Samoloty LOT-u polecą na zimę do Wietnamu

Samoloty LOT-u polecą na zimę do Wietnamu Linia informuje swoich pracowników, że "pojawia się szansa podjęcia dodatkowych czynności lotniczych i czasowego przebazowania do Wietnamu, a także nabrania nowych doświadczeń i poznania odmiennej kultury". Z nieoficjalnych informacji Pasazer.com wynika, że chodzi o embraery, które miałyby być wypożyczone najprawdopodobniej dla Bamboo Airlines. Nie wiadomo...
09/10/2020 12:49   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8e299 2020-10-17 10:29   
gość_8e299 - Profil gość_8e299
@vscrew Podałem ci informacje na temat Wietnamu, ale widzę, że nie dotarły do ciebie. To, że jesteś z załogi nie oznacza w Wietnamie nic. Jak planujesz tam polecieć do pracy to przekonasz się na miejscu. Pomyśl, skąd mam informacje, które tu poniżej zamieściłem? Pomyśl...
vscrew 2020-10-14 09:48   
vscrew - Profil vscrew
@gość_8201b Pamiętaj że załogi lotnicze są zawsze traktowane inaczej niż „zwyczajni” turyści więc raczej na pewno nikt nie będzie od nich wymagać kwarantanny. Tak jest ze wszystkimi załogami innych linii latających w tej chwili i mogą swobodnie wlecieć, wylecieć bez żadnych restrykcji. Wiem bo sam jestem taką załogą :-)
gość_8201b 2020-10-13 11:35   
gość_8201b - Profil gość_8201b
Bamboo rozpatrywało wprowadzenie do swojej siatki E195 jeszcze w zeszłym roku. Problemy finansowe firmy przeniosły się na pracowników, a bardzo wielu pilotów zostało pożegnanych bez wypłaty zaległego wynagrodzenia. Obecna sytuacja jest niezbyt jasna. Rząd decyduje o tym, kto może wjechać do Wietnamu. Po wjeździe obowiązkowa jest kwarantanna dla wszystkich, więc załogi decydujące się na przebazowanie będą miał 2 tyg „domówki”. Jeśli kwarantanna będzie w którymś z ośrodków rządowych, to będą to 2 tyg hardcorowe. Bamboo ma swoje hotele, które prawdopodobnie użyczy do tego celu, ale trudno nie brać pod uwagę rządówek. Latanie po Wietnamie jest spoko. Okres grudzień-luty jest sezonem dość napiętym, ale w tym roku może słabszy. Mniejsze samoloty mogą być rozwiązaniem do utrzymania siatki. Sama firma... dość dyskusyjna.
gość_8b80a 2020-10-13 01:25   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_a0177

Sam nie lubię Q400 (jest głośny, całą podróż czuć drgania i jest ciasny), ale uważam, że LOT powinien kupić 20 - 30 sztuk używanych. Ewentualnie 30 - 40 nowych ATR 72-600.

Używany Q400/nowy ATR 72-600 powinien służyć za otwieracz tras, przede wszystkim z regionów i BUD. Takimi samolotami można latać 2-3 dziennie i rezerwować/odbijać trasy. Można tez latać w systemie bezpośrednio 2-5 razy w tygodniu oferując przesiadki via WAW kilka razy dziennie.

Sam kiedyś wybrałem LOT w promocji cenowej (różnica cen była bardzo mała, nawet nie pamiętam kto był tańszy), zamiast Wizza, bo LOT na Q400 leciał kilka godzin później. Mogłem się dostosować do Wizza, ale godziny lotu LOT-u pasowały mi bardziej. Czyli się da! Oczywiście, jeśli LOT przywali te swoje zwyczajowe 1500 - 4500 zł to płacąc z własnych wybiorę alternatywę, nawet jeśli będę musiał zapłacić za dodatkowy nocleg w hotelu.

Q400 to wspaniały samolot dla każdego kto zrozumie, że alternatywą jest lot z przesiadką lub w ogóle brak połączenia. Nowe połączenia na Q400 budzą powszechny entuzjazm, dobrym przykładem jest wejście Luxaira do KRK. Wyobraźcie sobie reakcję na zbazowanie Q400 w Lublinie i otwarcie bezpośrednich połączeń, np. do Kijowa, Odessy, Arlandy, czy Zaventem?
gość_a0177 2020-10-12 12:28   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
To akurat racja, Q400 to dla pasażera samolot okropny. Ciasny i bardzo głośny. Może i one przyleciały nowe ale maja już po 8 lat, a wyglądają gorzej od ATR które LOT używał zaznaczenie dłużej.
A tak na marginesie to skoro to taki super samolot jak pisze tu przedmówca to dlaczego cała partia tych samolotów która trafiła do Eurolotu to były samoloty stojące niemal w trawie bo wycofały się ich odbioru LH i wczesniej SAS
Samolot głośny i jak na turbośmigłowy smok paliwożerny. Obsługa droga ale co najważniejsze, pasażerowie nienawidzą tego samolotu i znamienne jest Ich wzdychanie na ich widok po podjechaniu autobusem.
8 lat użytkowania i sporo bardzo poważnych zdarzeń z ich udziałem to również nienajlepsza wizytówka. Oby LOT zrozumiał to i wycofał te samoloty z eksplautacji a te dzieci za sterami które obserwujemy jako pasażerowie wysłał do szkoły życia. Latam od lat na trasach po Europie ale i po Polsce i nigdy nie widziałem takich smarkaczy jak ci co latają w LOT. Zwłaszcza wśród kapitanów to trochę niepoważna sytuacja wobec klientów czyli pasazerow.
gość_dc588 2020-10-12 07:28   
gość_dc588 - Profil gość_dc588
W Wietnamie jest sporo linii gdzie najmniejszym samolotem jest samolot typu A320.
Może policzyli sobie, że taniej wypożyczyć mniejsze niż latać na pusto a opłaty są od TONY samolotu, większy samolot też więcej pali.
Nawet gdyby LO wyszedł na tym na ZERO to wychodzi, że za załogi i samolot płaci Wietnam a nie Polska.
gość_c2523 2020-10-11 07:26   
gość_c2523 - Profil gość_c2523
Wet lease do Wietnamu. Wow! Co oni jeszcze wymyślą. Rozumiem, że to będzie sponsorowane przez polskiego podatnika z tych 4,5 mld których LOT potrzebuje żeby przetrwać. Bo przecież po normalnych cenach nie da się tego zyskownie zorganizować.
gość_c5c03 2020-10-10 08:44   
gość_c5c03 - Profil gość_c5c03
do Gość_3aabc
Ty chyba nigdy takim Q400 nie leciałeś, skoro takie rzeczy wypisujesz. To, że samolot jest dopasowany wielkością do popytu na trasie, to że ma śmigła, wcale nie oznacza, że to jest zdezelowany złom. To są bardzo dobre i ekonomiczne samoloty, które do Polski przylatywały od 2012 roku, jako fabrycznie nowe. Jak na samoloty są jeszcze młode. A na trasie Bydgoszcz Warszawa nic innego nie poleci, przy tym obłożeniu pasażerami, aby lot się opłacał. Nie wymagaj podstawienia na jednej z najkrótszych tras LOT'u i jednej z najmniej obłożonych tras - Dreamlinera, bo Ty pewnie też do sklepu po bułki nie jeździsz najnowszym mercedesem klasy S.
gość_00546 2020-10-09 21:28   
gość_00546 - Profil gość_00546
Czyli mowa o drobnych. A co ze stratami za B787? Jakby nie było to jest około $1 mln. na miesiąc za sztukę w zależności czy to jest 8-ka czy 9-tka. Na ile bedą używane przez następne 6 miesięcy? Domyślam się że z negocjacji z leasingowcami Dreamków nic nie wyszło bo gwarantem pożyczek na ten leas jest państwo polskie i nawet gdyby LOT ogłosił upadłość to jest z kogo te pieniądze ściągnąć. Polski podatnik jest bogaty i stać go na to, LOL. Ale to jest LOT to może coś się dowiemy za 2 lub 3 lata najwcześniej.
gość_4f264 2020-10-09 20:56   
gość_4f264 - Profil gość_4f264
Dziwi trochę, że LO nie wykorzystał okazji i nie wszedł na wszystkie trasy , które do tej pory oferowane były z Warszawy.
LCC jak i konkurencja posiada duże samoloty, które ciężko im zapełnić ale i są cięższe a co za tym idzie opłaty mają większe.
Jak wojna to na całego, i tak wiadomo, że rząd sypnie gotówką.
LO powinien prowadzić bardzo agresywną grę, gdyż spora czesc konkurencji ma o wiele wyższe koszty osobowe.
PS. wie ktoś dlaczego LO nie zawsze nad Syberią lata?
gość_a0177 2020-10-09 17:41   
gość_a0177 - Profil gość_a0177
Z tego co wiadomo nieoficalnie to faktycznie ma to byc dla Bamboo.
Kasa taka jak na obecne czasy przystalo. Wiadomo ze kazdej linii zalezy by samoloty lataly i jesli nie traci sie na tym to juz uwaza sie za sukces w obecnych czasach. Wystarczy spojrzec na wiele lotnisk w Europie jak na kazdym stoi po kilkanascie do kilkudziesieciu samolotow, pozaklejanych i bezrobotnych.
Zalogi wyjda pewnie lepiej niz jakby lataly tu z kraju. Poza tym nie wykluczone ze czesc bedzie chcialo pozalatwiac sobie kontrakty bezposrednio z tamta linia, ktora ma odbierac nowe Embraery. Nie wiadomi tez czy za moment nie zamkna sie rynki EUROPEJSKIE i latania na kontynencie bedzie niemal zero. A zalogi placone maja za godziny w powietrzu. Takze cale to gadanie tu.... ze za miche chleba itp ... to jest zabawne. Wiadome jest tez ze LOT nie wysle tam mlodych kapitanow , a to ze wzgledu na dosc trudne lotniska i poprostu takie sa zasady ze wet lease musi byc obstawiony ludzmi z wiekszym doswiadczenie ( ubezpieczenia itd)
Dzis nie ma idealnych decyzji. Trzeba probowac i starac sie utrzymac na powierzchni.
Ci do firm specjalizujacych sie w ACMi , wg raportow IATA wiekszosc zawiesila dzialalnosc.

gość_f5467 2020-10-09 16:49   
gość_f5467 - Profil gość_f5467
Jak załogi będą pracować w Wietnamie, to nawet przy polskich stawkach jeszcze im zostanie. W Wietnamie jest tanio ;)
gość_0c6b1 2020-10-09 15:21   
gość_0c6b1 - Profil gość_0c6b1
To mają być loty dla Bamboo Airlines, które też maja emb. Kasa słaba i dla załóg i dla LOTu. Żadne ACMI się nie wychyliło żeby zebrać z tego kasę, tak słaba. Orły Sasina z działu handlowego LOTu wielkiej kasy na tym dla linii nie zrobią. Raczej propagandę.
gość_3aabc 2020-10-09 15:08   
gość_3aabc - Profil gość_3aabc
Tak a w Pl zostaną te wyjące śmigłowce w które strach siadać Q400 czy jakoś tak. Latające na trasach WAWA Bydgoszcz ,WAWA Wrocław Nie dość że brzydkie jak noc ,to jak obniżają lot 80 km od Wrocławia to dzwieku ich słuchać się nie da ,jak zdezelowane złomy.No ale cóż .Po co nam samoloty ,wraki ,złomy i drzwi od stodoły wystarcza.
gość_a69d5 2020-10-09 14:38   
gość_a69d5 - Profil gość_a69d5
ale bzdury piszecie tutaj, sami sobie przecząc - jeśli dopiero szuka się frajerów, który polecą "za wszelką cenę" to nie ma mowy o czasie dokonanym!
To tak jak:
- stara, kupie ci Mercedesa!
- wow, suuuper, kiedy, jakiego?
- no jak wygram w LOTTO, sama sobie wybierzesz!
gość_01f95 2020-10-09 14:35   
gość_01f95 - Profil gość_01f95
a już myślałem, że Hanoi i Ho Chi Minh będzie w systemie i to nawet 1 x tydzień.
Za czasów Mikosza bagażnik , był zawsze po dach wypełniony.
Wietnam ma niesamowity potencjał, latając na krajówkach był by latającą reklamą
gość_142b3 2020-10-09 13:33   
gość_142b3 - Profil gość_142b3
i za miskę ryżu oczywiście ... ale przecież to tyleż "warta" możliwość poznania nowej kultury, za której wartość możesz sobie dom wybudować z bambusa i te wyzwania, chyba trafiają tylko do 20to latków ...
gość_8d56f 2020-10-09 13:20   
gość_8d56f - Profil gość_8d56f
Brawo Prezes Kaczyński!!! Żywa gotówka!!!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy