WV002 dla A350-1000 z MTOW = 316 ton (podwyższona o 8 ton) oraz MZFW = 223 ton (podwyższona ładowność o 3 tony).
gość_16fea 2017-06-26 13:08   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Większość zamówień dotyczy B737 MAX i A320 neo. Można dodać, że również kanadyjski Bombardier wyjeżdża z 25 zamówionymi Q400 o wartości katalogowej 1,7 mld. USD
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy