Travel zamyka bazę w Katowicach

Travel zamyka bazę w Katowicach Travel Service zamknie w sezonie zimowym 2013/14 swoją bazę operacyjną w Katowicach. Przewoźnik potwierdził decyzję, ale nie podał jej przyczyn. Według nieoficjalnych informacji wynika, że zadecydowały o tym względy ekonomiczne.- W ostatnim czasie podjęliśmy decyzję o zamknięciu naszej bazy w Katowicach w sezonie zimowym 2013/14. Kwestia bazy w sezonie letnim 2014 jest...
24/10/2013 11:47   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_84aac 2013-10-28 15:01   
gosc_84aac - Profil gosc_84aac
To z kim w takim razie będzie teraz latać Itaka?
gosc_76f69 2013-10-28 13:42   
gosc_76f69 - Profil gosc_76f69
Hmm wg itaki będą z katowic zimą latać na Fuerte, do SSH, Taby , Marsa el Alam.. dziwne. Nie chcę jezdzic na inne lotnisko żeby lecieć normalnym czarterem:(
gosc_9bcf9 2013-10-26 06:51   
gosc_9bcf9 - Profil gosc_9bcf9
Faktycznie sami znawcy. A gdzie niby tej zimy mają z KTW????? Dalekie destynacje zabrał LOT, w ofercie TVS a także i EA brakuje lotów do HRG, SSH. Ta zima będzie dla nich gorsza niż poprzednie więc muszą ciąć wydatki.
gosc_82050 2013-10-25 21:41   
gosc_82050 - Profil gosc_82050
Z tego co kojarzę to głównym klientem Travela było biuro podróży Itaka - także artykuł powinien dotyczyć "Travel Service zamyka bazę w KTW z powodu braku porozumienia z biurem Itaka".
gosc_81fa3 2013-10-25 19:09   
gosc_81fa3 - Profil gosc_81fa3
Ech te komentarze co jeden to wiekszy specjalista! Zamykają to zamykają, widocznie coś im nie odpowiada! W KTW jest dośc miejsca dla wszystkich i jedni zamykaja a drudzy otwierają to wolny rynek !
gosc_3e4fd 2013-10-25 19:02   
gosc_3e4fd - Profil gosc_3e4fd
gosc_6df55 enter air nie ma tanich stawek wejdzie sobie na strone (I ZAREZERWÓJCIE BILET) wyjdzie drożej niż w LOCIE .
A pozatym enter air nie prowadzi szkoleń co najwyżej może na jakiś czas brać pilotów którzy MAJĄ TYPE RATING.Nie robi type ratingów bo to koszt 30tyś $ za pilota (oczywiście pilot dokłada z 20% ale to odpracowuje dla lini podczas kariery)
Jedną z lini która prowadzi type rating na Polskim rynku to WIZZAIR
piotrek737 2013-10-25 17:08   
piotrek737 - Profil piotrek737
gosc_6df55: Szkolenie to szkolenie, a niższe stawki to co innego. Nie mieszaj dwóch zupełnie innych rzeczy. Niższe stawki masz tylko dlatego, że mają mniej samolotów i mniejsze raty leasingowe. Jak masz nowe 800-tki to leasing kosztuje około 400 tys. $, a za używaną 800-tkę płacisz około 280 tys. $. Rocznie są to kosmiczne różnice w mln zielonych nawet przy flocie 12 samolotów. Ponadto niskie stawki wymusza nie tylko sama linia co przede wszystkim biura podróży i pewnie dobrze o tym wiesz. Polski naród bez promo nie poleci, więc co zrobić musi yć tanio. Travel ma o tyle lepszą sytuację, że istnieje dłużej (od 1998r.) a jednym z głównych inwestorów była grupa Icelandair, która posiadała 66 proc. udziałów, a teraz ma około 30 proc.
gosc_6df55 2013-10-25 16:52   
gosc_6df55 - Profil gosc_6df55
Najezdzacie TVS, a taki enter kaze pilotom placic za szkolenie. Czyli mlody po szkole placi za latanie, zeby wylatac godziny do odmrozenia ATPL frozen. to jest dopiero ohydna praktyka i dzieki temu enter ma konkurencyjne stawki...
flyhop 2013-10-25 14:38   
flyhop - Profil flyhop
gosc_7e6df ogar tvs ma średnią floty 8lat a enter air 17.3 lat.Odezwał się znawca lotnictwa raz cie itaka czy coś walneła do travel servica i już wszystko wie
gosc_01d39 2013-10-25 11:55   
gosc_01d39 - Profil gosc_01d39
tyle samo lat? to chyba ktos nie wykazuje się zbytnią znajomością branży...
zobacz link
zobacz link
gosc_7e6df 2013-10-25 09:04   
gosc_7e6df - Profil gosc_7e6df
@flyhop: sprawdź wiek samolotów Travela i wiek Entera, B737-800 mają praktycznie tyle samo lat w obu firmach...
@gosc_70fd2: owszem, może lądować na każdym, ale zanim mieli polską filię, to do Turcji latali oficjalnie przez Ostravę (podchodzili do lądowania, ale nie przyziemiali, dzięki temu wchodzili w przestrzeń powietrzną Czech i ich lot traktowany był jako ten z Czech), chodzi o prawo tureckie, z danego kraju mogą latać tylko przewoźnicy tam zarejestrowani.
Niektórym "ekspertom" na tym forum przydałoby się więcej wiedzy niż tylko ta nabyta w trakcie kilkunastu lotów samolotem...
flyhop 2013-10-24 23:17   
flyhop - Profil flyhop
travel service- Piloci zazwyczaj jest jeden Polak jeden Czech a personel 100% Polski
i jedna sprawa tvs nie ma boeingów w wersji "ER"
gosc_bc7b5 2013-10-24 22:44   
gosc_bc7b5 - Profil gosc_bc7b5
tamibe, chciałabym zauważyć że Travel Service również daje pracę polakom, więc nie do końca rozumiem o co Ci chodzi.
gosc_70fd2 2013-10-24 22:12   
gosc_70fd2 - Profil gosc_70fd2
tambie: Travel Service może ładować w Polsce na dowolnym lotnisku bez tworzenia filii. Jest przewoźnikiem europejskim i jak każdy inny ma prawo latać bez żadnych ograniczeń. Co do dawania pracy, każdy pracownik TVS Polska jest zatrudniony na podstawie umowy o prace w oparciu o polski kodeks pracy a nie jak jakieś bingo które daje śmieciowe czytaj na zlecenie, small planet daje kontrakty cypryjskie, eurrolot zatrudnia na działalność gospodarcza, wizzair jakieś kontrakty szwajcarskie a personel ryanaira zbazowany w PL płaci podatki w Irlandii. Wiec następnym razem jak sie nie orientujesz to lepiej sie nie wypowiadaj :)
gosc_2fe18 2013-10-24 21:54   
gosc_2fe18 - Profil gosc_2fe18
Mylicie sie tutaj.Travel Service znika w przyszlym roku,zmieniajac marke na smartwings.Pod ta brandowa nazwa bedzie oferowal regularne loty z Czech Ponizej link.Poza tym Wcale nie ma swietnej pozycji finansowej.Itaka zmienia operatora z wlasnej woli a nie pod dyktando Travel Service,Tak nawiasem mowiac lepsza przyszlosc widze dla Entera i Lotu niz dla nich
zobacz link
gosc_57f81 2013-10-24 21:39   
gosc_57f81 - Profil gosc_57f81
Tamibe, Travel ma 1 polski samolot, ale w Polsce w lato zatrudnia koło 100 osób załogi. Załogi na polskich umowach o pracę, z godną pensją, które płacą podatki w Polsce. I te załogi latają na samolocie Polskim, Węgierskim, Czeskim, Słowackim. Wszyscy zatrudnieni w TS są zatrudnieni przez firmę na okres szkolenia (miesięczny pobyt w Pradze). W firmie pracuje kilka osób załogi nie-polaków, którzy zostali po czasach kiedy zaczynali i byli tu permanentnie zblazowani. Osób zagranicznych jest może 15%. A teraz napisz ładnie jakie warunki dają inne firmy.
tamibe 2013-10-24 20:22   
tamibe - Profil tamibe
Tym się różnimy że patrzę z jakiego kraju jest firma i chciałbym dawać pracę naszym. Tak jest w krajach w których obywatele się szanują i dbają o swój rynek. Travel Service Polska to filia mająca 1 samolot (słownie jeden), Stworzona sztucznie dlatego aby inne samoloty Travel mogły lądować na polskich lotniskach. Wcześniej był kabaret z dotykaniem pasa w Ostrawie.
gosc_8deee 2013-10-24 19:41   
gosc_8deee - Profil gosc_8deee
Ja już bym wolał żeby latały zagraniczne czartery do KTW niż Polskie ;)
gosc_ca06b 2013-10-24 18:30   
gosc_ca06b - Profil gosc_ca06b
Travel mądrze dysponuje środkami finansowymi i ekonomią rynku lotniczego. Zima - okres martwy, więc i odpowiednie kroki. Latem sobie odbijają podwójnie. Ta firma to przyszłość rynku czarterowego na polskim niebie. Enter, Bingo...nie znaczący gracze. Ratują się kontraktami za granicą. Oferta operacyjno-produktowa bardzo słaba. Travel posiada nowe 738, kilka z nich jest ER. PLL LOT powinien brać przykład z TVS zarządzania firmą lotniczą. LOT i tak padnie, nie mam na myśli zniknięcia z rynku, po prostu stanie się kukułczym jajem dla innej linii która go przejmie, a w przyszłości nieznaczącą się firemką (z tradycjami, bo tradycja w PL ro rzecz święta).
gosc_a80ad 2013-10-24 16:55   
gosc_a80ad - Profil gosc_a80ad
Travel Service Polska to firma zarejestrowana w Polsce i zatrudniająca Polskie załogi, więc nie rozumiem takich komentarzy TAMIBE. Ja tam nie patrze na to jakiej narodowości jest załoga.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy