Pierwszy lot Air France do Katowic

Pierwszy lot Air France  do Katowic Linia lotnicza Air France, zainauguruje już jutro (26.03) nowe połączenie. Air France/Brit Air operować będzie na trasie Katowice – Paryż – Katowice trzy razy dziennie od poniedziałku do piątku oraz dwa razy dziennie w soboty i niedziele. Trasę obsługiwać będą 50-miejscowe samoloty typu Canadair Regional Jet 100. Paweł Cybulak
25/03/2006 14:29   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysy81 2006-03-28 18:53   
lysy81 - Profil lysy81
Dlaczego Sky nie wchodzi z nowymi polaczeniami do KTW a pcha sie w i tak juz zapchane Balice?
gosc_xxx 2006-03-28 14:51   
gosc_xxx - Profil gosc_xxx
styro: Pewnie że nie od razu, tyle że NAJPIERW robi się to, z czego się żyje, a potem gabinecik. A nie odwrotnie.
styro 2006-03-28 13:12   
styro - Profil styro
Do gosc_xxx jakbys zainteresowal sie sprawa, to wiedzialbys, ze istnieje projekt budowy nowego terminala w RZE i jak dobrze pojdzie to budowa zacznie sie w tym lub przyszlym roku - nie od razu Krakow zbudowano...
lysy81 2006-03-28 10:25   
lysy81 - Profil lysy81
Britair ma szanse lufthansa tez ma 3 razy dziennie polacznie z Frankfurtem z KTW (i to wiekszymi samolotami
) + 1 razy Dusseldorf i jakos wszystko pasuje Britair lata do CDG skad mozna wyleciec na caly swiat, przydalby sie jeszcze jeden wspolzawodnik latajacy do jeszcze innego portu hubbowego Swiss, SAS, AlItalia...we`ll see
gosc_Marek 2006-03-28 00:00   
gosc_Marek - Profil gosc_Marek
zwir przylecialo 11 pasazerow z Paryza
gosc_zwir 2006-03-27 17:49   
gosc_zwir - Profil gosc_zwir
Czy może ktoś się orientuje jaka jest frekwencja na trasie KTW-CDG-KTW?
pikus 2006-03-26 18:50   
pikus - Profil pikus
po jakiemu liczycie te nowe polaczenia - czy np. polaczenie z Katowic do Kolonii z wizzem to jest nowe polaczenie pomimo ze juz bylo CW? Acha tak poza tym to dzisiaj jest fajny artykul w the timesie - porownanie Ryana, EZY & BA connect. Ryan wypadl slabo ale najtanszy, BA connect zdecydowanie najlepiej ale zdecydowanie najdrozszy. EZY niezly cena wyzsza od Ryana ale lepszy standard i oblsuga. Fajne podsumowanie - czyli jaka linia polecimy nastepnym razem - the choice is easy.
bartek 2006-03-26 16:01   
bartek - Profil bartek
Krakow mial ten problem ze od zawsze duzo do gania w sprawie inwestycji mialo wojsko. teraz jak wiemy armia przekazala ok 16ha ziemi i teraz smialo mozna budowac nowy terminal. Mam nadzieje ze Krakow za pare lat bedzie na rowni z ruchem z Okeciem co jest naprawde bardzo mozliwe :) Jesli chodzi o nowe polaczenia to faktem jest to ze w KTW nie ma tak duzo, ale szczerze mowiac wole jedno polaczenie AFR niz np. 4 nowe np. W!ZZ czy CLW ktore po sezonie znikna, a AFR zostanie co bedzie prosperowalo. Niestety mimo tego iz KTW mialo naprawde szokujacy wzrost ruchu to tylko dzieki LCC, a nie dzieki tradycyjnym przewoznikom. Dlatego bylismy na szarym koncu jesli chodzi o takich przewoznikow :/
gosc_xxx 2006-03-26 15:55   
gosc_xxx - Profil gosc_xxx
Gdańsk od dawna ma plany rozwoju, gotowe 2 projekty (na teraz i na później), kanciapę dla dyrekcji też już ma - a w kiblach jeszcze nie ma tłoku. Checkiny też sobie radzą. Spokojnie ;) Faktycznie się zagęszcza, już nawet poza szczytem cięzko dopchać się do szyby w punkcie widokowym. Ale generalnie odloty bez problemu. I oczywiście problemy z parkowaniem. Dojazd OK, dwupasmówka świeżo zrobiona, korków brak, autobusy co kwadrans... Natomiast koszmar po przylocie - kolejka do odprawy paszportowej wychodzi aż na płytę postojową, tylko 1 pas do bagażu itd. Ale w odróżnieniu od KTW z GDN jest WAW, FRA, MUC i CPH parę razy na dobę już od dawna.
Pytanie tylko dlaczego musi być zawsze taka wieś jak w Rzeszowie - gigant lotnisko, duża buda dla dyrektora, a terminal... szkoda gadać. To chyba polska specjalność - najpierw budujemy plebanię, potem kościół?
gosc_Senat 2006-03-26 12:37   
gosc_Senat - Profil gosc_Senat
Viva Air France! Oby jak najwiecej lini tradycyjnych z KTW. AF to renomowana linia z dobrym serwisem i siatka polaczen na caly swiat via CDG.
Po moim wtorkowym wylocie z Balic w poludnie do Monachium stwierdzam, ze z Balic nie mozna juz w normalnych warunkach zostac odprawionym. Natlok pasazerow o tej porze lini niskokosztowych oraz odprawianego tez samolotu LOT do Chicago sprawil, ze terminal wygladal jak smierdzaca potem hala targowa. Ukrylem sie przed tym wszystkim w Executive Lounge na szczescie z wlasnym wezlem sanitarnym. Wspolpasazerowie juz w samolocie mowili mi, ze wyglad toalet terminalu uragal wszelakim standardom sanitarnym. Oby taki los nie spotkal lotniska w KTW. Rosnaca ilosc polaczen szczegolnie niskokosztowych w nieprzystosowanych do tego terminalach prowadzi do takich zjawisk. Mam nadzieje, ze GDN sobie z ta iloscia poradzi i podniecaja niektorych forumowiczow rosnaca ilosc pasazerow a w przypadku GDN to pawie wylacznie lini niskokosztowych nie stanie sie przeklenstwem jak w Balicach, w ktorych buduja nowy budynek administracyjny i dyrekcji...
gosc_macie 2006-03-26 12:33   
gosc_macie - Profil gosc_macie
a kraków obsłuży 2300000 pasażerów
raf 2006-03-26 12:04   
raf - Profil raf
a z Gdanska 12 nowch polaczen,tylko krakow nas przegonil,spokojnie bedzie ponad 1mln:)
humbak 2006-03-26 10:18   
humbak - Profil humbak
aguirre: Cieszę się, że się ktoś ze mną zgadza... W ogóle nie rozumiem, dlaczego wokół BritAir robi sie tyle hałasu - prasa w ogólne przedstawia linię jako "taniego przewoźnika" wykazując, że zupełnie nie zna się na rzeczy w sposób wręcz zatrwarzający. Czytałem w Wyborczej (zresztą w przeglądzie prasy na Pasazer.com), że BritAir to "kolejny tani przewoźnik w Katowicach"... Dramat! Choć może to Air France stwarza taki PR, chcąc wykorzystać "owczy pęd" Polaków do niskokosztowców?
aguirre 2006-03-26 00:43   
aguirre - Profil aguirre
stenus: dokładnie o to chodzi. Wg AF w najgorszym razie mało zarobią, ale coś odbiora Lufie, chociażby kilku pasażerów dziennie.
Cezary: przenieś się do Katowic i nie będzie problemu :-).
gosc_Marek 2006-03-26 00:36   
gosc_Marek - Profil gosc_Marek
Pikus - z KTW w sezonie letnim zostaje uruchomione 6 nowych polaczen, natomiast z Krakowa 15
humbak 2006-03-25 22:25   
humbak - Profil humbak
Za BritAir stoi przecież Air France i wielki hub w CDG, więc po co tyle gadać o obłożeniu? Mogą latać i z pustymi samolotami, ważne, że Air France odbierze pasażerów Lufthansie.
bartek 2006-03-25 22:20   
bartek - Profil bartek
Nalezy jeszcze dodac ze tego typu polaczenie w tych godzinach nie sa otwierane dla ludzi co chca leciec tylko do samego Paryża. Otwierane sa dla ludzi dla ktorych CDG bedzie lotniskiem przesiadkowym w dalsza trase z reguly na loty dalekiego zasiegu czyli USA, Azja itd. AF robi badanie rynku co jest pewne, dlatego byc moze bedzie tak ze zniknie np. popoludniowe polaczenie choc loty do Azji sa wykonywane wieczorami. Za pare miesiecy sie przekonamy co i jak :)
Cezary 2006-03-25 22:11   
Cezary - Profil Cezary
Po drugie gdybym mieszkał koło lotniska w Pyrzowicach to pierwszym samolotem bym leciał na śniadanie i kawkę a wieczornym z Paryża bym wracał. Niestety mieszkam koło Szczecina.
Cezary 2006-03-25 21:36   
Cezary - Profil Cezary
szot: widzę że jesteś malkontentem. Trzeba mysleć pozytywnie. A może BritAir się jednak uda ? Jeśli to będzie mały samolot to dla rentowności wystarczy 50-70 % obłożenia czyli 20-30 pasażerów...
gosc_xxx 2006-03-25 21:36   
gosc_xxx - Profil gosc_xxx
Zaczną latać w sensowne rejony świata o sensownych godzinach i za sensowne pieniądze - będzie obłożenie. Spokojnie Paryż, Rzym, Mediolan, Malaga, Madrid, Barcelona, Lisbona może być z każdego z tych lotnisk 2-3 razy w tygodniu w środku dnia. Tylko nikomu się nie chce z WRO, POZ czy GDN...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy