Ciągłe spadki od początku roku w Szczecinie

Ciągłe spadki od początku roku w Szczecinie Od stycznia do września br. port lotniczy w Goleniowie notował spadki. Największe - ponad 8 proc. - wykazano w lipcu (-9,8 proc., 55,6 tys.), styczniu (-9,6 proc., 38 tys.), maju (-9,2 proc., 55,2 tys.) i lutym (-8,9 proc., 35,9 tys.). O ponad 7 proc. ruch zmniejszył się w czerwcu (-7,6 proc., 52,2 tys.) oraz kwietniu (-7,2 proc., 45,2 tys.). Nieco lepiej wypadły...
16/10/2019 12:54   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Marcin14 2019-10-20 12:05   
Marcin14 - Profil Marcin14
Oprócz fiksacji na połączeniu z WAW, SZZ powinno wreszcie zacząć koncentrować się na przywozie ruchu turystycznego DO regionu. Zarówno tego niskokosztowego, jak i nawet czarterowego. Jak to się rozwinie, może pojawią się nawet tradycyjne linie.

Niedawno otwarto ekspresówkę S6 do Kołobrzegu i czas podróży na lotnisko samochodem czy busem wynosi zaledwie godzinę. Z Koszalina na lotnisko można dojechać w godzinę i 15 minut. Z Międzyzdrojów jest 45 minut, a po ukończeniu S3 za półtora roku będzie jeszcze szybciej. Po wybudowaniu tunelu do Świnoujścia gdzieś za 5 lat otworzą się zupełnie nowe możliwości, bo z lotniska będą mogły korzystać nie tylko kurorty polskie ale również wschodnioniemiecke. Oczywiście wiem, że jest lotnisko w Heringsdorfie, ale ono jest otwarte tylko w ścisłym sezonie i to jeden dzień w tygodniu.

To wszystko ma znaczenie, bo choć region jest biedny, to jednak w lecie przyjeżdżają do niego miliony turystów i to nie tylko Polaków, ale również bardzo duży odsetek Niemców, potem Norwegów i Czechów, a potem mieszanki różnych narodowości.

Przykładowo, z Kołobrzegu czy Świnoujścia trzeba się bujać na berlińskie lotniska aż 3,5 godziny, a z Koszalina prawie 4. SZZ ma już teraz wygenerować co najmniej 1 mln pax ruchu turystycznego w okresie letnim, ale oczywiście brakuje mu do tego infrastruktury. Żeby coś takiego mogło zaistnieć, terminal musiałby mieć przepustowość 3 mln pax rocznie i musiałyby powstać chociaż zalążki połączeń zarówno z południową Polską, jak i z zachodnią Europą.
gość_c45c0 2019-10-17 12:00   
gość_c45c0 - Profil gość_c45c0
Takie jest główne przeznaczenie tego lotniska - komunikacja ze stolicą, będącą jednocześnie portem przesiadkowym LOTu. Miłym dodatkiem jest jeden lot dziennie SASu.

Na loty w kierunkach nieobsługiwanych przez LOT/SAS, a przez innych przewoźników legacy jeździmy na lotnisko Tegel w Berlinie (2h jazdy busem w porównaniu do 40 minut do Goleniowa), a na połączenia linii niskokosztowych na lotnisko Schönefeld - stamtąd w wielu kierunkach połączenia są codziennie i w dogodnych porach dnia, a od niedawna również niekiedy na Tegel - od kiedy operują stamtąd Ryan/Lauda i easyJet.
gość_11b29 2019-10-16 21:31   
gość_11b29 - Profil gość_11b29
Kraków ze Szczecina jedynie do końca marca 2020. Jeżeli Szczecin odliczy sobie ruch krajowy, to jest za lotniskiem w Bydgoszczy :-(
gość_31a2d 2019-10-16 14:46   
gość_31a2d - Profil gość_31a2d
00d7f - dobrze podsumowane! Wynika to z tego ze wiekszosc lata z Berlina za granice!
Jedynie po kraju SZZ ma lepsza oferte niz SXF i TXL

Loty na STN i DUB sa bardz pozno. To tez nie pomaga
gość_00d7f 2019-10-16 13:46   
gość_00d7f - Profil gość_00d7f
Wynika więc z tego, że prawie 1/3 wszystkich lotów to loty krajowe- Warszawa i Kraków. Boję się, że jak dalej tak pójdzie źle z zagranicą to krajówka może osiągnąć pułap 50% wszystkich lotów.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy