Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
tos: porównanie lmajchrowskiego ma sens. Chodzi o to, że ten sam lot w SASie jest 2x tańszy p2p brutto, a w Locie 2x droższy niż lot z przesiadką. To raczej kwestia tego, dlaczego 2x taniej jest przywieźć jabłka z GDN do KRK niż kupić na straganie w KRK pod domem. Przyjmująć Twoje zastrzeżenie jakiekolwiek porównanie nie byłoby możłiwe, bo ... pasażerowie, samoloty i obsługa zawsze są inne (plus dni tygodnia, pory dnia, koniunktura światowa, pogoda etc.) :))).
Może taniej KRK-GDN przez MUC albo CPH? Już tak kiedyś było.
Do lmajchrowski: nie rozumiem logiki w tych porownaniach, porownujesz te trasy tylko dlatego ze po drodze jest przesiadka albo jej nie ma? Inne rynki, inna konkurencja, inna wielkosc samolotow, inni pasazerowie, inna obsluga na pokladzie. Rownie dobrze moglbys sie zastanawiac dlaczego awokado jest drozsze od jablek, mimo ze i to owoc i tamto owoc.
lmajchrowski
2008-02-22 20:46
Do Tos: To jest porownanie taktyki SAS i LOT czytaj uwaznie. Wytlumacze ci jeszcze raz chodzilo mi ze w SAS za lot bez przesiadek OSL_WAW placisz 50% niz z przesiadka w CPH, a w locie jest odwrotnie z przesiadka placisz 2xwiecej niz za lot bezposredni KRK-GDN i chodzilo mi o logike przeciez za lot z przesiadka wszystkiego jest 2x wiecej a placisz mniej:) Mam nadzieje ze teraz zrozumiesz to co napisalem:P
Co to za porownanie? Porownujesz trasy na ktorych lata tania linia Norwegian. Sprawdz inne trasy, na ktorych SAS nie ma konkurencji-myslisz ze tam tez lata prawie za darmo? Zadna linia nie chce dokladac do interesu, tansze taryfy istnieja tylko wtedy, gdy jest konkurencja. Jeszcze okolo 2000-2001 roku "glupi" SAS nie musial sie specjalnie starac, bo na trasach wewnatrznorweskich latal oprocz nich tylko Braathens i razem utrzymywali wysokie taryfy. Bilet na trasie Oslo-Tromso mogl kosztowac nawet 6 tysiecy NOK, drozej niz z Oslo do Nowego Jorku. Ale pasazerowie chcac nie chcac musieli tyle placic, wiec dlaczego SAS mial na nich nie zarabiac?
lmajchrowski
2008-02-22 05:36
Tak w ramach ciekawostek. Sprawdzilem przelot z OSL-WAW -OSL np. na czerwca lot bezposredni w dwie strony 976 NOK z przesiadka w CPH 2136 NOK. Dla porownania w LOT jest odwrotnie na trasie z KRK-GDN to dlaczego ma SAS nie zarabiac na glupocie LOT jesli tak nasz narodowy przewoznik bedzie planowal kolejne destynacje i cennik to jedyna rzecza ktora moze sie wydarzyc to smierc LOTu. A szkoda bo to byla taka piekna marka :(
lmajchrowski
2008-02-21 17:09
Hamburg: niestety to sie nie liczy bo wylot musi byc z Polskiego portu i powrot tez wiec szukaj polaczenia z polski wiem ze w USA loty sa naprawde tanie ja juz kupilem bilety na trasie ORD-HNL za 400$ z przesiadka w LAX :)
Miguel: W VII 2006 jechalem z lotniska/ na lotnisko na Oslo pass. Moze sie cos zniemilo od tego czasu.
Biuro podróży Neckermann, sam przelot WAW-DJERBA ( TUNEZJA ) - WAW liniami TUNISAIR : cena 649zł ( 260 $ ). Pozdrawiam.
no to mam tez propozycje do konkursu. za 242,80€ NYC-LAX (11.06-18.06) Delta okolo 4000km w jednom strone ;-)
marqoos_pl
2008-02-21 09:36
A z drugiej strony, gdybyśmy pozwolili na lotniskach zamieszkać bezdomnym, to jak by wyglądały? Kto by pilnował porządku? Kto by sprzątał? I kto by za to płacił? Oczywście, że pasażerowie. Oprócz pozostałych taks nalezałoby dodać jeszcze jedną "na bedomnych na lotnisku". Przepraszam bardzo, ale tutaj zgadzam się w władzami lotniska. Lotnisko nie jest schroniskiem...
jsg: Dzięki! Choć nie jest tak, że z tą kartą jedzie się z lotniska za darmo - 65 NOK i tak trzeba wydac, ale ogólnie to bardzo ciekawa propozycja.
Aguirre: dla scislosci: SAS Norge to nie jest subsidiary SASu jak np. AirBaltic, tylko jeden z "elementow" SASu. Braathens bylo oddzielna lina lotnicza do okolo 2002 roku, mialo swoje tradycje (np. stewardesy pojawialy sie w "folklorystycznych" strojach norweskich 17 maja - swieto narodowe Norwegii), wspolpracowalo z KLM w ramach programu Wings dowozac pasazerow z Oslo, Stavanger i Bergen do Amsterdamu i konkurowalo z SASem na trasach wewnatrznorweskich. Potem zostalo wykupione przez SAS i polaczone z norweskim SASem pod nazwa SAS Braathens, a od paru miesiecy SAS Norge. Braathens mial swoj kod BU, ktory juz zostal wycofany. Braathens mial Boeingi, wiec w ramach ujednolicenia floty SAS przerzucil wszystkie swoje leciwe McDouglasy do Danii i Szwecji i po Norwegii lata wylacznie Boeingami. Moze im sie uda, SAS jest teraz duza gorsza linia niz kiedys, poziom obslugi na pokladzie duzo slabszy niz w Locie, probowali latac na roznych trasach do Polski, nawet do Lodzi Cimber Air, do Krakowa pare razy i sie nie udawalo.
WAW - FAO - WAW z BA za 408 USD :)
tos: to SAS Norge. Taka subsidiary SASu, dawny SAS Braathens, dawny Braathens. Lata tylko do i z Norwegii i po Norwegii i ma inny kod niż SAS. Nalezy do SASu jak AirBaltic, EstonianAir, Spanair, Wideroe etc. W Noprwegii pracuje dużo Polaków - inaczej niż w Danii. Loty będą raz dziennie, a nie parę razy na dzieńjak SK do WAW i Lot do CPH. OSL jest przesiadkowym portem dalej do Norwegii, gdzie ludzie jadą do roboty, jak na wyspy. DY i W6 wożą kupę naszych tam więc SAS Norge wyczaił okazję. W najgorszym razie ich straty i tak będa niższe niż Lotu :))))).
Ciekawe dlaczego LOT ma code-share z SASem tylko na trasach z Warszawy do Kopenhagi, ale z Warszawy do Oslo i Sztokholmu juz nie. Domyslam sie, ze nie chcial tego SAS, bo nie ma wlasnych polaczen na tych trasach i woli wysylac swoich pasazerow przez Kopenhage. Milo, ze SAS otwiera polaczenie, ciekawe na jak dlugo i jakie bedzie mial oblozenie na tej trasie-bedzie latal Boeingami, podczas gdy ze swojego glownego hubu w Kopenhadze wysylal do Warszawy Dashe. Oslo to nie jest powazny port przesiadkowy, SAS zlikwidowal polaczenia transatlantyckie z OSL pare lat temu.
lmajchrowski: jak konkurs to i musi być jakaś nagroda, zachęć nas ;)
lmajchrowski
2008-02-20 23:38
Mam maly konkurs jesli lot krk-gdn-krk kosztuje okolo 1000zl tj. 400$ lub 280EUR w miesiacu czerwcu o dowolnej dacie. Kto zjandzie najdluzszy lot z lotniska w Polsce ktory bedzie kosztowal do 1000 zl moze byc z przesiadkami i gdziekolwiek na swiecie (pamietajcie na czerwca- LINIE TRADYCYJNE) Pokazmy ludziom z lotu gdzie mozna za ta cene doleciec. Moj typ warszawa-lizbona-warszawa alitalia 1-06 do 8-08 za 368$ :) kto da wiecej ??
lmajchrowski
2008-02-20 23:24
Dla mnie to troszke dziwne uruchamiaja jakies nowe polaczenia Bog wie gdzie a np. Manchester przeciez to bardzo dobra destynacja a tylko CO na niej dziala czemu??. CDG 3 x LOT 4xAF czy im sie bardziej oplaca?? AZ zlikwidowala polacznia do Milanu powinni juz myslec nad uruchomieniem dodatkowego rejsu albo zmienieniem ERJ na cos wiekszego. Wiedza ze transatlantyk to dochodowa trasa a juz kto wie od ilu lat nic nowego nie otworzyli moze cos o LAX powinni pomyslec. A jesli chodzi o Azje to mozna przeciez uruchomic oblegane polaczenie do HKG tam jest stolica Azji. A tak poza tym to moze wpadna na pomysl zeby otworzyc polacznie waw-modlin-waw za jedyne 500zl przeciez to LOT :)
aguirre: to ze SAS ma drosze bilety w Europie to sie zgodze....ale na transkonyntentalnych majom o wiele tansze niz LOT.