gość_8b63b
2016-11-06 18:26
Moi drodzy, sprawa wygląda następująco. Jakościowo rodzina A320 jest zdecydowanie lepsza niż B737. Z drugiej jednak strony Boeing ma tańszą ofertę na B737 i dlatego jest w stanie konkurować z Airbusem. Ot i cała zagadka.
gość_ed33c
2016-11-06 18:15
Była i jest presja na europejskich liniach lotniczych z krajów EU aby kupować produkty Airbusa, ale wybór tych maszyn nie gwarantuje wyższych przychodów. KLM opiera flotę na B737, więc LOT też tak może.
@marcowy: sprawdziłem i ani w artykule, ani w komentarzach nie ma bezpośredniego porównania samych samolotów typu A320 do B737.
Moim zdaniem Twoja opinia jest niesprawiedliwa: oba te samoloty w generacjach z tego samego okresu są bardzo porównywalne, a różnice minimalne (np. B737-8 jest o kilka procent dłuższy od A320, natomiast A320 ma o kilka procent szerszą kabinę).
Natomiast zupełnie czymś innym jest przydatność samolotu w europejskich liniach typu LH (czy wspomniane wcześniej AF czy BA).
Podczas prezentacji w Krynicy (2016-09-08) Prezes LOT-u wspomniał (slajd nr 10) o czterech europejskich liniach (Aer Lingus, Austrian, Finnair, TAP Portugal) których potencjał, czy może też sposób radzenia chciałby naśladować. Tak się składa, że wszystkie te cztery linie użytkowały kiedyś B737, a teraz w tym segmencie mają tylko samoloty z rodziny A320 (co może być kluczem do rozwiązania zagadki to fakt, że każda z tych linii ma też A321).
sorry ale piszecie tak jakby A320 było nie wiadomo czym a 737 totalnym shitem
@irkolo: to żaden argument, chyba, że w krótkim terminie (np. do roku).
Przecież kiedyś LH miała we flocie B737, a nie miała A320 i też musiała szkolić pilotów i mechaników. Wybór maszyny ze względu na pilotów czy mechaników ma sens tylko wtedy gdy jest się "pod ścianą" i nie ma czasu na inne manewry. Dlatego wielu rozumie leasing B737-800 do LOT-u. Natomiast szybkie branie B737 MAX jest bardzo mocno dyskusyjne (np. przed zakończeniem eksploatacji B737-400, LOT będzie miał we flocie jednocześnie trzy generacje B737! Czy ktoś pisał o ujednolicaniu floty?).
Natomiast trzeba wspomnieć jak LH szanuje produkt, nawet gdy go wycofuje: #thankyou737. To miłe i jednocześnie pokazuje klasę.
Niektóre wybory w Polsce są tego dokładnym przeciwieństwem - można się przecież rozstawać "z klasą".
LOT ma pilotów i mechaników przeszkolonych na B737. Wprowadzanie do floty A320 byłoby po prostu dużo droższe.
gość_e083a
2016-11-03 12:03
@gość_e7eae: LH jako pierwsza rozpoczęła użytkowanie A320neo.
Wcale mnie nie dziwi że nie chcą B737 MAX.
Tak samo mnie nie dziwi, że wycofali wszystkie B737, podobnie jak wiele linii w Europie (np. Air France, BA).
@gość_0e06e: postawa LOT mogłaby dziwić, gdyby nie pamięć o polityce.
gość_0e06e
2016-11-03 11:53
Niemcy żegnają się z B737 a LOT nadal przy nich trwa.
gość_e7eae
2016-11-03 11:52
Dziwi mnie troche, ze LH nie zdecydowala sie na 737 MAX