Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_a9106
2012-08-03 08:37
już nie wystarczy tylko dowóz paxów do WAW i dalej w świat, bo czasy się zmieniły i górują loty bezpośrednie, a jeśli firma nie nadąża za potrzebami rynku to ... rozwój wymaga więcej inwestycji np w E175/195 oraz B737 i zarabianie gdzie się da, a nie tylko wyczekiwanie na B787
jjemiolo
2012-08-03 04:27
Sprzedaz K2 przez LO to poroniony pomysl. Raczej zrobic wszystkie operacje obu jako c/s albo wchlonac ponownie. LO jako firma sieciowa musi miec maszyny roznej wielkosci dla obslugi roznych tras, w tym dowozowych do wezla WAW. To podstawa egzystencji, czytaj przezycia, dla LO.
krzysiekl
2012-08-01 12:43
przecież oni nie zakładali, że w ciągu 3 miesięcy zaczną zarabiać. może powinni.
skoro mówili, że do 3 lat mogą nie mieć zysków to można założyć, że faktycznie z tym się liczyli. liczyli, że mają na to kasę.
nie padli przez zbyt tanie bilety.
padli przez jakieś zablokowanie przypływu gotówki/wycofanie się inwestora/ lub był to zaplanowany przekręt.
malin: Wpadli, ale było już za późno. Kasy niestety zabrakło.
W takim razie rozwiązanie dla OLT było proste - zmniejszyć ilość biletów za 99 zł z połowy samolotu do np. 10% miejsc. Reklam nie musieliby zmieniać (loty krajowe od 99 zł). Pozostałe zaoferować za 150 zł i też by ludzie latali na trasach Wrocław, Gdańsk do Warszawy na długich północ - południe. Nie wpadli na to? Nie chcieli wpaść?
to nie o zysk chodzi tylko o przetrwanie.;P
gosc_cba06
2012-07-31 22:59
czym dla LOT'u jest dzialalnoscia strategiczna, skoro chce sprzedac,
1. akcje firmy lotniczej ktora im dowozi pasazerow po kraju, 2. akcje firmy paliwowej ktorej placa gore pieniedzy za paliwo, ostatnio delta kupila jakis procent akcji rafinerii aby w dalekiej perspektywie miec wplyw na cene paliwa dla siebie, ewentualnie miec je po kosztach, u nas oczywiscie to sie nie oplaca etc. Panowie sprzedaja coraz cenniejsze elementy zeby tylko zysk ogolny podreperowac na koniec roku
Zakładając dla uproszczenia, że rynek lotniczy w Europie jest ponadnarodowy i stało-kosztowy (blok wschodni - nawet taki Berlin jest tańszy niż zach. Niemiec FRA, MUC, DUS) --> punkt widzenia linii lotniczej, której celem jest zysk ze swojej działalności szuka rynków gdzie można zarobić i otwiera nowe połączenia.
4tech: całe te 1:1 i problemy w zrozumieniu o co Tobie idzie ;) można skwitować tym, że Polak w Polsce kupuje w złotówkach (i zarabia te 2000 jednostek) bilety krajowe OLT za 100zł i jakoś schodzą........ a Anglik kupuje krajówkę po UK 50GBP (taki U2 ma bilety po UK powiedziałbym przeważnie tak po 25-30GBP one-way) zarabiając te same 2000 jednostek tego czegoś innego zwanego GBP. // W Polsce SZEROKO akceptowalna i masowo atrakcyjna cena lotu płd. - płn. kraju, to w moim odczuciu obecnie max. 150zł. W zmanierowanym (w PL bilet za 1/10 pensji, czyli 100 jednostek schodzi jak ciepłe bułeczki, w UK biletu za 1/10, czyli 100GBP prawie nikt nie kupi!!) UK odpowiada, to może tym 40GBP w EasyJet. Polak może ich kupić teoretycznie 13 szt. miesięcznie, Anglik 50 szt. Optymizm do latania może i Polak ma 3x większy niż zmanierowany dostępnością tanich biletów Anglik czy Francuz, ale ekonomicznie (siła nabywcza) to nadal przepaść :)
krzysiekl
2012-07-31 17:23
tfu, tfu, w Polsce za równowartość 1 GBP (czyli z 5,20PLN) kupi się więcej niz w UK za 1 GBP :)
krzysiekl
2012-07-31 17:22
nie wyższą wartość, ale w Polsce za 1PLN kupi się jednak więcej niż w UK za 1GBP.
Co nie zmienia oczywistego faktu, że w UK za 1GBP kupi się więcej niż za 1 PLN:P
*****
Nie wiem też dlaczego chcemy udowodnić, że "tak się nie dało latać". Przecież OLT nie twierdził, że na tych tanich biletach będzie zarabiał. Więc to jest oczywiste, że to było za tanio. Także dla OLT.
Pytanie jest inne: mieli latać nawet kilka lat na stratach a wytrzymali znacznie krócej. Prali kasę faktycznie? i za chwilę ta upraną znów w coś zainwestują;)
malin, proszę Cię nie mów że coś mylę jeżeli za przelicznik przyjmuję 1:1 a nie wartości kursu walut;)? I chyba nie chcesz napisać że 1zł ma wyższą wartość niż 1GBP? Jak już to powinieneś napisać " my zarabiamy 2 tyś zł oni 10 tyś zł- zgodzisz się ? I teraz ile litrów paliwa kupisz za owe 2 tyś pln a ile za 10 tyś pln? Jeżeli tak przeliczymy to ceny biletówvlotniczych w UK i PL są zbliżone. Stosując 1:1 jest to bardziej klarowne jeśli chodzi o koszt. I na tym polega różnica. Stedns cena biletu w UK za przelot OW jest powyżej 50 GBP ( U2/BA/BE) czyli 250 pln po kursie w przybliżeniu. Znając podział taryf ( chyba wiesz jak to jest) wiadomym jest że jest pula biletów w cenie poniżej progu 0 czyli na minusie, jest pula na progu 0 i pula biletów która ma zarobić na daną trasę. Żaden z w/w przewoźnikow nie ładuje do systemu połowy biletów poniżej progu rentowności, z regułu jest to kilka biletów tak jak ilość na 0 progu rentowności. OLT utrzymywał wcsystemie połowę biletów w cenie 99 pln i to bez wyjątku na rodzaj i typ samolotu, a tak sie zwyczajnie nie da latać. Chociażby ze względu na rachunek ekonomiczny, ponieważ pieniądze jakie możemy dołożyć skończą sie o wiele szybciej niż zakładaliśmy;)
4tech: mieszasz niestety 2 rzeczy.
Cena paliwa (benzyny) na stacji paliw 1,36 GBP w UK, 5,70 PLN w Polsce. Za 20 funtów kupisz 14,7 l, za 105 zł kupisz 18,4 l. Wniosek jest prosty, 105 zł ma w kraju (PL) wyższą siłę nabywczą niż gdybyś zamienił je na funty po aktualnym kursie 5,25, pojechał do UK i kupił benzynę.
Zupełnie innym faktem jest, że my zarabiamy 2 tys zł, a oni 2 tys funtów, czyli siła nabywcza WYPŁATY jest wyższa tam. Ale dla kalkulacji najtańszego biletu wniosek jest taki - jeżeli tam da się za 20 GBP, to u nas (licząc parytetem siły nabywczej normalnej benzyny) powinien być ten bilet za 83,79 PLN (14,7 l * 5,70 zł). I w takich cenach o dziwo były jeszcze niedawno (taryfy LOT po 79 zł)!
krzysiekl
2012-07-31 16:06
Sądzę, że nawet robiąc 1/4 miejsc i od 149zł a nawet 199zł i tak by padli bo problem musiał być gdzie indziej.
krzysiekl dlatego cofni się do mijego pierwszego postu w którym napisałem o tym że jeżeli przyjmiemy stosunek 1:1 to tak to się opłaca. Jest jeszcze jedna rzecz, a mianowicie struktura taryf i ich ilość. Tak jak robił OLT że 1/2 samolotu w cenie 99 pln to nie robi żadna linia na świecie. Mogli to zrobić całkiem realnie ake zgoła inaczej np. progres taryf o 1/3 miejsc w samolocie i wtedy ueażm mogliby osiągnąć próg rentowności w krótkim okresie czasu a tak wyszło jak wyszło.
krzysiekl
2012-07-31 15:39
ale jesli liczymy 1:1 to, żeby loty były tak tanie jakie podałeś (20GBP) to trzeba by je sprzedawać za 20PLN. Tak tanio nawet OLT i LOT w szczycie wojny cenowej nie mieli ;)
krzysiekl
2012-07-31 15:29
BTW nikt nie oczekuje, że promocyjne bilety w PL mają być drogimi liniami i między drogimi lotniskami (np. do Warszawy).
Ryanair ma w tej chwili dostępne loty na sierpień Madryt - Girona za 27EUR (110PLN), jak poszukać to są też tańsze.
Oczywiście bez opłaty za bagaż, za płatność. Jednak gdyby tak dało się w Polsce to by było ...tanio.
krzysiekl, stosunek 1:1 a nie przelicznik walut:) 1 GBP to 1 PLn i odwrotnie. W Polsce litr pakiwa ponad 5PLN w UK to " tylko" 1.39 PLn
krzysiekl
2012-07-31 15:22
znów nie rozumiem:
1,39GBP to ponad 7 PLN czyli za 105PLN kupię więcej paliwa(w Polsce) niż za 20GBP (w UK)
malin, tak masz rację chodziło o 2 tyś zł ;) Cena 20 gbp to cena z U2 czyli typ LCC ani LO ani ELO oraz OLT nie są/ nie był linią z tego segmentu. Sila nabywcza 105 pln jest niższa niż 20 gbp. I znów odnoisę sie do przykładu:;) masz 2000 GBP a to jest 2000 pln czyli 1:1 cena litra paliwa ( disel) w Polsce to ponad 5 pln w UK tylko 1,39 PLn czyli litrów paliwa kupisz w stosunku 1:1?