Nie widać końca kłopotów przetargu na budowę terminalu w Radomiu

Nie widać końca kłopotów przetargu na budowę terminalu w Radomiu W czwartek 24 października br. Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (PPL) zmieniło Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w przetargu na wykonanie w formule projektuj i wybuduj budynku terminala na terenie lotniska Radom-Sadków wraz z wyposażeniem i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Zmiana SIWZ była podyktowana...
02/11/2019 08:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_cf95f 2019-11-06 10:04   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
@gość_dd272 żeby słuchać MS to trzeba mieć fantazję. gość który co mógł to spierolił, a gdzie mógł to zamieszał. a mityczne zatykanie się WAW widać w dwóch peakach i spowodowane jest stropedrowaną rozbudową, a nie magicznymi ograniczeniami.
pablakiss 2019-11-04 09:47   
pablakiss - Profil pablakiss
To jest post o komunie w Radomiu.. nie o powietrzu na Luz.
gość_39b7e 2019-11-03 21:45   
gość_39b7e - Profil gość_39b7e
gość e5204 ty lepiej wyluzuj bo piszesz głupoty i twierdzisz że mają sens
adam7691 2019-11-03 21:15   
adam7691 - Profil adam7691
gość_c35d7: to sobie policz, wjazdy, zjazdy, bramki itd. Jadąc 15 autostradą i 130 drogą ekspresową pokazałeś, że jakakolwiek dyskusja z tobą nie ma sensu. Takie osoby powinno się leczyć, bo merytorycznych treści od nich trudno wymagać.
gość_e5204 2019-11-03 20:25   
gość_e5204 - Profil gość_e5204
gość _39b7e: Ale z ciebie troll, zaloguj się to sobie porozmawiasz. Sobie rozmawiają i to merytorycznie. A Ty się lepiej zamknij bo często się odzywasz nic nie wnosząc do dyskusji. Na marginesie Rzeszów i Lublin będą miały ciężko ale LUZ bardziej jak otworzą Radom do WAW i WMI będą mieli jeszcze bliżej a mają jeszcze budować ekspresowke od S17 do Radomia, otwarcie jakoś 2022-23. I tu się nie dziwię obawom smolip67 bo to może oznaczać koniec LUZ.
smolip67 2019-11-03 20:09   
smolip67 - Profil smolip67
gość_c35d7; Małe plusy na LUZ od listopada będą. Brak STN x4 i mniejsze samoloty A320 zamiast A321 do EIN i TRF ale za to więcej WAW x6 ,IEV i DUB. Jasionka raczej na minusie od listopada parę kierunków wypadło,ale to się zobaczy jak będzie. Tu nie chodzi o dojazd ,ale o bogatą ofertę kierunków i częstotliwość.Może jeszcze o cenę biletu,znam jednego pana który za 80 zł tańszy bilet traci pół dnia na dojazd do WMI. Ale to jego czas?
gość_39b7e 2019-11-03 17:38   
gość_39b7e - Profil gość_39b7e
a jednak smolip67 to trol
gość_c35d7 2019-11-03 17:27   
gość_c35d7 - Profil gość_c35d7
smolip67- LUZ ma spadki za sobą przede wszystkim dlatego, że po prostu rok bez skasownych połączeń mija i teraz powinna być stagnacja. Jeszcze tak do końca ten czas sie nie skończył, bo październik jeszcze będzie na minusie. Od listopada dzięki dodtakowej rotacji do WAW będą małe wzrosty. RZE teraz jest na minimalnym minusie, ale też dochodzi WAW, więc będą małe plusy, choć i tak troche większe niż w LUZ. Co do zasysania pasażerów przez WAW i KRK no to oczywiście niezaprzeczalny fakt. Tylko, że w RZE ten procent zasysanych pax już się nie zwiększy, bo dojazd nie będzie lepszy. WAW już teraz zasysa mimo koszmarnego dojazdu do niej. Co dopiero będzie po otwarciu S17.

adam7691- Skoro masz realną prędkość na poziomie 100-110 km/h na autostradzie i drodze ekspresowej to chyba musisz jechać 90-100 km/h prawym pasem i trafiając na ciężarówkę albo wpychasz sie z lekko wyższą prędkością na lewy wyprzedzasz i wracasz na prawy. No cóż, coś za coś. Albo takie żółwie tempo i niskie spalanie, albo tempo 130 na ekspresówce i 150 na autostradzie i masz przyzwoity czas i nie jest to niebezpieczne. Ostatnio jechałem kilka razy A2 i za każdym razem zaledwie 3-4 razy zwalniałem przed ciężarówką na lewym pasie

smolip67 2019-11-03 16:29   
smolip67 - Profil smolip67
gość_c35d7; Czyli jechałeś od Radomia. Rozmawialiśmy o dojeździe od S19 przez Zakręt czyli od Lublina.Można ewentualnie prze Góra Kalwaria i przecinasz obwodnicę S2. Ja mieszkam w Lublinie od południa i mamy małą obwodnicę wewnętrzną ,dojazd bez problemów od 15 do 30 min. Zapominasz że chcąc dojechać na Okęcie z tych dzielnic południowo-zachodnich Lublina do S19 tracisz 15-30 min. W Rzeszowie zaczęły się spadki nie stagnacja,Lublin ma to za sobą. Rzeszów ma 6 kierunków na wyspy i MUC i WAW. Sezonowo EWR i ATH. Czartery fajne,skorzystałem w tym roku. Spojrzałeś na koszty na pasażera, jakie ma duże RZE(119 zł) i LUZ(118 zł). I tu się zgadzam my dopłacamy do tych portów,ja się na to godzę. Bo mam komfort z LUZ latania a nie tłuc się 2-3 godz z RZE czy WAW. RZE ma problem bo się nie rozwija plus KRK bardzo zasysa pasażerów. LUZ to samo WAW zasysa pasażerów a jak powstanie Radom to będzie spory problem dla Lublina,różnie się to może skończyć?
gość_39b7e; Co takiego nienawistnego napisałem na Jasionkę. Suche fakty przytoczyłem. Nie używaj słów(troll) których znaczenia nie rozumiesz. Mało mnie obchodzi RZE i skupiam się na problemach LUZ i nie boję się ich opisywać. Przeczytaj mój pierwszy wpis w tym temacie, nie ma nic o RZE. Mi lekarz pomoże ,Tobie już nie!
adam7691 2019-11-03 15:41   
adam7691 - Profil adam7691
gość_c35d7: skoro jesteś "fahofcem" od polskich dróg, zatem dwa słowa wyjaśnienia odnośnie przejazdu ze Szczecina do Poznania. Trasę pokonuję średnio 2-3 razy w miesiącu, o innych nie będę się wypowiadał.
Praktycznie masz dwie możliwości:
wariant 1) Szczecin - Jordanowo (S3), odległość: 160 km, prędkość dopuszczalna 120 km/h, średnia prędkość realna: 100-110 km/h, orientacyjny czas przejazdu: ok.1 godz. 40 min;
Jordanowo - Poznań (A2), odległość: 100 km, prędkość dopuszczalna 140 km/h, średnia prędkość realna ok. 110 km/h; orientacyjny czas przejazdu: ok. 1 godz. RAZEM = ok. 2 godz. 40 minut.
wariant 2) Szczecin - Skwierzyna (S3), odległość: 130 km, prędkość dopuszczalna 120 km/h, średnia prędkość realna: 100-110 km/h, orientacyjny czas przejazdu: ok.1 godz. 20 min; Skwierzyna - Poznań (24 / 92), prędkość dopuszczalna 90 / 50 km/h, prędkość realna 55-60 km/h; orientacyjny czas przejazdu: ok. 2 godziny. RAZEM 3 godziny 20 minut.

Takie są realia, jeżeli nie masz o tym pojęcia, to lepiej się nie odzywaj.
gość_39b7e 2019-11-03 12:31   
gość_39b7e - Profil gość_39b7e
Dyskusja z nawiedzonym smolip67 jest pozbawiona sensu , to trol opętany nienawiścią do RZE -[ja nigdzie nie wspomniałem o tym lotnisku ] , a ten tylko RZE ,RZE itd . Mam pytanie czy jak otwierasz lodówkę tam też widzisz RZE ? -tak to udaj się do lekarza
gość_c35d7 2019-11-03 11:43   
gość_c35d7 - Profil gość_c35d7
smolip67 w Warszawie jest połowa obwodnicy S2, którą ostatnio przy okazji dojazdu na Chopina jechałem bez żadnych utrudnień. Co do drugiej połowy no to racja, natomiast w Lublinie to samo. Nie ma południowej obwodnicy, więc mieszkając na południowo zachodnich przedmieściach dojazd do lotniska zajmie jedną trzecią czasu dojazdu na Chopina. Dopłata 2,5 raza wyższa do pasażera to nie jest "ten sam wózek". Tym bardziej uwzględniając to, że w RZE stagnacja, a w LUZ spadki od ponad roku i to bardzo duże. Więc różnica w 2019 jeszcze się pogłębi. A RZE ma do zaoferowania 9 kierunków, których LUZ nie ma w ofercie. Nie wspominając już o charterach, których LUZ nie ma wcale. I nawet jak za pare miesięcy będzie miał taki 1 to i tak RZE ma dużo bogatszą oferte. A kto dopłaca, jak nie podatnik?
gość_dd272 2019-11-03 10:55   
gość_dd272 - Profil gość_dd272
Boże, ilu tu znawców:) A jacy oni przy tym w większości stronniczy i zakłamani!
Warszawa zaczyna się zatykać. Tegoroczna dynamika przyrostu ilości pasażerów w WAW będzie sporo mniejsza niż rok temu nie tylko dla tego, że wzrosty ogólnie przyhamowały ale i dla tego, że coraz trudniej "wcisnąć" loty na Okęciu. Posłuchajcie choć jeden raz Szpikowskiego zamiast powtarzać knajackie slogany, że ta budowa to coś strasznie głupiego.
To lotnisko ma o wiele większe szanse na zbliżenie się do rentowności niż Lublin, Bydgoszcz czy Łódź. Nie mówiąc już o takich pupilkach tutaj piszących jak Olsztyn czy Zielona Góra, którymi się tu wielu zachwyca, jakie malutkie i jakie piękne. Radom naturalnie przejmie część ruchu z WAW, szczególnie z obszaru południowego i pozwólmy PPLowi go wybudować.
smolip67 2019-11-02 21:30   
smolip67 - Profil smolip67
gość_c35d7; Po pierwsze od strony południowej obwodnica Warszawy się buduje,zakończenie prac 2020-21. Po drugie Lublin obwodnice ma i można śmiało dojechać na lotnisko w 30 min. Jasionka mimo 800 tys obsłużonych pasażerów dopłata do każdego pasażera 34 zł to też marnotrawstwo? RZE jak wybudują ekspresówkę S19 nie ma nic do zaoferowania pasażerom z LUZ. Ty dopłacasz do LUZ,śmiem wątpić.
gość_c9d58; to nie zawiść to suche fakty LUZ i RZE na jednym wozie jedzie. zobacz link
gość_8f71a 2019-11-02 21:21   
gość_8f71a - Profil gość_8f71a
pasazer - obecnie profesjonalizm = modlitwa ;). Analizy, przygotowania, opinie ekspertów 'świeckich' to lewactwo. O ile jeszcze rozumiem PR przy CPK, to RDO przekracza granice absurdu. To co zostało z tego lotniska, wraz z księgami powinno się zaplombować i pokazywać przyszłym pokoleniom jako muzeum głupoty.
gość_5e3b2 2019-11-02 21:12   
gość_5e3b2 - Profil gość_5e3b2
gość_c35d7: najwyraźniej nie poruszasz się po Polsce samochodem, po co zatem piszesz o czasach przejazdu skoro nie masz pojęcia o realiach jeżdżenia po polskich drogach?
gość_5e3b2 2019-11-02 21:10   
gość_5e3b2 - Profil gość_5e3b2
Warszawa ma obwodnice??? Od kiedy? Coś przegapiłem w swoim rodzinnym mieście? Którędy niby ta obwodnica przebiega? Ze droga nr 50 zapchana przez miliony ciężarówek? A może ten kawalątek S2 kończący się na Ursynowie? Czy może wiecznie zapchana Trasa Toruńska? gość_c35d7: może poszukaj znaczenia słowa obwodnica, a dopiero później wypowiadaj się na temat, o którym nie bardzo masz pojęcie.
pasażer 2019-11-02 21:05   
pasażer - Profil pasażer
Przepraszam, bo ja się nie znam. "PPL nie ma szczęścia ..." przepraszam to budując lotnisko bazuje się na szczęściu? Ja myślałem, że na profesjonaliźmie.
gość_c9d58 2019-11-02 19:18   
gość_c9d58 - Profil gość_c9d58
smolip67 uważaj bo ci żyłka pęknie - zawiść to choroba
gość_c35d7 2019-11-02 19:18   
gość_c35d7 - Profil gość_c35d7
smolip67- Może lubisz stanie w korkach w centrum, jednak Warszawa ma obwodnicę, którą bezkorkowo spokojnie przejedziesz, więc argument nietrafiony. Co więcej, w Lublinie średnia prędkość jazdy jest niższa niż w Warszawie. To, że mieszka w okolicy x ludzi, to nic nie znaczy. Liczy sie ilość odprawianych pax, któa w Lublinie delikatnie mówiąc nie jest imponująca. A mi sie nie uśmiecha płacenie co miesiąc na to, żeby wybitnie nierentowny LUZ przyjmował 3-4 samoloty dziennie. Skoro 400 tys ludzi nie potrafi zagwarantować rentowności lotnisku, to już wasz lokalny problem. RZE fakt też nierentowny, ale dużo bliżej mu do osiągania zysków niż LUZ. Ekspresówka pomiędzy Lublinem a Jasionką i pasażerowie LUZ mają mniej niż 1,5 godzinki do WAW i RZE. A to, że dopłata do każdego pasażera w LUZ w zeszłym roku wynosiła 85 zł to już nie jest marnotrawstwo? Skoro tamten rok był zakończony z takimi stratami, mimo przyrostu liczby pasażerów, to strach pomyśleć co będzie w 2019...

adam7691- Liczyłem dla prędkości autostradowych. 130-150, a nie 200. Może lubisz jechać 100 km/h pomiędzy ciężarówkami i spowalniać lewy pas, nie wnikam
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy