gość_38022
2019-08-01 09:18
@gość_9badd: a skąd takie info? No i nówki czy z drugiej ręki?
gość_6ab96
2019-07-31 13:19
Kolejna linia rezygnuje z A380 i to Air France. Wcześniej Qatar Airways zapowiedział wycofanie wszystkich A380, które zostaną zastąpione przez Boeing B777-9. Ciekawe jaki model samolotu zastąpi A380 w Air France.
gość_9badd
2019-07-31 12:13
@gość_6e3d7: Zapomniałeś, że od grudnia pojawiło się w Locie 7 kolejnych E190 i 195.
Brawa nie tylko dla Air France, ale także dla firmy Airbus.
A220 powoli zaczyna dominować w segmencie 100-150pax. Dzięki polityce celnej Trumpa oraz zjednoczeniu sił Bombardiera i Airbusa mamy w ciągu ostatnich 15 miesięcy ponad 270 zamówień A220 (a z opcjami i z prawami to ok. 400).
Zarówno B737 MAX 7 (60 sztuk zamówionych) jak i A319neo (35 sztuk) praktycznie nie istnieją w tym segmencie (ale tutaj rynek poszedł w kierunku większych modeli - odpowiednio MAX 8 i A320neo). Podobnie trudno oceniać jako sukces sprzedaż E195-E2 i nieco ponad 100 sztuk zamówionych egzemplarzy (poprzedniej generacji E195 zamówiono też stosunkowo niewiele, bo 172 sztuki).
Biorąc pod uwagę tylko ostatnich kilka lat wynika z tego, że A220 zgromadził już ponad 70% zamówień w swoim segmencie.
Jak tak dalej pójdzie to za kilka lat myśląc o samolocie z segmentu 100-150pax będziemy po prostu pisać o A220.
gość_6e3d7
2019-07-30 23:57
Brawo Air France. Tutaj widać ze jest dokładna strategia rozwoju floty i całej firmy. Nie jak w PLL LOT gdzie ciągle brakuje samolotów i nie ma żadnych konkretnych planów aby rozbudować flotę samolotów średniego zasięgu poza Boeingami 737 MAX 8. Milczarski i cały zarząd LOTu mają dobrą gadkę ale nie strategie!