MisiekUszatek
2024-01-10 01:21
LOT bez CPK rzeczywiście pozostaje mało atrakcyjny, mimo ze jest w zasadzie jedynym znaczącym przewoźnikiem flagowym w CEE. Wojna na Ukrainie się skończy za 1,3,5 czy może 7 lat i wtedy bylby doskonałym by skupiać tu ruch z całego CEE i Ukrainy, (Zwłaszcza, że jest tu wiele małych miast o niedużych strumieniach ruchu, ale do tego potrzebne jest CPK: by móc rozwijać hub. Zwłaszcza, że Chopin nie daje już szans rozwoju fal LOTu, a tezy o możliwości obsługi 26-30 mln można włożyć miedzy bajki, bo są to banialuki, jak już przy 19 mln nie można dostać slotów. CPK jest ogromna szansa dla LOTu, aby mógł się rozwijać I dzięki temu dobrze sprzedać. Doskonale będzie pasował do AFKL, a w mniejszym stopniu do IAG. LHG nie potrzebuje ani LOTu ani CPK. I oby nikt nie wpadl na pomysl, by sprzedac LOT do LHG i dzieki temu zrezygnowac z CPK.
Dość trudno się zgodzić z taką oceną. Lot zapewnia dobra penetrację rynku Europy wschodniej i może być bramą do Azji centralnej. Być może nie jest to atrakcyjne dla grupy lufthansy ale dla IAG i AFKL już owszem