Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_4ccdd
2014-03-06 17:02
Pamietajcie, ze KTW zarabia nie tylko na pasazerach. Cargo i sporo firm naprawiajacych samoloty. KTW nie musi na sile nabijac statystyk. Lepiej inwestowac w cargo niz np Ryanair.
gosc_91557
2014-03-06 14:47
Nie dziwię się że są spadki
Pyrzowice już dawno usiadło na laurach,nie ma nowych przewoźników czyli kierunków za dwa lata nie będziemy już czwartym lotniskiem w Polsce tylko 5 lub 6 takie są realia w tym roku też brak nowych połączeń a szkoda
Jeśli o mnie chodzi to Katowice mogą być nawet 10 portem w kraju. Byle by dalej te 2,5 mln z nich latało, czyli by siatka pozostawała bez zmian. Ja mam ze ŚLĄSKA na lotnisko 25 min. jazdy, więc trudno mi mówić, że jest źle (ile się jedzie w godzinach szczytu z Huty do Balic?). A i wśród moich znajomych wszyscy są zdania, że latamy z Krakowa tylko, gdy nie możemy z Katowic. :)
130 000 paxow? Faktycznie lotnisko do likwidacji. Zastanowcie sie co piszecie. Lotnisko jest rentowne, ma takie kierunki jakie sie sprzedaja i jest bezpieczne. Plakanie nad 3 tys paxow jest glupie
gosc_d8f65
2014-03-06 13:26
a i Austrian Airlines zapomniałem. Wymieniłem z brzegu 5 linii regularnych, których poza WAW w PL nigdzie indziej nie ma więc nie pisz pierdoł o tym że KRK to typowe LCC.
gosc_c87ed
2014-03-06 13:23
marcowy; pokaż mi we WRO czy GDN: Aerofłot, Alitalię, Finnair czy już niedługo Brussels Airlines. To co w GDN robi SAS w KRK robi Norwegian z dużo bogatszą siatką.
oczywiście piszę o liniach tradycyjnych
dokładnie: jest LOT, LH, AB - mniej więcej to samo co w GDN czy WRO. Pozostałe lnie: dziennie tyle połączeń co jeden SAS z GDN
gosc_54919
2014-03-06 11:48
GG bardzo ładny wynik pogratulować zarządowi. WSTYD.
gosc_9afef
2014-03-06 11:47
Z tymi połączeniami regularnymi to też nie jest tak wesoło SAS próbował i nic z tego nawet na małej maszynie.
gosc_e318f
2014-03-06 11:43
marcowy; KRK typowe LCC? no bez jaj chłopie. Wskaż mi port w PL gdzie nie ma LCC. Wszystkie regiony oparte są w 80-90% w LCC w KRK to jakieś 60-70%. Pokaż mi drugi port w PL gdzie występuje tyle linii regularnych co w KRK. Piszesz "Gdyby" gdyby babka miała wąsy była by dziadkiem więc takie gdybanie pozostaw małoletnim.
gosc_58407
2014-03-06 11:38
marcowy nie pisz ze KRK staje sie lotniskiem lcc bo i tak ma najwiecej lini tradycyjnych wsrod lotnisk regionalnych a na temat FR to samo mozna by napisac o KTW gdyby nie WIZZ to tez by byly w czarnej D......
gosc_9fbd7
2014-03-06 10:58
Jak tak dalej pojdzie to KTW beda musiec walczyc o swoje czwarte miejsce. GDN idzie do przodu bez szansy na dogonienie, WRO i WMI ostro nadrabiaja. Nowy pas czy niewiadomo jaki super terminal same nie pomoga.
gosc_83fa3
2014-03-06 10:49
Dokładnie. Wrocławski port już zamieścił letni rozkład na którym widnieje Düsseldorf by Germanwings
gosc_382e0
2014-03-06 10:29
Wszystkie trasy z Dusseldorfu do Polski od kwietnia przejmuje Germanwings. Nic nie będzie skasowane, gosciu ponizej nie wypisuje kretynizmów.
@krystek - masz rację, to kolejne mozliwe rozwiązanie sytuacji - rozwój połączeń regularny; gdyż na razie wieje trochę zagłębiem, ale czarterowym:P
gosc_791e9
2014-03-06 10:09
Mówienie o połączeniu kolejowym to następny megalomanizm , po nieuzasadnionej rozbudowie infrastruktury lotniska. Lotnisko poprzez nieudane zarządzanie w latach 2006 do nadal straciło lub nie uzyskało połączenia sieciowych przwożników. Pozostały ruch zarówno niskokosztowy jak i czarterowy jest uzależniony od wysokości dopłat dla przewożników jak i zapotrzebowania rynku. Katastrofalne błędy samorządowców od początku nie zapewniły lotnisku odpowiedniej komunikacji publicznej , zakładając że wszystko musi być rentowne. Ponadto brak strategi województwa spowodowały że region nie jest ani biznesowy ani turystyczny. Mówienie o rozwoju cargo na terenie Polski Płd. świadczy o braku wyobrażni , jaka jest ogólna ilość przewożonych towarów drogą lotniczą w Polsce. Wielkość nakładów finansowych , które przewiduje się na KTW, mają szansę nigdy nie być odrobione. Jeżeli potwierdzi się że od marca LH zlikwiduje połączenia do Dusseldorfu , to pozostanie jedynie LH do Frankfurtu., a zatem kompletna prowincja. LH już dzisiaj błaga agentów o większą sprzedaż z KTW niż z KRK , ponieważ zlikwiduje ostatnie połączenie do FRA. Ceny biletów z KRK są o 30% wyższe niż z KTW , a jednak to z KRK wolą latać pasażerowie. STALIŚMY SIĘ SATELITĄ DLA BALIC.
Gdybać to można w nieskończoność. Prawda jest taka,że dopóki W6 nie dołoży na stałe piątego samolotu( nie tak jak teraz na okres czerwiec-wrzesień), to o wzrostach można zapomnieć. Śląsk to najludniejszy i najbogatszy region w naszym kraju, więc potencjał wylotowy jest. KTW musi coś zrobić w kierunku rozwoju połączeń regularnych. Na czartery bym nie liczył. Znamy coraz lepiej języki obce i coraz więcej ludzi organizuje sobie wczasy na własną rękę. A w pamięci pozostają jeszcze upadające biura podróży, zawirowania polityczne w wielu krajach.
a ja tam wierzę w KTW. Co wy chcecie od lokalizacji ? przynajmniej jest przyszłościowa - nikomu nie będzie przeszkadzać. Jedynie co to komunikacja - to jest problem. A to że nie jest centrum kulturalnym czy turystycznym - no i co z tego ? taki Stuttgart też nie jest a jedno z największych lotnisk niehubowych w Niemczech. A co do biznesu to się nie zgodzę. To jest tylko kwestia czasu. Spójrzcie co się dzieje w cargo. Wszystkie lotniska w Polsce poza WAW mogą się schować. Za to KRK staje się lotniskiem lowcostowym. Gdyby nie FR to by nie było żadnych wzrostów. Gdyby to KTW dogadało się z FR a nie KRK to ci drudzy by byli w czarnej d...
Fatalne położenie lotniska i na prawdę fatalna komunikacja z okolicznymi miastami GOP niestety robi swoje. Do tego trzeba też dodać brak kultury pracowników lotniska, a szczególnie security control. I jak te sprawy się nie poprawią to będziemy nadal obserwować ten spadek. Sytuację poprawiłoby na pewno połączenie kolejowe z lotniskiem.