gość_05de3
2020-04-30 09:15
Rzecz w tym że z takimi tematami trzeba dotrzeć do mieszkańców Polski powiatowej, którzy nasłuchają się krótkich wiadomościowych komunikatów o potędze gospodarczej kraju i zapytać się ich:
Z czego Ty jako obywatel prędzej będziesz korzystać: z nowoczesnych dróg i szybkiej kolei czy może z przekopanej mierzei Wiślanej i wielkiego lotniska 50 km od Warszawy (które będzie pośrednio wykańczać lotnisko w twoim regionie)?
gość_8b80a
2020-04-28 18:01
@gość_d9f9f
Na przykładzie wyników Austriana w Wiedniu w latach 2018 - 2019, szkoda ze wirus zakłócił obserwację, widać, że przy braku ograniczeń slotowych na Okęciu Wizz wykończyłby LOT w ciągu maksimum dwóch lat.
Wirus zakłócił wyniki Finnaira, ale możecie mi uwierzyć, że w latach 2018 - 2022 wyniki uległyby drastycznemu pogorszeniu, gdyż bezpośrednim konkurentem Helsinek stał się duoport w Pekinie, a otwarcie Daxing zniosło ograniczenia infrastrukturalne. I na trasie Europa - Azja Północno-Wschodnia bezpośrednim konkurentem jest nie tylko uprzywilejowany Aeroflot, ale również linie chińskie i ich europejscy partnerzy JV. A w latach 2020 -2022 doszłoby do gwałtownego zwiększenia oferowania na trasach z Pekinu do Europy. Czego Finnair by nie przetrwał. Bezpośrednim konkurentem CPK byłyby: duoport w Pekinie, Seul, Moskwa, Boston, Filadelfia, Chicago, Toronto, Nowy Jork, Dubaj, Stambuł, Amsterdam, Paryż, Monachium, Frankfurt i inne. Czyli aglomeracje kilka, a nawet kilkanaście razy większe i bogatsze od Warszawy. A oferując lot z jedną przesiadką przegrywasz z ofertą lotów bezpośrednich i konkurujesz ze wszystkimi oferującymi lot z jedną przesiadką.
LOT brnie w strategię przesiadkową, co w praktyce oznacza niemożność konkurowania z przewoźnikami p2p, a zwłaszcza z dysponującym bardzo tanimi na fotel A321 ceo i A321 neo Wizzem.
Jedyna szansa na przetrwanie i rozwój LOT-u to strategia małego Heathrow, czyli brak slotów dla konkurentów w WAW. I stopniowe odchodzenie od przesiadek i budowa połączeń p2p.
gość_d9f9f
2020-04-28 07:48
Mnóstwo histerii w temacie CPK wśród autorów tekstów. LOT i CPK to swojego rodzaju wyzwalacze niezdrowych emocji na tym portalu. Niepotrzebnie. Więcej merytorycznych argumentów a mniej emocji typu "nawet uczniów technikum ekonomicznego" a tekst możnaby nazwać artykułem autora redaktorem i możnaby też przekonać nieprzekonanych do stawianych tu tez.
gość_5523e
2020-04-27 20:59
CPK to słomiany miś i tyle w temacie.
smolip67
2020-04-27 19:53
Imajchrowski: Spokojnie dodrukują jak będzie trzeba? Zapewne USA też sobie dodrukują bo UE to już drukuje bilion euro
zobacz link
gość_c19c7
2020-04-27 19:45
nigdy nie rozumiałem komentarzy typu "a u nas w USA"
gość_04dec
2020-04-27 19:45
Panaceum na kryzys gospodarczy powinna być pomoc dla biznesów żeby chciały zatrudniać ludzi bo ludzie bez pracy na urlopy i wycieczki latać nie będą i wtedy CPK będzie wypełniony może w 1/4 swojej pojemności. Oczywiście że nie upadnie bo podatnik za wszystko zapłaci ale są pewne granice kiedy władzę wywiozą na taczkach.
lmajchrowski
2020-04-27 19:18
Aż strach to czytać. Mamy takie zasoby pieniędzy w PL ze nie ma na co wydawać. Obserwuje wszystko z USA i tu jak nie ma ekonomicznego uzasadnienia takich projektów się nie robi.
gość_3ff2b
2020-04-27 10:17
Nie warto tego komentować. Doskonale wiadomo że CPK nie ma być budowany ale ma być omawiany i projektowany. Bardzo podoba mi się wizualizacja z pasem startowym i tuż obok zagłębioną stacją kolejowo-maglevowo-hyperloopową... gdyby samolot wypadł z pasa (co się zdarza od czasu do czasu) to by była przesiadka bezpośrednio na peron kolejowy...
gość_96d2a
2020-04-27 09:35
W chwili obecnej optymalnym rozwiazaniem jest zdecydowanie rozbudowa Okecia oraz Modlina ! Polaczenie obu lotnisk swietna komunikacja i rozwoj LOTu. Starczy to na kilkanascie lat. A jak "decydenci" udowodnia ze to umieja - osobiscie watpie !!! - to mozna bardzo ostroznie myslec o CPK. Patrze na to z daleka, bo az z Australii. To kraj o wiele bogatszy od Polski i z relatywnie dynamiczna ekonomia (podobnie jak Polska jednokierunkowa - bo tu tylko gornictwo i uslugi). Tutaj sie o odpowiedniku CPK nawet nie marzy !! Nowe lotnisko w Sydney to taki maly pikus i nic praktycznie nie zmieni. Nawet tutaj prywatny biznes tego pomyslu nie chce finansowac ! Co do LOTu - to linia bardzo slaba i kupowanie byle jak nowych samolotow nic tez nie zmieni. Liczy sie bardzo dobry servis a tego LOT nie oferuje.
gość_13540
2020-04-27 09:18
Tak to wygląda, gdy rządzi dyktatorek z Żoliborza, który nie przyjmuje argumentów i nie czyta opracowań. Jest zajęty przecież oglądaniem rodeo po nocach i zbawianiem narodu.
Problemem jeszcze większym jest zgraja tchórzy - kolaborantów, którzy nie potrafią się Kaczyńskiemu postawić. Płaci oczywiście za to wszystko polski podatnik.