Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Oczywiście, że taki pewnie jest pretekst. Mi chodzi o to, że Gdańsk nie lobbował przeciwko Gdyni, bo uważał, że dwa lotniska są nie potrzebne, ale dlatego, że chciał kasę dla siebie.
krzysiekl
2014-04-30 14:26
camilo, to nie chodzi po prostu o to, że Gdynia była zbyt blisko Gdańska? i dotowanie dwóch nie ma co ukrywać konkurujących z sobą lotnisk zostało uznane za niewskazane.
teraz słuchajcie to: Komisja Europejska zgodziła się na ponad 20 milionów euro z unijnego budżetu na rozwój lotniska w Gdańsku. Komisarz Hahn powiedział, że rozbudowa lotniska w Gdańsku będzie miała pozytywny wpływ na rozwój gospodarczy i uczyni region atrakcyjniejszym dla turystów i biznesu. Gdynia miała negatywny wpływ na to wszystko. Może leży w innym regionie?
Bardzo dobra informacja, Szczurek powinien za to stanąć przed sądem - niestety 92 mln już się rozpłynęły i nigdy ich nie zobaczymy... szkoda, bo to z naszych podatków..
camel81: Ale pisząc o czerwonych majtkach zdajesz się sugerować, że ponieważ KE czasami produkuje niezrozumiałe zalecenia, to i w przypadku Kosakowa może nie mieć racji... /// Inwestycja ma sens wtedy, jeśli jej koszt jest relatywnie niski w stosunku do spodziewanych zysków. Tutaj niestety ktoś uznał, że koszt to zaledwie kilka milionów, bo całą resztę pokryje się z pieniędzy publicznych, czyli niczyich...
do : gosc_15689, dareck - Panowie, czytajcie ze zrozumieniem - napisałem, że nie patrzę pod kątem samego lotniska. Jak pisze Szczurek w wywiadzie - rzekomo są rekomendacje PWC, ze lotnisko ma sens w perspektywie kilku lat. Widocznie nie jestem takim ekspertem jak WY i brakuje mi wiedzy.
gosc_15689
2014-02-17 08:54
camel81: bardzo dobrze, ze dzieki KE hamowane sa jakies kretynskie pomysly megalomanskich zarzadcow, ktorzy chca budowac sobie bezsensowne pomniki glupoty. Akurat pomysl lotniska w Gdyni to chyba najwiekszy debilny pomysl imwestycyjny ostatnich dekad.
camel81: "Komisja Europejska podkreśla, że obowiązujące w UE zasady te nie zezwalają państwom członkowskim na przyznanie pomocy państwa w celu powielenia infrastruktury portów lotniczych, jeśli popyt na nią jest niewystarczający. W ocenie KE mogłoby to prowadzić to do zakłóceń konkurencji między portami lotniczymi i marnotrawienia pieniędzy podatnika." - co takiego kretyńskiego tu widzisz?
marqoos_pl: nic dodać, nic ująć. Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem artykuł, aby nie walić bzdur jak co poniektórzy poniżej. Jak to dobrze, że jesteśmy już w UE.
marqoos_pl
2014-02-16 21:50
Dokładnie! Gdyby nie takie przepisy, to byśmy mieli 50 lotnisk (przy każdym większym mieście) i jakieś połączenia lotniczee fundowane z lokalnych budżetów, które nie mają żadnego oparcia logicznego, ekonomicznego czy też oszczędnościowego. Każdy "ważny pan miasta" by widział "perspektywy rozwoju", a by się to kończyło na połączeniach fundowanych z podatków na bezsensownych trasach (lub kompletnie puste lotniska, gdzie możnaby zatrudić całe swoje władcze rodziny). Co 4-5 lat by się to zmieniało wraz z "nową władzą" i kabaret od nowa.
całe szczęście że jest KE bo inaczej już całkiem by ześwirowali nasi włodarze.
świetnie..zupełnie niedługo jak Komisja Europeska nakaże będziemy w czwartki musieli chodzić w czerwonych majtach a w poniedziałki jeździć do roboty tylko autami, które mają w rejestracji cyfrę 3... Nie rozkimniam tu kwestii samej budowy lotniska, ale kretyńskich przepisów, którym jako kraj Unijny podlegamy.
gosc_da7fb
2014-02-14 11:21
A czemu Sopot nie chce lotniska budować?Mógłby powstać tak zwany TRIPLEAIRPORT połączony miedzy terminalami kolejką gondolową oraz siecią wielopasmowej autostrady. Dodatkowo miedzy lotniskami powinna być wybudowana droga kołowania żeby np, samolot lądował w Gdynii, miał obsługę w Sopocie i startował z Gdańska i na odwrót. Aha, i nie zapomnijmy jeszcze o zapasowym lotnisku w Rumi i Wejherowie jakby w TRIPLEAIRPORT powstał jakiś problem.
Dlaczego nikt nie wpadł na taki GENIALNY pomysł??
;-)
gosc_06e66
2014-02-13 23:00
Mając jedno lotnisko na północy aglomeracji w Kosakowie, a drugie na południu w Pruszczu Gdańskim zdecydowano (po likwidacji Wrzeszcza) wybudować trzecie lotnisko dla Trójmiasta w Rębiechowie ... taka sobie historia, która teraz przeradza się w histerię. A przecież wszyscy są równi ... ? ...
Tu właśnie jest pies pogrzebany: Gdynia do tej pory nie chciała zgodzić się na takie rozwiązanie - do tej pory optowała za szeroką pojętą współpracą ale dwóch samorządnych jednostek - czyli bez sensu. A po drugie GDN wcale nie pcha się do tego interesu.
do marcowy: A może właśnie ten scenariusz zostanie zrealizowany pod wspólnym zarządem z lotniskiem w Gdańsku
gosc_a1ab3
2014-02-13 11:54
co z tego, ze Babie Doly bylo wczesniej?
Jak zamykano Wrzeszcz to decyzja o budowie Rebiechowa byla jak najbardziej trafiona, gdynskie lotnisko by sie "zapchalo" o wiele szybciej.
A ten argument z wizami jest tu kompletnie bez sensu.
Mam nadzieje, ze odpowiedzialni za ta bzdure jaka bylo "pompowanie" na sile Kosakowa odpowiedza za swoja glupote, a temat pewnie z czasem ucichnie. Oby tylko wyborcy nie zapomnieli najwiekszej porazki gdynskiego prezydenta.
lotnisko miałoby sens - jak najbardziej - gdyby wszyscy trzymali się pierwotnego planu: GA oraz zaplecze cargo dla portu.
@marekd - uważasz że skoro Twoim zdaniem kiedyś popełniono błąd, to teraz należy popełnić jeszcze większy? tak jak pisze marcowy, były przesłanki ku temu żeby nowe lotnisko powstało w dogodniejszym miejscu, i powtórzę po raz kolejny - Gdynia jest za blisko żeby był sens ładowania tam kasy. Ja wiem że każdy chce mieć lotnisko w zasięgu ręki, ale lokalizacja lotniska musi mieć sens ekonomiczny a nie tylko zaspokajać jakieś chore ambicje.
marekd: no i co z tego ? położenie Kosakowa jako lotniska obsługującego całą aglomerację jest przecież kompletnie bez sensu. A poza tym powstało w całości na terenach wojskowych.