Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9badd
2019-02-18 10:42
gość_ec29c: Czy tylko LOT lata z Okęcia? Przecież nie. Nie pisz więc o Locie, bo to nie jest pełny ogląd sytuacji. Ilość pasażerów stale rośnie i nic nie wskazuje na to, by to się miało zmienić.
LOT otworzył masę nowych połączeń, skierowanych przede wszystkim do wysokopłatnego biznesu, a nie dla tabunów budżetowych turystów. Stąd niższy współczynnik wypełnienia. Dla linii istotny jest jednak zysk, a nie współczynnik wypełnienia.
gość_ec29c
2019-02-17 14:37
@gość_9badd
Wzrost liczby paxów jest znacznie mniejszy od wzrostu liczby siedzeń. W zeszłym roku LOT miał Seat Factor około 75%. Gdyby samoloty latały wypełnione zamiast 17,8 mln mogło być 19 mln.
A w tym roku wszystko zależy od cen, jakie zaproponuje LOT: przy niskich liczba paxów może przekroczyć 20 mln, przy wysokich paxów może być mniej, niż w zeszłym roku.
@gość_c518b
Kierownictwo LOT pod przewodnictwem Mikosza przeprowadziło udaną restrukturyzację, ale opracowało błędną strategię budowy Dużego Finnaira Jednocześnie próbując realizować błędną strategię (przesiadki i CPK) zrealizowało bardzo dobrą strategię Drugiego British Airways z około 65% slotów na Okęciu.
A politycy? Politycy PiS przypisali sobie sukces Tuska, bo to On uparł się przy drugiej kadencji Mikosza. Gdzie Ty tu widzisz upolitycznienie?
gość_c518b
2019-02-16 22:51
Zarόwno PLL LOT jak i PPL majᶏ dosyć kuriozalny model prowadzenia biznesu. Zamiast znaleźć jakᶏś niszᶒ rynkowᶏ lub nawet kilka z nich, to wszystko tylko upolityczniajᶏ.Jeśli ktoś prowadzi biznes oparty na modelu politycznym to prᶒczej czy pόźniej padnie tego ofiarᶏ. PZPR też nie rzᶏdziło wiecznie, mamy inne czasy. To ludzie decydujᶏ o tym co siᶒ dzieje, smutne jest, że nasi politycy tego najzwyczajniej nie rozumiejᶏ
gość_ebaef
2019-02-16 19:07
czy za takie działania nie powinno się iść do... kozy?
gość_9badd
2019-02-16 18:38
gość_ec29c: Warszawa ma niezmiennie mocne wzrosty ilości pasażerów od lat, a Ty nadajesz, że oferowanie jest zbyt duże. Obejrzyj sobie tłok na lotnisku. Tak jednoznacznie głupich opinii dawno tu nie było.
gość_80a2d
2019-02-16 17:14
Ludzie, jak on ma wg was ograniczac rozwoj lotnisk regionalnych??? Przeciez udzialy dajace wiekszy wplyw na zarządzanie PPL ma tylko na Okeciu (lotnisko PPLu), Balicach (76 proc.) i Modlinie (ze wzgledu na umowe spolki).
Czy to jego wina ile tam inwestują i jak zarzadzaja wiekszosciowi wspolnicy?
Czy to jego wina ze Lufthansie oplaca sie z tych pozostalych lotnisk regionalnych latac tylko do swoich hubow a i Lotowi to samo? Jaki PPL ma tutaj wplyw na Lufthanse, skoro to mialyby byc takie kokosy jak wam sie wydaje?
Skonczcie juz z ta demagogia i popytajcie we wlasnych samorzadach.
gość_ec29c
2019-02-16 16:04
Problem jest zupełnie innej natury: oferowanie w aglomeracji warszawskiej jest już zbyt duże. To dlatego LOT nie jest w stanie zapełnić swoich samolotów, średni Seat Factor około 75%, przy połowie przesiadkowiczów. Oczywiście LOT ma wieloletnią tradycję z utrzymywaniem absurdalnie wysokich cen za P2P i wożeniem powietrza, ale warto zauważyć, że tym razem również inne linie mają słabe wyniki na Okęciu.
Zaś Ryanair w Modlinie obniżył ceny i mimo niższego SF, niż na całej siatce prawdopodobnie ponosi straty. To dlatego mu nieszczególnie zależy na Modlinie. Dlatego poobcinał niektóre kierunki.
Chcecie wiedzieć dlaczego Ryan poleci do Burgas z Krakowa w październiku, a z Modlina nie? Otóż straci/straciłby na lataniu i z jednego i z drugiego, ale w KRK generalnie zarabia, więc ten miesiąc strat przeboleje.
A latanie z Modlina będzie przynosiło jeszcze większe straty, bo LOT przez cały czas powiększa oferowanie. Przypuszczam, że w tym roku LOT będzie miał około 65% oferowania i około 65% slotów. Latając z Okęcia pozyskuje większość ruchu wysokopłatnego. Na dokładkę LOT pozyskał MAX- 8, te same co Ryan. I nawet jeśli zapłacił 50% więcej, to jest to około 15 zł za miejsce w jedną stronę. Ryanowi zostają ochłapy ochłapów, bo przed nimi są pozostali flagowi i Wizz.
Nie wiem jaki jest plan dla Modlina: być może go zniszczą bezpośrednio, być może sprzedadzą, a potem obniżą opłaty za paxa na Okęciu do np. 30 zł.
gość_80919
2019-02-16 13:16
Zobaczymy, jaki ten człowiek będzie szeroko uśmiechnięty, gdy zmieni się władza. Nie zazdroszczę mu jego losu.
gość_f6c28
2019-02-16 11:40
Jasne, że Modlin nie jest czysty, ale ładowanie milionów w Radom gdzie nie ma nic poza kawałkiem pasa to jest absurd. Mam wrażenie, że gdyby ekipy z Modlin i Chopina były z tej samej opcji to dogadali by się w 5 minut .... :(
gość_2e22c
2019-02-16 09:19
Nie to żebym się czepiał, ale może nie zauważyłeś, że ta oferta była oderwana od rzeczywistości - 3200 m nowego pasa w KTW - trochę ponad 200 mln. 500 m pasa w RDO 288 mln. Więc tutaj jednak jestem po stronie Szpikowskiego, że konsorcjum startujące w przetargu próbowało naciągnąć PPL, więc słusznie unieważnili ten przetarg...
adam7691
2019-02-16 08:10
Radom jest mydleniem oczu, nigdy nie powstanie, mam taką nadzieję. A Modlin, już wkrótce przejęcie przez PPL lub upadek
gość_00546
2019-02-15 22:41
Nie lubię jak ktoś kłamie i to bezczelnie. Blokują rozwój nie tylko Modlina ale i innych lotnisk z regionów. Jeśli tak nie jest to dlaczego na chamca PPL i LOT chcą zmusić pasażerów nawet z dużych lotnisk regionalnych do latania wyłącznie przez WAW? Na szczęście jest zagraniczna konkurencja którą niestety PPL próbuje zniszczyć np. blokując rozwój Modlina i wyprowadzając konkurencję do Radomia. Czy to nie jest monopolizacja rynku? Tak więc panie Szpikowski proszę nie opowiadać głupot bo co panu na Nowogrodzkiej nawciskają to pana problem ale ludzie widzą i wiedzą co się dzieje i o co chodzi.
gość_24854
2019-02-15 21:48
Wg sprawozdania Modlina za 2017 r.: koszty obslugi na pasazera 23 zl, przychod od Ryanair na pasazera 8,5 zl.
Wniosek po osiagnieciu a nawet przekroczeniu pierwotnie zakladanej przepustowosci lotniska: niezbedne jest powiekszenie lotniska i zwiekszenie liczby pasazerow. Wspolnicy dajcie kolejne miliony.
Pan prezes doskonale wie, że 60 mln z obligacji to za mało na odpowiednie inwestycje w Modlinie ale jakoś w Radomiu już wyczucia zabrakło? No wstyd. Najniższa (jedyna) oferta na rozbudowę pasa o 200 mln wyższa niż zaplanowany budżet. No chyba ten Radom wyjdzie trochę drożej niż ktoś zakłada, bo pas to tylko rozbudowa a całą resztę trzeba zbudowć od zera a nawet gorzej, bo najpierw trzeba zburzyć to co tam zbudowano. A z czyich peniędzy? Prywatny właściciel nie pozwoliłby na takie zarządzanie.
gość_280ae
2019-02-15 19:56
Czy Ta Radomska buzka moze klamac ? Rozdanie z teczki PiSu zobowiazuje a odpowiedziec trzeba sobie samemu
gość_f6c28
2019-02-15 17:41
No jasne, lepiej wybudować nowe lotnisko w Radomiu za kilkaset milionów a potem zmusić przewoźników żeby stamtąd latali ;) Mam nadzieję, że nie skończy się jak w Madrycie....
gość_49890
2019-02-15 17:07
prawda według prezesa jest tylko i wyłącznie prawdą na jego użyteki i jest to mydlenie oczu
lysypiotr76
2019-02-15 14:44
Szpikowski powiedział na konferencji wprost, że jest jak najbardziej zainteresowany sprzedażą udziałów PPL w Modlinie. A że druga strona jest zainteresowana to nic nie stoi na przeszkodzie by rozmowy o transakcji rozpocząć. To chyba jedyny wspólny łącznik który zakończy ten ,,cyrk'' i doprowadzi do jakiegoś porozumienia.
gość_9badd
2019-02-15 12:13
gość_45c99: A czemu nie miałby być zadowolony?