greg0303
2017-06-30 03:00
Liczba zamówień B737 MAX 10 okazała się większa, niż spodziewana przez producenta.
gość_b38ff
2017-06-19 20:34
Za pozno, tu juz najwiekszy sukces odnosi A-321
gość_af8c9
2017-06-19 16:36
Szkoda , że LOT nie zamierza pozyskać B737 M 10.
greg0303
2017-06-19 16:31
Zamówienia B737 MAX 10:
BOC Aviation - 10
GECAS - 20
CDB Aviation Lease Finance - 10
TUI Group - 18
Tibet Financial Leasing - 20 samolotów B737 MAX (również w wariancie MAX 10)
SpiceJet - 20
Lion Air - 50
Nie wszystkie zamówienia są potwierdzone.
greg0303
2017-06-19 16:25
Oficjalna prezentacja B737 MAX 10 na stronie producenta:
zobacz link
greg0303
2017-06-19 16:22
"MAX 10 to głównie konkurencja dla boeinga 737 MAX 9. Nasz A321neo o wydłużonym zasięgu ma o 10 miejsce więcej, może polecieć o ponad 1000 mil morskich dalej i ma o 10 proc. niższe spalanie paliwa - przekonywał Leahy."
Pierwsza część tej wypowiedzi ma sens.
W drugiej części natomiast wiceprezes nie wspomniał o ograniczeniach eksploatacyjnych A321neo, jeśli przewoźnik będzie chciał wykorzystać jego zwiększony (wariant LR) zasięg maksymalny. Aby uzyskać te dodatkowe 1000 mil zasięgu trzeba mocno zredukować pojemność pasażerską, ładowność oraz zainstalować dodatkowe zbiorniki paliwa.
B737 MAX 10 zmniejszy lukę pomiędzy B737 MAX 9 oraz B787-8, do czasu rozpoczęcia programu B7M7/B797, który również jest w trakcie przygotowań.
gość_edcbc
2017-06-19 14:26
Coś odpowiedź przedstawiciela Airbusa nie do końca merytoryczna. Porównanie zasięgu 737M10 i a321 o wydłużonym zasięgu to troszkę bubel. Nie dziwne że ma o tyle dłuższy zasięg jeżeli co do zasady jest to wersja o wydłużonym. Szkoda że nie porównał ze zwykłym 321