Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_57df2
2015-01-16 19:38
Jaki agent handlingowy obsługuje WizzAira w GDN?
solokhumbu
2015-01-15 11:02
SZZ-BGO jest już ogłoszone na konferencji prasowej w GDN :)
przemolot
2015-01-15 10:56
Nieźle. U konkurencji przeczytałem, że zapowiedział także SZZ-BGO, ale nie znam szczegółów. Trzeba poczekać na artykuł na p.com
spotter10
2015-01-15 10:53
Nie wiem, nie byłem osobiście. Zwiększenie oferowania na połączeniach do Sztokholmu, Oslo, Bergen, Stavanger, Mediolanu i Liverpoolu. Podali też jedną ciekawą informację - Wizzair jest największym klientem GDN i generuje 44% ruchu. Czyli prawie połowę, a nie większość :)
przemolot
2015-01-15 10:49
Tusk będzie miał bliżej ;) Spotter10 - mówili coś o nowych kierunkach z innych lotnisk?
spotter10
2015-01-15 10:48
Baaa, też bym chciał by Ci przewoźnicy się u nas pojawili. Moim zdaniem kiedyś to nastąpi, zwłaszcza, że BA już latało. Gdzieś słyszałem plotki, że może w tym roku właśnie BA do GDN powróci. Ale to tylko niepotwierdzone plotki. A KRK gratuluję takich przewoźników :)
spotter10
2015-01-15 10:45
Btw, 6 maszyna w GDN potwierdzona. Aberdeen, Bruksela i Billund jako nowe kierunki (Billund już kiedyś było, ale inną linią na Saab 340). Do tego ma być zwiększona częstotliwość na już istniejących kierunkach. Zapewne redakcja niebawem poda więcej szczegółów.
spotter, własnie pisałem odpowiedż na drobne zaczepki ale ty napisałeś wszystko ładnie i szybciej. pozdr0 dla wszystkich z pomorza :) btw ale BA i KLM to KRK zazdroszczę :)
spotter10
2015-01-15 10:42
Qantasktw -> ja nie gloryfikuję GDN. Tak, mieszkam tutaj i kibicuję swojemu portowi, ale jeżeli dobrze śledziłeś forum, to zapewne zauważyłeś, że cieszy mnie każdy sukces każdego lotniska w Polsce i nigdy nie mieszałem z błotem. Rywalizacja jest w mojej naturze i dlatego cieszę się, gdy mój port okazuje się w pewnych kwestiach lepszy od innych. Czy to jest złe?
Zgodzę się, że tutaj na Pomorzu nie ma konkurencji, ale też region jest znacznie mniej zaludniony niż Śląsk i Małopolska. No ale taka już jest specyfika i z tym się nie dyskutuje.
KRK jest przed GDN, ale powoli można podejmować wyrównaną walkę. Fakt, w tym roku w KRK będzie wiele nowych przewoźników i połączeń (i cieszę się z tego) i zapewne znowu odskoczy, ale GDN też się ciągle rozwija i również można się spodziewać kolejnych połączeń.
Co do tego, na czym bazuje GDN a KRK i dopłat - które lotnisko nie dopłaca? Nie powiesz mi, że KRK tego nie robi. No i to nie jest tak, że bazuje głównie na Wizz i FR'ancy. Owszem, ten pierwszy zaczyna mieć tutaj swoją największą bazę (co mnie pozytywnie zaskoczyło), zaś ten drugi radzi sobie znacznie lepiej w innych portach. M. in. właśnie w KRK (14 w GDN do 31 w KRK kierunków). Kolejną sprawą są tradycyjni przewoźnicy - jest ich jak na port regionalny sporo ze sporą siatką połączeń. Chociażby SAS - pokaż mi inne lotnisko w Polsce, do którego jest aż tyle połączeń realizowanych przez tego przewoźnika?
Także kończąc moją wypowiedź: wcale nie staram się wynieść na piedestał GDN, tylko kibicuję i chcę, aby było jeszcze lepiej, a nie gorzej w innych lotniskach (sic!). I najważniejsze w tym wszystkim jest to, aby lotnisko się rozwijało, miało coraz więcej pax i zarabiało. Co akurat i KRK i GDN spełniają. Więc nie muszę porównywać siatki połączeń ani liczby przewoźników (tanich czy tradycyjnych - to nie ma znaczenia), by cokolwiek pisać.
gość_96877
2015-01-15 10:34
Wizzar latać będzie z Gdańska do Aberdeen, Brukseli i Billund. Loty rozpoczną się 19 czerwca, będą wykonywane 2x w tygodniu, w poniedziałki i piątki.
gość_91217
2015-01-15 10:10
Koledzy, co z tego, że upusty i umowy marketingowe lotnisko-linie? Lotnisko ma co roku niezłe zyski, samorządy do całej zabawy nie dopłacają ani grosza, więc o co chodzi? Niech sobie dają takie upusty jakie chcą, skoro efektem jest zysk portu i rozwój siatki. Poza tym co to ma znaczyć "rośnie pax ale reszta kuleje". Cargo rośnie bardzo mocno, czartery tak samo w tym roku wsrost ponad 30 proc w czarterach!
Qantasktw
2015-01-15 09:57
Śledziłem, śledziłem aż w końcu zdecydowałem się założyć konto.
spotter10 jest dokładnie jest tak jak pisze gość_42710. Ty starasz się wynieść na piedestał ten swój GDN a w rzeczywistości to port jak każdy inny w kraju. KTW wyprzedziliście w pax-ach ale reszta kuleje do KRK nie macie się co równać tym bardziej teraz gdy weszło do nich tylu tradycyjnych przewoźników a kolejni pukają do drzwi. Wychwalasz ten GDN a on głównie bazuje na WIZZ i FR i to dzięki dopłatom i dużym upustom dawanych przewoźnikowi. Porównaj listę przewoźników w GDN a w KRK i wtedy pisz cokolwiek.
keczemot
2015-01-15 09:36
Też się zastanawiam, dlaczego GDN jeszcze nie podało danych za 12 i 2014 ??? Czyżby czekali na dzisiejszą konferencję ?
Mam też nadzieję że Wizz nie wynajdzie kolejnego lotniska na północy a ucieszy nas czymś na południu ?!
gość_42710
2015-01-15 09:34
spotter10; płacisz, dajesz duże upusty to i masz. Też bym tak nie gloryfikował tego GDN może nas KTW wyprzedziliście ale do KRK wam jeszcze daleko. A weź pod uwagę, że na północy nie macie żadnej konkurencji my w promieniu niecałych 100km. mamy dwa duże porty które łącznie odprawiają 6,5-7mln. pax-ów a liczba ta stale rośnie więc o czym tu mowa
spotter10
2015-01-15 08:58
Konferencja na dzisiaj potwierdzona i prawdopodobnie właśnie 6. maszyna. Tego się nigdy nie spodziewałem, że w GDN będzie więcej maszyn niż w KTW. Bo to przecież w tym drugim Wizzair pojawił się pierwszy raz i to właśnie tam postawił na rozwój w Polsce. To wygląda tak, jakby GDN stawał się obecnie największą bazą dla tej linii w Polsce!
Btw, czy ktoś wie kiedy GDN opublikuje dane ruchu pasażerskiego za grudzień?
gość_136af
2015-01-15 08:39
od kiedy w KTW było pięć maszyn w roku 2008 2010 jak niedawno jeszcze była mowa o tym ze linia umieszcza nowy samolot
wersatis
2015-01-14 23:03
Nawiązując do pytania czym jest lepszy GDN od KTW to odpowiedz jest prosta. Jest mała konkurencja FR w GDN. Ryanair w KTW ma mało lotów. Patrząc na koszt połączeń dojazdowych na KTW i KRK z Katowic to jest różnica raptem max 10 zł. Połączenia FR z Krakowa są tańsze na podobnych kierunkach. Bardziej się opłaca dojechać do Krakowa autostradą.
gość_78a1b
2015-01-14 20:48
Ale co ma praca Michała Tuska na lotnisku? Zajmuje się rozwijaniem siatki i to się udaje, ale nawet bez niego Wizzair się rozwija np. do Skandynawii, SAS również gdyż branża morska, stoczniowa wymaga wielu częstych podróży. Jeszcze zwykły ruch turystyczny i przepis na tak bogatą siatkę gotowy.
gość_7c1d4
2015-01-14 19:46
Tak anonimowo przyznaje, że anonim dwa posty niżej skopiował tekst anonima poniżej z SSC :D Atrakcyjne wnioski to i się roznosi wiadomość. Która szczerze mówiąc każe się zastanowić w czym jest lepsze EPGD wobec Wizza od EPKT. Jedyne co kojarzę to Józefa Bąka. Może zbieżność imion z Varadim budzi sympatię landryny? ;)
gość_1a794
2015-01-14 18:24
Ładnie ktoś mnie kopiuje z skyscrapercity xD