Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
katowiczan
2008-05-29 21:05
Miras owszem było i zaczynało się cieszyć coraz większą popularnością pomimo jak już wcześniej mówiłem chorego rozkładu.
To ile w sumie będą mieli samolotów? Bo ja już się pogubiłam... Podobno ostatnio oddali jeden samolot do LOTu?
OT: W pierwszych dniach czerwca Centralwings planuje wprowadzenie do eksploatacji trzech Boeingów 737-400 używanych poprzednio przez włoskie linie lotnicze Air One. Maszyny noszące poprzednio znaki EI-CZG, EI-CXI i EI-CXM otrzymają w polskim rejestrze statków powietrznych znaki SP-LLK, LLL i LLM.
miras: wiem o tym a dlaczego? bo do du...byly godziny.....tylko powiedz mi dlaczego lata BZG-LCJ-VIE, BZG-CPH,czyli co mozna? chodzi mi o to ze LO powinien polaczyc kieruki i mysle ze daliby rade.....
4tech: przeciez bylo coś takiego jak KTW-BZG. Ludzie się tak nalotali :) ze trzeba było połaczenie zamknąć.
miras: wg mnie cena na krajowce na wszystkich kierunkach w LO nie moglaby przekraczc 50-60 zl plus oplaty, zdaje sobie sprawe z niklego dochodu na krajowych lotach,ale...mozna na to otrzymac dotacje z EU....
miras:juz kiedys pisalem o tym ze "zwyklego polskiego Kowalskiego" nie stac na latanie po PL....chodzilo mi o to ze 02 moze latac na trasach krajowych..a LO sie nie oplaca....ze 02 moze miec trase typu BZG-POZ-KRK, czy BZG-LCJ-VIE, a LO nie...podalem przyklady tras i jestem pewien ze na polaczonych kierunkach typu SZZ-WRO-KRK czy RZE-LCJ-GDN, badz KTW-BZG-GDN raz dziennie byloby wmiare dosc duze oblozenie Paxami....
W Polsce kg sera żółtego kosztuje 22zl, a w takiej Holandii kosztuje 6€. Polski przeciętny Kowalski zarabia 1500PLN, a holenderski przeciętny Smeet zarabia 1500€. Czy dostrzegacie różnice dlaczego 15mln kraj na glownym lotnisku odprawia ponad ponad 40mln pax, a 38mln Polska w głownym porcie odprawia 9mln pax?
Oczywiście że wszystko można. Mozna nawet utworzyć połączenia do wszystkich stolic krajow azjatyckich lub afrykańskich. Jest tylko jeden problem SKAD mają ludzie wziąć pieniądze na latanie przy takich zarobkach jakie są w Polsce? Ludzie zwroccie uwagę na jakich trasach lata najwiecej samolotów z Polski UK i Irlandia. To nie jest przypadek. Ludzie latają tam do pracy a nie turystycznie. Z Krakowa do samego tylko Londynu jest 6 polaczen dziennie. Dlaczego nie ma tylu polączen do Rzymu, miasta pełnego zabytków, dlaczego nie ma polączeń do turystycznych miejscowości nad M. Śródziemnym? Bo ludzi nie stać na loty w takie miejsca!!!
katowiczan:wiem ze byl taki pomysl trasy BZG-KTW-GDN ale chyba pomysl upadl.....
katowiczan
2008-05-27 17:09
4tech: całkowicie się zgadzam. Takie połączenia nie od razu przynoszą zysk. Bardzo żałuję, że O2 wycofał się z BZG-KTW kiedy mieli coraz więcej PAXów mimo chorego rozkładu.
miras: nie chodzi mi o zapelnienie samolotow paxami bo to inna sprawa, tylko o to ze LO nie potrafi, nie umie, nie chce latac tak jak O2......na krajowych trasach....przeciez mozna utworzyc kilka polaczen typu SZZ-WRO-KRK, KRK-WRO-GDN, GDN-BZG-RZE, RZE-LCJ-GDN,KTW-BZG-GDN,i nie musza przeciez latac non-stop mozna realizowac te polaczenia rano i wieczorem.... tylko trzeba chciec....
4tech: O2 nie moze zapelnic swoich 18 miejscowych samolocikow, wiec LO równiez mialby problem z zapelnieniem swoich ATR, które nie da sie ukryc zabierają trochę więcej paxów.
katowiczan: tylko czemu LO tak nie potrafi......
katowiczan
2008-05-27 10:47
4tech: masz rację, to są doloty, a że O2 jest generalnie nastawione na zarabianie pieniędzy to wychodzi z założenia, że lepiej przewieźć tego 1-2 pasażerów niż lecieć na pusto:) i bdb, że tak jest.
marecki: i tu chyba masz racje...mysle ze lot 02 z BZG do POZ jest "DOLOTEM" na lot POZ-KRK i na odwrot wieczorem....poniewaz hub 02 jest z BZG.....:-))
4tech: no w zasadzie dokładnie na takiej lata, tyle że nie ma pełnej symetrii tych połączeń, ale to oczywiście jest z sensem, bo pewnie ruch na kierunku KRK-BZG jest śladowy.
marecki/katowiczan: nie tak do konca...samoly w zasadzie lata natakiej trasie..BZG-POZ-KRK-POZ-KRK-POZ-BZG....czyli wg. rozkladu lotow O2 jest tak: start z BZG o 6:10 oczywiscie vai POZ przylot do KRK 8:35, nastepnie ten sam samolot o 9:00 leci na trasie KRK-POZ-KRK i ponownie wraca z KRK do BZG via POZ o 20:15.....w BZG o 22:40...co do jednego zgoda rano n ie ma lotu z KRK do BZG...i tu chyle czola przed wami..a dlaczego? bo byloby bezsansu wracac do do BZG na "pusto".....
4tech: jest tak pisze katowiczan; jesteś w stanie O2 polecieć z BZG do KRK i wrócić tego samego dnia, ale w drugą stronę już takiej możliwości nie ma, więc de facto ta trasa jest KRK-POZ, z możliwością dalszego lotu do BZG ale na wybranych (konkretnie wieczornych) rejsach.
katowiczan
2008-05-27 08:13
4tech: nie wszystkie z BZG do KRK jest rano a z KRK do BZG wieczorem. Rannym połączeniem nie da się wrócić do Bydgoszczy a wieczornym z niej wylecieć bo samolot jest w Poznaniu tylko:)