kidloco - zgadzam sie nie ma porownania miedzy A380 a B747.
gość_55f5f: Wiadomo, że jak ktoś nie ma zmysłu estetycznego, to nie ma o czym dyskutować. Ale wystarczy postawić obok siebie A380 i B747 żeby zrozumieć.
zobacz link
gość_55f5f
2017-01-14 13:52
Nie wiem co w tym samolocie jest piekne. Garbaty kaszalot. Mam tylko do niego sentyment bo moj pierwszy lot transatlantycki byl ta wlasnie maszyna British Airways do MIA. W srodku ciasny i niewygodny, suche powietrze i nic szczegolnego. Jasne, jakby nie patrzec to jest i zostanie legenda lotnictwa cywilnego, ale to stara konstrukcja i teraz przyszedl czas na nowe sprzety. Moze te nowe faktycznie sa nudne: rura i dwa silniki w wydaniu M,L, XL i XXL. Takie czasy.
greg0303
2017-01-14 02:49
Dla wszystkich fanów Jumbo Jet'a, i nie tylko, zdjęcie startu B747-400 linii JAL z lotniska Los Angeles/LAX:
zobacz link
lysypiotr76
2017-01-13 22:31
No cóż , powoli samolot przechodzi do historii lotnictwa.
Serce mi krwawi, jak to czytam. Nie będzie nigdy piękniejszego statku powietrznego od Jumbo Jeta... Oby 748 jeszcze jako jako cargo się utrzymało ze 20 lat, potem mogę umierać.
Pamiętam, jak w czerwcu 1998 roku wylądowałem na JFK, to wokół wszystkich terminali widziałem zaparkowane Jumbo-Jety taki linii jak: B747-100 Tower Air, B747-200 Alitalia, Iberia, Olympic Airlines, Virgin Atlantic, TWA, B747-300 Swissair oraz B747-400 Air France, British Airways, KLM, Saudia, South African Airways, JAL, Singapore Airways ... ach, piekny to był widok :)
usuniety
2017-01-13 15:09
greg0303 - dodam, że w tym roku B747 będą znikały także w Azji - to ostatni rok pasażerskich operacji B747-400 w EVA Air (wcześniej linie wycofały wariant combi) oraz we flocie dalekodystansowej China Airlines.
B747 United sa juz dosc leciwe. Lecialem w ekonomy z ORD do NRT pare lat temu i wciaz jeszcze mieli ekrany na scianach zamiast indywidualnych monitorow. Wracalem 1-sza klasa i tez nic specjalnego nie bylo. Szkoda ze nie zamowili pare egzeplarzy na trasy do Azji.
greg0303
2017-01-13 14:00
Linie United Airlines eksploatowaly również wariant B747SP, po przejęciu części floty Pan American World Airways w 1986 roku. Przewoźnik ma we flocie 27 samolotów B787-8/9 Dreamliner, zamówienia na 35 sztuk A350-1000 oraz rozpoczął użytkowanie B777-300ER, z nową klasą biznes Polaris. Podobno następne zamówienie B777-300ER jest planowane wykorzystując korzystne oferty finansowe tego modelu. Ostatnie B747-400 będą wycofane z floty United Airlines w czwartym kwartale tego roku i przewoźnik planuje specjalną ceremonię pożegnania.
Linie Delta Air Lines mają jeszcze we flocie 9 sztuk B747-400 (dawne samoloty Northwest Airlines), które również zostaną wycofane z floty do końca tego roku.
Jumbo Jety wycofały już ze swoich flot linie Air France, ANA All Nippon Airways, Cathay Pacific Airways, JAL Japan Airlines oraz Singapore Airlines.
Linie British Airways są obecnie największym użytkownikiem B747-400 mając wciąż 37 samolotów aktywnych w swojej flocie.
gość_5783d
2017-01-13 12:27
Szkoda tych 747, ale ekonomii się nie oszuka. Za parę lat pewnie wszystkie znikną ;/
gość_e083a
2017-01-13 11:59
Jeszcze nie tak dawno były sugestie, że liczba A380 będących w użyciu przekroczy liczbę pasażerskich B747 będących w użyciu gdzieś około 2020 roku lub nawet później.
Na koniec 2016 w użyciu było 207 sztuk A380 i nieco ponad 300 pasażerskich B747.
Jeśli tempo wycofywania pasażerskich B747 przyśpieszy to na koniec 2017 będzie ich być może poniżej 250 sztuk, wobec szacunkowo około 220 sztuk A380. Na szybko kurczącym się rynku VLA to byłby duży, przede wszystkich prestiżowy sukces A380.
Ale czy to się stanie jeszcze w roku 2017 - tego na razie nie wiemy.